Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten synttärilahjat osa ääretön

Vierailija
21.11.2018 |

miten suhtaudutte lasten synttärikutsujen lahjatoiveisiin? Lapsi ekalla ja olen vielä toistaiseksi kysynyt synttärisankarin vanhemmilta lahjatoiveita, mutta en tiedä lopetanko nyt kun aika monasti tulee ihan tarkka lelutoive, enkä tykkää yhtään, kun musta lahjan pitäisi olla yllätys eikä mikään toiveautomaatti.

Miten teette, kun joku kysyy lapsenne lahjatoivetta? Annatte tarkan lahjatoiveen, sanotte että voi tuoda mitä vaan tai jotain siltä väliltä?

Minkä hintainen lahja on ok? Entä ostatteko rikkaiden perheiden lapsille kalliimmat lahjat, kun ovat tottuneet kalliimpiin leluihin ja eivät varmaan osaa arvostaa jotain halpaa lahjaa? Onko lahjoilla merkitystä lapsen kaverisuhteille? Mitä jos lapsella jo on kaikkea ja olisi parempi jos vieraat toisivat sitä, mikä puuttuu eikä sellaista mikä lapsella jo on?

Entä voiko enää pitää synttäreitä ilman kaverilahjoja vai joutuuko oma lapsi kiusatuksi, jos on kotisynttärit ilman kaverilahjoja?

Asutaan isossa kaupungissa, maaseudulla asia on tietty olla ihan toisin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy, jos et tykkää. Me ollaan ainakin naapurustossa sovittu, minkä hintaisia lahjoja ostetaan lapsille. Kun lapset olivat pienempiä, lahjat olivat 10€ luokkaa, nyt lahjat ovat yleensä 15€-20€. Minusta lasten luokkakavereiden tuomat lahjatkin ovat olleet ihan kohtuu hintaisia. Ole itse järkevä, äläkä lähde mihinkään kilpajuoksuun mukaan vaan osta kavereille sellaiset lahjat, jotka tuntuu itsestä hyvältä! Jos joku kysyy minulta lapsen lahjatoivetta, sanon yleisesti, että toivoo karkkia, leluja tai vaatteita. Jos lapsella on jokin erityinen toive, siis kohtuullinen sellainen, ostan sen yleensä itse. Meillä on yleensä jouluna saanut toivoa, mutta synttäreillä saa sitä, mitä ihmiset ostaa.

Vierailija
2/4 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ostatteko rikkaiden perheiden lapsille kalliimmat lahjat, kun ovat tottuneet kalliimpiin leluihin ja eivät varmaan osaa arvostaa jotain halpaa lahjaa?

Niin että annetaan eriarvoisuuden kukoistaa, ostetaan rikkaalle parempaa ja köyhän annetaan tyytyä vähään? Et ole tosissasi tämän kysymyksen kanssa, ethän?

Mä en edes tiedä mun lasten kavereiden varallisuustasoa eikä se mua kiinnosta. Alakouluikäisillä alle kympin lahjoja on viety, läheisimmille kavereille vähän kalliimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa ettei ole koskaan antanut kaverilahjoja, musta ne on hulluutta. Synttäreitä on ollut kotona ja muualla, aina on porukka viihtynyt hyvin.

Vierailija
4/4 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kivaa saada täsmällinen toive, olettaen, että on kohtuuhintainen ja helposti löydettävä. Kaverilahjojen hinnat on olleet 10-20€. Nyt, kun tytöt ovat vähän isompia, ovat alkaneet antaa lahjakortteja (edelleen 10-20€). Mitä rikkaisiin perheisiin tulee, niin en anna sen kummempia lahjoja kuin muillekaan. Meidän seudun oikeasti todella rikas perhe antaa lahjaksi Tigerin parin euron vihkoja ja kyniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi