Munasolun luovutuksen positiivisuusko?
Olen useamman kerran lukenut lehdestä, että munasolun luovuttajia tarvitaan. Kaikki positiivisuus tuodaan esiin, mutta haitat pienellä präntillä ja vähätelty.
Nämä munasolut pitää tietysti luovuttaa, kun nainen on hedelmällisimmässä iässä. Ystäväni luovutti sai punktiosta pahan munasarja ja kohtutulehduksen....ei pystykkään saamaan enää omia lapsia. Komplikaatioiden riski näissä toimenpiteissä on aika suuri ja eipä niistä huudella lehdissä, kuinka moni on saanut pahoja jälkiseuraamuksia.
Parasta on kuin kirjoitat omavastuu paperin ja tulee komplikaatioita, pesee lääkäriasema kätensä tästä jutusta. Rahaahan he tekevät näillä toimenpiteillä paljon.
Sairaanhoitajan työssäni olen myös nähnyt useita tapauksia, missä kunnalle on tultu jatkohoitoon kun yksityisellä munasolun keräyskeikalla kävi vähän köpelösti.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Olen luovuttanut 5 krt. Oli silloin maksimi. Tiedän ainakin 1 raskaus on alkanut.
Minulla ei ollut mitään komplikaatioita millään kerralla ja en usko ensimmäiseen väittämään. Lääkärit tekevät punktioita jatkuvasti. Jos jotain on käynyt, se on voinut käydä muutenkin.Käyn säännöllisesti luovuttamassa verta, väh 3 krt vuodessa.
Tekee pahaa lukea täällä, vauva palstalla, kuinka tietämättömiä olette.
Mitä tieyämätöntä on siinä, jos jollekin muulle on käynyt eri tavoin nuin sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Raha on huono syy luovuttaa. Mieti, kun joku päivä lapsi ilmaantuu ja tahtoo tuntea biologisen sukusi. Älä vain sano, että luovutit rahasta, kun hän sai alkunsa! Hän tahtoo tuntea koko biologisen sukunsa ja hänellä on siihen oikeus! Hän ei syntynyt mistä tahansa solusta, vaan siitä, jossa on puolet sinun perimääsi!
Minun teoreettinen lapseni juoksisi karkuun kun tulisi tutustumaan biologiseen sukuunsa, paremmin menisi kun voisi kuvitella olevansa normaalista suvusta.
Minusta olisi paljon kunniakkaampaa jos abortin sijasta vauva annettaisiin adoptioon. yhteiskunta vaan näköjään pitää abortteja parempana kuin vauvan hengen säilyttämistä
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi paljon kunniakkaampaa jos abortin sijasta vauva annettaisiin adoptioon. yhteiskunta vaan näköjään pitää abortteja parempana kuin vauvan hengen säilyttämistä
Minkä ihmeen takia?? Itse en pilaisi vartaloani ja kävisi synnytyksen tuskaa läpi vain että voisin antaa jollekkin toiselle lapsen. Ihan käsittämätöntä itsekkyyttä.
Terveisin kolme abortin tehneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia?? Itse en pilaisi vartaloani ja kävisi synnytyksen tuskaa läpi vain että voisin antaa jollekkin toiselle lapsen. Ihan käsittämätöntä itsekkyyttä.
Terveisin kolme abortin tehneenä.
Olet itse itsekäs. Sen sijaan että olisit antanut lapsillesi mahdollisuuden elää vaikka adoptoituna tapoit heidät kohtuun.
Erikoinen ajatuksenjuoksu. Siis vain kylmät ja kovat ihmiset ovat valmiit viikkokausien epämukavuuden, punktion ja sen jälkeisten kipujen ja mahdollisten riskienkin uhalla luovuttamaan omia munasolujaan, jotta joku lapseton pari saisi kovasti toivomansa lapsen tai ainakin mahdollisuuden siihen?
Empaattiset ja epäitsekkäät taas eivät ole valmiit niin tekemään, koska MUN sukusolut ja siis MUN vauva (vaikkei olekaan)!