Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapula?

Janna
21.11.2018 |

Miksi työnantaja ei kutsu pätevää hakijaa haastatteluun vaan laittaa paikan uudestaan hakuun? Uutisten perusteella pitäisi olla työvoimapula kyseisillä aloilla. (lastentarhanopettaja, siivooja, henkilökohtainen avustaja)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se työvoimapula ei oo koko totuus. Se on alueellinen ongelma. Suurempi ongelma on ettei saada ilmaista työvoimaa.

Vierailija
2/3 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

Haluaa yleensä lisää hakijoita. Itse hain jokunen vuosi sitten erästä paikkaa ja ennen hakuajan päättymistä aikaa pidennettiin, minulle kuitenkin soitettiin seuraavana ja kutsuttiin haastatteluun ja kun kysyin ajan pidentämisestä, sanottiin, että halutaan lisää hakijoita. Olisin saanut paikan, mutta se kaatui asiakasyritykseni ja minun sopimuksessa olevaan kilpailukieltoon (olen yrittäjä).

Miksi hakijoita pitäisi saada lisää, jos jo hakeneiden joukossa on päteviä? Rekrytointi vie työnantajaltakin aikaa ja resursseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KäKi kirjoitti:

Haluaa yleensä lisää hakijoita. Itse hain jokunen vuosi sitten erästä paikkaa ja ennen hakuajan päättymistä aikaa pidennettiin, minulle kuitenkin soitettiin seuraavana ja kutsuttiin haastatteluun ja kun kysyin ajan pidentämisestä, sanottiin, että halutaan lisää hakijoita. Olisin saanut paikan, mutta se kaatui asiakasyritykseni ja minun sopimuksessa olevaan kilpailukieltoon (olen yrittäjä).

Miksi hakijoita pitäisi saada lisää, jos jo hakeneiden joukossa on päteviä? Rekrytointi vie työnantajaltakin aikaa ja resursseja.

Taitaa olla kyseessä joku yritys, joka kuvittelee saavansa jonkun huipputyöntekijän aloittelijatason paikalle aloittelijatason palkalla. Luullaan, että kun hakuaika vain on tarpeeksi pitkä, niin joku ilmestyy.