Liian stressaava elämäntilanne, mutta mitään stressitekijää ei pysty myöskään poistamaan
Mitä ihme auttaa kestämään, kun on liikaa velvollisuuksia ja kestettävää?
Kommentit (12)
Kyllä pystyy aina poistamaan kaikki stressitekijät. Heität repun pykälään ja lähdet menemään.
Mitä nämä velvollisuudet on? Älä vain sano että äitinä on liian raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen stressitekijä on mitä ei pysty poistamaan?
Pysyvä vamma?
Pitkäaikaissairaus?
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen sairaus, yksinhuoltajuus, raha-asiat sekaisin, perintökiista, lisääntynyt sosiaalinen ahdistus ovat nyt päällimmäiset ongelmat. Ahdistus ja raha-asiat kuntoon on ainoat, mihin pystyn yksin vaikuttamaan ja vaikealta se tuntuu. Ahdistus vaikeuttaa asioiden hoitamista ja toisinpäin. Ap
Sama tilanne. Itse yritän keskittyä samalla positiivisiin ja hyviin asioihin ja psyykata stressintuntua vähemmäksi. Joku päivä vielä helpottaa toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä velvollisuudet on? Älä vain sano että äitinä on liian raskasta.
Äitiys itsessään, lapsi ei rasita mutta ahdistaa esim. lapsen hoitojärjestelyjen tekeminen kun olen leikkauksessa ja toipumassa. Ap
Tätä nyt ei voi suositella, mutta itse olen käyttänyt alkoholia. Uskon, että se on ollut joissain elämäntilanteissa ainoa tekijä jonka avulla on kasetti pystynyt jotenkin kasassa. Alkoholi kun toimii samoin kuin rauhoittava lääke pienissä määrin tissuteltuna.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä läheisten sairastelut tai pitkäaikaissairaudet ovat sellaisia, joita ei itse voi poistaa. Pitää vain odottaa, että läheinen paranee tai elää vaivansa kanssa.
Ja erilaiset oireyhtymät läheisillä, joiden kanssa pitää vain oppia elämään.
Noita ei voi poistaa, vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysinen sairaus, yksinhuoltajuus, raha-asiat sekaisin, perintökiista, lisääntynyt sosiaalinen ahdistus ovat nyt päällimmäiset ongelmat. Ahdistus ja raha-asiat kuntoon on ainoat, mihin pystyn yksin vaikuttamaan ja vaikealta se tuntuu. Ahdistus vaikeuttaa asioiden hoitamista ja toisinpäin. Ap
Ainakin kannattaisi hankkia keskusteluapua, ulkopuolisen avulla voisi löytyä ajatuksia, joiden avulla saat asioita helpottamaan. Auttava puhelin taimlhiseurakunnan diakoni voisivat olla hyviä vahtoehtoja. Yksin kun asioitaan pui, tuntuu ettei ole ulospääsyä eikä mitään voi muuttaa. Puhuminen voi auttaa löytyämäön ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Resepti: hae lääkkeet ja hoida yleisterveyttäsi (käytä palstailuaikaa muuhun), rakasta lapsiasi, opettele vastuullista rahankäyttöä, perintökiistan ratkaisee lakipykälät, sosiaalinen ahdistus helpottuu kun hoidat asiat kuntoon.
Sama tunne täälläkin. Stressaa ja mistään ei voi vähentää (juu, pakko ei ole kuin kuolla, mutta en halua luopua mistään).
Itse olen yrittänyt tehdä tietoisesti rentoutumisharjoituksia kesken päivän. Olen lisännyt kävelyä ulkona ja vähentänyt netissä roikkumista. Nukkumaan menen ajoissa, kahvin ja alkoholin olen jättänyt, ne eivät nyt sovi minulle (sydän hakkaa, tulee huono olo).