Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läpsäsin lasta kädelle että lopettaisi mun lyömisen - nyt kaduttaa että tein väärin :(

Vierailija
21.11.2018 |

10-vuotias ei halunnut laittaa takkia päälle vaan olisi mennyt kouluun hupparissa. Meillä oli jo kiire että ehdin viedä hänet ajoissa.

Lapsi alkoi lyödä mua vatsaan ja ala-vartaloon. Läpsäsin kerran häntä nyrkille että lopeta äitiin sattuu. Lapsi alkoi huutaa ja itkeä. Lopulta sain kuitenkin takin päälle ja lapsen autoon missä mökötti hiljaa koko matkan.

Tiedän että tein väärin, mutta en pystynyt muuta. Nyt kaduttaa kovasti.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10-vuotias ei halunnut laittaa takkia päälle vaan olisi mennyt kouluun hupparissa. Meillä oli jo kiire että ehdin viedä hänet ajoissa.

Lapsi alkoi lyödä mua vatsaan ja ala-vartaloon. Läpsäsin kerran häntä nyrkille että lopeta äitiin sattuu. Lapsi alkoi huutaa ja itkeä. Lopulta sain kuitenkin takin päälle ja lapsen autoon missä mökötti hiljaa koko matkan.

Tiedän että tein väärin, mutta en pystynyt muuta. Nyt kaduttaa kovasti.

Mä läppäsin taaperoa, kun se puri. Se kävi ihan refleksinomaisesti, en mä mitään ehtinyt ajatella tai pohtia kun olin jo läpsäyttänyt. Siinä sit kateltiin toisiamme, vähän ihmeissämme ja se unohtui aika äkkiä ainakin siltä taaperolta. Mutta ei ole ikinä sen jälkeen purrut eikä muutenkaan käyttäytynyt väkivaltaisesti, että jokin opetus meni perille. Ja taapero ei tiennyt, että sossutädit ei tykkää ja että läpsyllä voi vaikka kiristää, niin kuin isommat. 

Oon tehnyt melkein saman, en läpäissyt mutta tönäisin melko lujaa. Mä nukuin ja säikähdin ihan pirusti ja se luonnollisesti sattui joten puolinukuksissa eka reaktio oli tönäistä pimeässä pois se mikä ikinä mua purikin. Lapsi kaatui ja alkoi itkeä. Sitten pyydettiin kumpikin anteeksi ja minä selitin, että äiti nukkui ja säikähti eikä tajunnut kuka siinä on. En vieläkään tajua mikä idea lapsella oli purra mua. Tapahtuneesta jäi arpi mun käsivarteen.

Vierailija
42/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan lyö kohtaan, jossa on luu lähellä ihon alla. Jää paljon herkemmin mustelmia, ja voit joutua selittelemään viranomaisille. Lyö suuriin lihaksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että jonku mielestä tämä on provo.

Poislukien ap:n ex ja se ettei ap:n lapsen käytös vastaa ihan ikätasoa, niin ongelma on aika normaali vanhemman ongelma. Lapsi provosoi ja ärsyttää tahallaan, siihen tulee vastattua ei-niin-fiksusti, ja se kaduttaa.

Ap, reagoit ihan normaalin mittakaavassa, mutta toki olet oikeassa siinä, että väkivallattomuus koskee kaikkia. Itse tunnet lapsesi, jos rauhallisessa tilanteessa kykenee keskustelemaan ja ei käännä läpsäisyä sinun syyllistämiskeinoksi, niin ota tilanne puheeksi illalla ja myönnä ettet vastannut fiksusti. Sanot, että teillä molemmilla on ihan omalla vastuulla oma käytöksenne.

Voit jopa yrittää kääntää tilanteen käännekohdaksi teidän suhteessa, ja ehdotat että nyt etsitte yhdessä tytölle apua ja alatte molemmat harjoitella fiksuja tunteiden näyttämisen keinoja. Jos olet itse ollut perheväkivallan uhri pitkään, niin sinäkin tarvitset niitä keinoja. Tytöstä nyt puhumattakaan. Sinun pitää osata ja uskaltaa ihan suuttuakin, mutta toki ilman fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Lapsesi tarvitsee kokemuksia siitä kuinka toisen ihmisen näkyvä viha ja ärtymys ei kaada maailmaa ja johda esim. väkivaltaan. Mikäli kiukun aina nielee, niin voi helposti sortua henkiseen väkivaltaan sitä itse edes ymmärtämättä. Nieletkö ap sinä kiukun liian usein?

Fyysisellä väkivallalla ja toisen rajoittamisella fyysisesti on myös ero, ja sinun toiminta oli enemmän sillä rajalla kuin selvää väkivaltaa. Sun pitää miettiä etukäteen, miten toimit vastaisuudessa kun lapsi lyö. Sinä saat ja sinun pitääkin nimittäin estää lyönti ja rajoittaa lasta fyysisesti. Sinun pitää myös tämä selittää lapsellesi, jos otat nyt puheeksi tilanteen hänen kanssaan. Et voi sallia sinun lyömistä.

Tuota, mistä päättelit, että kyseessä olisi tyttö? Jotenkin ymmärsin että poika. Ap puhui vsin lapsesta.

Vierailija
44/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lyötiin lapsena kuumalla hiilihangolla ja minusta tuli hyvä ihminen.

En silti väitä, että tämä olisi seurausta hiilihangolla lyömisestä, mutta olen erinomainen ihminen.

Vierailija
45/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, ei nyrkillä lyövä 10-vuotias välittäisi vähääkään kädelle läppäisemisestä. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi reagoida vahvemmin ja ottaa luulot pois. Muu on vaarallista.

Vierailija
46/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitää läpsiä, tukistaa ja läimiä jotta ne oppivat kunnon tavoille.

Vierailija
47/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä käytöstäsi lapselta anteeksi. Käykää yhdessä tilanne läpi, ettei tuosta jää traumoja.

Ainoa kenen pitää pyytää anteeksi on toi kakara.

Kai tämä kommentti on vitsi, että äidillä ois jotain anteeksi pyydettävää, kun laittaa lastaan ruotuun. Voi kilin kellit, jos aloitus ja tämäkin viesti on tosia, eikä trollin kirjottamia, ei ole enää mitään toivoa ihmiskunnalla... vaikkei ole mutenkaan. Ei lapset saa äitinsä silmille hyppiä, äiti on pomo, ei lapsen alamainen.

Naurattais jos ei itkettäis, mutta näistä lapsista on kasvamassa sairaan itsekäs ja hankala ikäryhmä aikuisia.