Miksi nuoret asiakapalvelijat sanovat vain JESSSSS!????
Mäkkärin kassa sano Yes,yes,yes, asiakaspalvelutilanteessa. Minä sanon "voisinko saada?", "ole hyvä" ja "kiitos" asiakkaana.
Onhan Mäkkäri amerikkalainen firma, mutta ei Amerikassakaan nyt noin palvella. Toki on muualllakin Suomessa kuin Mäkkärissä.
Kommentit (51)
Minua 38-vuotiasta äiti-ihmistä ärsyttää ylikaiken se nykyään suosittu ”JEPPPP”. Se äännettään vielä sellaiseen ylimieliseen sävyyn venytetysti ja samalla pyöräytetään kulmakarvoja ylöspäin. En tiedä miksi, kun itse sitä koitan imitoida tunnen itseni ihan idiootiksi, jeesmän.
Muun muassa postin kassa sen mulle viimeksi sanoi kun totesin että kannattaako mielummin tehdä netissä paketin ostaminen kun ostaa kassalta postimerkkejä ja laittaa siitä menemään, niin vastaus oli silmien ja kulmakarvojen pyöräytys ja JEPPPPP.
Siis saanko potkia pieniä kiviä pihalla, tää saa savun nousemaan korvista.
Miksi kassat sanovat: ELIKKÄ 50,45? Mikä ihmeen elikkä?
Olin myös tulossa kirjoittamaan että jessiä oudompi on tuo jep. Minulla käy kotisiivooja paikallaollessani ja ainakin kaksi nuorta naista käyttää lähes kaikkeen tuota jepiä.
Jees ja ääni innostuneen falsetti.
Tämän takia asiakaspalveluammatissa on hankalaa, MIKÄÄN ei kelpaa asiakkaille.
Täytyy sitten ruveta asioimaan englanniksi.
Ne kassat hokee koko päivän niitä samoja mantroja siinä, asiaa sen kummemmin ajattelematta. Harva asiakas on niin uniikki, että hänen kohdallaan jaksaisi erikseen miettiä eri tavan tervehtiä. Se ”jes” siellä vuoropuhelun välissä on informaationa asiakkaalle, että olet kuullut/ymmärtänyt hänen asiansa.
Elikkä eli siis tota kirjoitti:
Miksi kassat sanovat: ELIKKÄ 50,45? Mikä ihmeen elikkä?
Se ”elikkä” on siinä sitä varten, että sillä herätät jotain muuta puuhaavan asiakkaan huomion, jotta hän kuulee ensimmäisellä kerralla ostostensa loppusumman. Turha huutaa loppusummaa, jos asiakas tuijottaa puhelintansa tms. pakkaa ostoksiansa.
Ai perhana, olen vanhempi ja käytän tuota jess-sanaa. Se on jotenkin mukava. Mitä voisin käyttää sen tilalla?
Mun korvaan ”voisinko saada bicmacin” kuulostaa jo hivenen epäkohteliaalta. Jotenkin kärsimättömältä ja tylyltä.
Paikoissa joissa olen ollut, on esimies antanut ohjeeksi sanoa työpaikan nimen ja sitten vain etunimen.