Millä perusteella ihmiset alkaa seurata Instagramissa?
Olen uusi Instagramissa, tili ollut pystyssä noin kuukauden. Mietin sitä, että millä perusteella ihmiset alkaa seurata jonkun toisen tiliä. Itselläni on yksi tietty teema, mutta kuvat on erilaisissa paikoissa ja tilanteissa otettuja. Jos laitan kuvan jossa mukana on esimerkiksi patsas, olen saanut seuraajiksi ihmisiä, joiden tilit käsittelee patsaita. Nämä kuitenkin ovat lopettaneet seuraamisen sen yhden kuvan jälkeen.
Tämä tuntuu toistuvan aika usein, että tilinsä jollekin tietylle asialle omistaneet ihmiset tykkäävät jostakin kuvastani joka on samaa teemaa, alkavat seurata ja lähtevät seuraajista kun saman teemaisia kuvia ei tulekaan lisää. Itseäni hieman ihmetyttää, että eikö ihmiset luo jotain yleissilmäystä tilistä jota alkavat seurata, että näkevät mitä tilillä yleensä on ja josko se heitä kiinnostaa.
Kommentit (7)
Noita seuraajia tulee yleensä siksi, että he haluaisivat sinun seuraavan heitä. Mä blokkaan tuollaiset tilit, jotka eivät ole tuttujani, tai voi mitenkään olla kiinnostuneita kuvistani. Ärsyttää tuo kalastelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on ollut tili vasta kuukauden, niin ei siellä varmaan mitään kovin laajaa yleissilmäystä voi luoda? Vai julkaisetko kymmeniä kuvia päivässä?
Kuvia on tällä hetkellä 41, pyrin julkaisemaan kuvia yhden päivässä, joinakin päivinä olen laittanut kaksi tai kolme. Yleensä kuitenkin tuo yksi/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa on algoritmi, ja siksi itse karsin päivittäin seuraamiani tilejä. Seuraan melkein tuhatta tiliä mutta näen kuvia aina samoilta... Siksi karsin mahdollisimman paljon.
Tuhat? Itselleni tuntuu olevan ihan tarpeeksi kolme seurattavaa tiliä :D Ihan tarpeeksi niistäkin tulee jo kuvia omaan feediini.
Vierailija kirjoitti:
Noita seuraajia tulee yleensä siksi, että he haluaisivat sinun seuraavan heitä. Mä blokkaan tuollaiset tilit, jotka eivät ole tuttujani, tai voi mitenkään olla kiinnostuneita kuvistani. Ärsyttää tuo kalastelu.
Okei, mietinkin myös sitä, että josko jotain tuollaista voi olla myös taustalla. En kyllä ole alkanut seurata yhtäkään noista pikaisista vierailijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa on algoritmi, ja siksi itse karsin päivittäin seuraamiani tilejä. Seuraan melkein tuhatta tiliä mutta näen kuvia aina samoilta... Siksi karsin mahdollisimman paljon.
Tuhat? Itselleni tuntuu olevan ihan tarpeeksi kolme seurattavaa tiliä :D Ihan tarpeeksi niistäkin tulee jo kuvia omaan feediini.
Pidän vaihtelusta, en ymmärrä miksi seuraisin vain kolmea tiliä, ellen käyttäisi Instagramia vain äidin, siskon ja miehen seuraamiseen XD Mulle Instagram on vähän kuin Pinterest. Seuraan taidetta, muotia, sisustusta, puutarhajuttuja, muutamaa liikuntalajia jne. Oma tilini keskittyy tiukasti rajattuun harrastusaiheeseen.
Jos sulla on ollut tili vasta kuukauden, niin ei siellä varmaan mitään kovin laajaa yleissilmäystä voi luoda? Vai julkaisetko kymmeniä kuvia päivässä?