Naapurin mummo huudattaa telkkaria
Ihan joka päivä saan kuunnella seinän takaa kantautuvaa telkkarin mölyä. Rappuunkin kuuluu tämä ihan selvästi ja varmaan muihinkin asuntoihin, tosin minä sen varmaan parhaiten kuulen kun se mummon telkkari varmaan sijaitsee juuri siinä seinän takana. Koskaan ei tämä ihminen asunnostaan poistu niin että näkisin hänet rappukäytävässä ja voisin jotenkin kohteliaasti sanoa asiasta. En millään kehtaisi soittaa ovikelloa ja valittaa, enkä halua pudottaa lappua postiluukusta. Tämä ihminen on kuitenkin huonosti liikkuva vanhus, en haluaisi kauheasti järkyttää tai aiheuttaa mielipahaa, mutta en tiedä mitä tässä voi enää tehdä. Onko ehdotuksia? Olisinko kamala ihminen jos soittaisin vaan ovikelloa ja valittaisin?
Kommentit (11)
Mummo ei luultavimmin edes tiedä, että se kuuluu naapuriin asti. Rohkeasti vaan (ystävällisesti) kertomaan asiasta.
Veikkaan että kyseessä on erittäin huonokuuloinen rouva. Voit toki mennä soittamaan ovikelloa mutta voi olla että mummoparka ei sitä kuulisi television mökän yli.
Samaa mietin, nimittäin niitä kuulokkeita. Osta langattomat ja vie ne hänelle ja laita paikoilleen ja näytä miten ne toimii. Vanhoilla ihmisillä saattaa olla huono kuulo, joten ei varmaan itse tajua sen äänen kovuutta.
Ei ne puolikuurot vanhukset sitä itse tajua. Käy ystävällisesti sanomassa.
Voit mainita asiasta, mutta jos hänellä on huono kuulo ja tv on päällä vain päivällä asialle ei paljon voi, koska se luokitellaan normaaliksi elämisen ääneksi.
Vierailija kirjoitti:
Voit mainita asiasta, mutta jos hänellä on huono kuulo ja tv on päällä vain päivällä asialle ei paljon voi, koska se luokitellaan normaaliksi elämisen ääneksi.
Niin, näin minä itsekin ajattelin, mutta kyllä tämä silti aika paljon huonontaa mun asumisviihtyvyyttä joten jotain pitäisi kuitenkin yrittää. Nuo kuulokkeet voisi olla hyvä ajatus, mutta en viittisi niitä kysymättä hommata jos mummo ei niitä halua käyttää. Menisi rahat hukkaan ja ärsyttäisi vielä enemmän. Ehkä koitan tuota ovikellon soittamista joku ilta kun telkkari on oikein kovalla. En vaan yhtään tiedä millainen ihminen tämä mummo on, jos hän sattuu olemaan vaikea tapaus voi ongelma vaan pahentua jos siitä valittaa.
Ap
Itse tunnen yhden vanhuksen, joka soittaa varsinkin musiikkiohjelmia kovaa ja samoin radiota. Syy on eräänlainen naapuriśota, jossa toisena ja aloittavana osapuolena on yläkertaan muuttaneet ja pelkkää ranskaa puhuvat tummàhípiäiset, joiden teinipoika paukuttaa míelenvîkaisesti lattioita ja seiniä, yleensä öisin. Vanhus ei saa nukuttua tuon herjan pojan vuoksi ja køstaa päivisin sen huudattamalla musiikkia aamusta iltaan eri huoneissa kuin missä hän itse edes on. Musiikki taas innoittaa poikaa paukuttamaan vielä enemmän, eikä siis paranna tilannetta ollenkaan. Valittamiset vuokrayhtiöön yöllisistä kolinoista eivät auta kuitenkaan ollenkaan, joten mielestäni ihan oikein mummelilta, kun antaa ärsyttävälle pojalle vähän takaisin päin. Hänellä on myös talonmiehen tuki takanaan, sillä hänkään ei mahda uųsnàapureille mitään, mutta on kyllä täysin kypsä kulttųurien yhteənsopimattomuuteen.
Miehen mummolle ostettiin kuulokkeet naapureiden ystävällisestä kehoituksesta. Mummo oli loppujen lopuksi oikein tyytyväinen ratkaisuun.
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen yhden vanhuksen, joka soittaa varsinkin musiikkiohjelmia kovaa ja samoin radiota. Syy on eräänlainen naapuriśota, jossa toisena ja aloittavana osapuolena on yläkertaan muuttaneet ja pelkkää ranskaa puhuvat tummàhípiäiset, joiden teinipoika paukuttaa míelenvîkaisesti lattioita ja seiniä, yleensä öisin. Vanhus ei saa nukuttua tuon herjan pojan vuoksi ja køstaa päivisin sen huudattamalla musiikkia aamusta iltaan eri huoneissa kuin missä hän itse edes on. Musiikki taas innoittaa poikaa paukuttamaan vielä enemmän, eikä siis paranna tilannetta ollenkaan. Valittamiset vuokrayhtiöön yöllisistä kolinoista eivät auta kuitenkaan ollenkaan, joten mielestäni ihan oikein mummelilta, kun antaa ärsyttävälle pojalle vähän takaisin päin. Hänellä on myös talonmiehen tuki takanaan, sillä hänkään ei mahda uųsnàapureille mitään, mutta on kyllä täysin kypsä kulttųurien yhteənsopimattomuuteen.
Mummelilla on asennetta. 💪
Osta sille kuulokkeet joululahjaksi ja halaa?