Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on suosittu luokallaan

Vierailija
20.11.2018 |

Ja nyt eräs yksinäisen luokkakaverin äiti otti yhteyttä ja halusi että lapsi tulisi hänen lapsensa kanssa leikkimään. No, lapseni ei halua. Ajattelin että hänen on "pakko" mennä. Laittaisitko sinä lapsesi menemään kylään?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi mennä?

Vierailija
2/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Minun lapseni ei ole suosittu luokallaan. Päinvastoin. Hän on se jota kukaan ei kutsu syntymäpäiville tai joka on aina välitunnit yksin.

Syy: koska luokan 'kingi' on näin päättänyt. Mitä itse tekisit tilanteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minun lapseni ei ole suosittu luokallaan. Päinvastoin. Hän on se jota kukaan ei kutsu syntymäpäiville tai joka on aina välitunnit yksin.

Syy: koska luokan 'kingi' on näin päättänyt. Mitä itse tekisit tilanteessa?

Tottakai minä äitinä laitan lapseni menemään tämän yksinäisen lapsen luokse. Olin itse lapsena ja nyt aikuisena yksinäinen. Tiedän mitä yksinäisyys ja ei suosittuna olo on. Ap

Vierailija
4/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapselta, että miksi hän ei tahdo. Kysy vielä tarkentavia kysymyksiä.

Lapseni on suosittu ja kutsuu meille myös yksinäisiä lapsia. Jatko riippuu siitä, että miten lapsi käyttäytyy.  Ujo saa olla, mutta ei täysin vailla käytöstapoja! Lapseni ei saa mennä yhden yksinäisen luokse, koska eräs seikka hänen kotioloissaan, mutta lapseni on kutsunut tämän lapsen meille muutaman kerran.

Vierailija
5/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin lapsen menemään kylään tai kutsuisin yksinäisen lapsen meille leikkimään. Omaa lasta opastaisin ottamaan kaikki mukaan yhteisiin puuhiin koulussa.

Vierailija
6/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy lapselta, että miksi hän ei tahdo. Kysy vielä tarkentavia kysymyksiä.

Lapseni on suosittu ja kutsuu meille myös yksinäisiä lapsia. Jatko riippuu siitä, että miten lapsi käyttäytyy.  Ujo saa olla, mutta ei täysin vailla käytöstapoja! Lapseni ei saa mennä yhden yksinäisen luokse, koska eräs seikka hänen kotioloissaan, mutta lapseni on kutsunut tämän lapsen meille muutaman kerran.

Tiedän kyllä ne syyt. Yksinäinen lapsi on vähän hidas yms. Jotain vaikeuksia oppimisessa. Muuten mukava eikä tuo ole syy syrjiä ketään. Aion sen lapselleni opettaa. Ap

Vierailija
7/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suuressa suosiossa pysyy vain jos syrjii ja kiusaa muita. Valitettavasti..

Aika harva mukava kaikkien kaveri on suosituimpia, monesti kylläkin siinä keskisuosittujen joukossa, joka yleensä saattaa olla se paras ryhmä olla. Hyvää toimintaa ap:lta.

Vierailija
8/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin lapsi on suosittu ja kutsuttiin just meille leikkimään se luokan reppana. Siis juuri siksi, että muut näkevät sellaista esimerkkiä, että ketään ei syrjitä. Ei kai ketään voi pakottaa, mutta voi yrittää kasvattaa lapsista sellaisia, että näkevät asian sen puolen, että sille ei-niin-suositulle se saattaa olla yksi vuoden paras päivä, kun luokan suosikki tulee kylään. Itselle aika pieni "vaiva", ja voi vaikka huomata, että on ihan kivaakin. Kyllä ainakin todella paljon keskustelisin lapsen kanssa tuosta.

