Apua lapsen allergiaan?!
7-vuotiaalla pojallamme on kaikki tyypilliset oireet: ensin pari viikkoa sitten kurkun kutina, sitten silmien kutina, vetistäminen, rähmiminen, turpoaminen ja punoitus, sitten nenän tukkoisuus ja vesinuha, nyt vielä tänä aamuna yskä. On koko ajan ihan sairaan näköinen. Olemme käyneet sairaanhoitajalla, joka neuvoi ostamaan silmätippoja suun kautta otettavan antihistamiinin lisäksi. Lisäksi oli lääkärin soittoaika, muttei lääkäri osannut mitään sen kummoisempaa sanoa. Silmätipat tuntuivat välillä vähän auttavan. Pitäisiköhän mennä jollekin yksityiselle allergialääkärille, vai vieläkö lääkitsen apteekista ilman reseptiä saatavilla mömmöillä? Saakohan niitä nenäsuihkeita ilman reseptiä?
Kommentit (2)
Noita silmätippoja kannattaa laittaa alkuun aika usein, että saa silmät paranemaan. Meille lääkäri sanoi Lomudal-tipoista, että ei haittaa vaikka niitä laittaisi tunnin välein :) Suositteli kuitenkin alkuun 4 kertaa päivässä 1-2 tippaa.
Silti kannattaa mennä lääkäriin, nuo lääkkeet kun tulee halvemmaksi reseptillä.