Ei sitä totuutta löydy sieltä oppaista
Olen poistanyt elämästäni nyt kaiken turhan mitä pieni ihminen voi: tupakan, alkoholin, seksin, juhlimisen, lihansyönnin, kateelliset kaverit ja facebookin kyttäämisen. Liikun paljon ja elän säästeliäästi, ostan käytettyä harkiten ja luovun kaikesta mitä en ole käyttänyt yli kahteen vuoteen. Siltikin hatuttaa, luulen että jonkun Buddhan opit eivät nyt oikein riitä, että luovu turhasta maallisesta niin tulet autuaaksi ja paskan marjat, sehän tarkoittaa ettei ihminen lisäänny ja kuoltaisiin sukupuuttoon. Raamatun ja lastenkasvatuoppaat heitin roskiin jo vuosia sitten. Kukaan ei tunnu olevan oikeassa ja ihmisiä on helppo vedättää kertomalla valheita valheiden päälle. Olen vähän ymmälläni mistä tässä kaikessa on oikein on kyse? Pelkästään rahasta ja vallastako?
Kommentit (6)
Ei tuontyyppisten ideologioiden tavoite olekaan materian karsiminen vaan se on yksi mahdollinen väline kun tavoitellaan hengellistä valaistumista.
Ei se Jeesus valitettavasti sitä ole. Ensinnäkin kristinusko kääntyy itse itseään vastaan, jos väitän että Jeesus oli homo, koska ei mennyt naimisiin ja tehnyt lapsia kuten kunnon kristitty tekee. Jeesus oli oikeassa monessa asiassa, mutta juuri niitä ei siihen suureen oppaaseen varmasti ikinä kirjattu, koska kyseenalaisti kaiken.
Yksi silmiinpistävä juttu kiinnitti huomion kun katsoin kiihkouskovien kommentteja, yksikään lause ei ollut oma keksimä. Kaikki olivat copy-pastattu isosta kirjasta, omia mielipiteitä ei ollut vaan kaikki olivat jotenkin täysin aivopestyjä. Tutkimuksien mukaan juuri heidänlaisiaan on helpoin kontrolloida ja viedään kuin pässiä narusta kun heidän maallinen pomo sanoo jotain.
Jeesus on tie totuus ja elämä