Vierailija
9/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla myös niin ujo ja arka, että näyttää hitaalta, jähmettyy. Ehkä ei olisi niin hidas lapsesi kanssa kahden, kun ei olisi koko luokkaa vieressä toljottamassa? Muista, että hetkessä voi luokan yhteishenki alkaa kehittymään huonompaankin suuntaan. Lapsesi voi olla siis paljon vartiana, hänet voidaan yrittää syrjäyttää, koska kateus, mutta hän voi myös oppia olemaan reilu, jota ei niin vain laitetakaan syrjään.

Suositun äiti

Vierailija
10/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun joku äiti kutsuu ”luokan reppanaksi” lapsensa luokkakaveria. Aika hirveältä äidiltä tämä suositun äiti kuulostaa.

Suosiossa ovat ja hymypatsaita saavat yleensä luokan kusipäät, ihan tiedoksi ettei kerro hyvästä ja huomioivasta käytösestä yhtään mitään se että on suosiossa. Etenkään pojilla.

Vierailija
11/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun joku äiti kutsuu ”luokan reppanaksi” lapsensa luokkakaveria. Aika hirveältä äidiltä tämä suositun äiti kuulostaa.

Suosiossa ovat ja hymypatsaita saavat yleensä luokan kusipäät, ihan tiedoksi ettei kerro hyvästä ja huomioivasta käytösestä yhtään mitään se että on suosiossa. Etenkään pojilla.

MItä pahaa sanassa reppana? Kyllä minusta on vähän reppana, kun on sellainen aina muiden varjoon jäävä, pienikokoinen ja hiljainen. Ennemmin ihmettelen, miksi laitat sanaan niin negatiivisen leiman.

Vierailija
12/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppana on negatiivinen. Miten olisi : rauhallinen, kiltti, harkitseva jne.

Vierailija
13/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reppana on negatiivinen. Miten olisi : rauhallinen, kiltti, harkitseva jne.

En ole tuo reppana-äiti, mutta eikö nyt mene jo vähän hifistelyksi? Köyhä on jotenkin enemmän negatiivinen kuin vähävarainen, vaikka samaa tarkoittavat. Pluskokoinen on vähemmän paksu kuin läski jne.  Kyllä minä ainakin ymmärsin, mitä tuolla reppana- sanalla tarkoitettiin/tarkoitetaan.

Vierailija
14/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa täällä taas kiillotellaan Hymy-patsaita. Miksi kukaan pakottaisi lapsensa leikkimään yhtään kenenkään kanssa? Otetaas verrokiksi aikuisten maailmasta: Naapurirapussa asuu alkoholiongelmainen hieltä haiseva mielenterveyskuntoutuja. Ettei se syrjäytyis niin sossun täti soittaa sulle että sun tarttee nyt mennä pitään sille seuraa/kutsua se kylään. Eiks olis nappi juttu? Ja ennen kuin joku sanoo ettei se nyt oo sama asia, niin kyllä on. Lapses haluaa olla tekemisissä sen toisen lapsen kanssa tasan yhtä paljon kuin itse haluaisit hengata sen haisulin kanssa.

Vierailija
15/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä reppana-sanan käyttöä. Vaikka lapseni on luokallaan suosituin, niin hänen paras ystävänsä on luokan hiljaisin. He eivät niinkään ole koulussa yhdessä, mutta vapaa-ajalla tämä lapsi loistaa meillä käydessään! Lapseni kaivoi hänet esiin kuorestaan ja näin on hyvä.

Vierailija
16/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, jotka kutsuvat toisia lapsia reppanoiksi, kasvattavat samalla omastaan kiusaajaa. Leimaavat jonkun toisen lapsen reppanaksi eli käytännössä sallivat sen että oma lapsi pitää itseään tätä ”reppanaa ” parempana ja reippaampana tyyppinä. Huh.. miettikää niitä sanavalintojanne. Kaikista löytyy positiivisia ja negatiivisia piirteitä.

Vierailija
17/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa täällä taas kiillotellaan Hymy-patsaita. Miksi kukaan pakottaisi lapsensa leikkimään yhtään kenenkään kanssa? Otetaas verrokiksi aikuisten maailmasta: Naapurirapussa asuu alkoholiongelmainen hieltä haiseva mielenterveyskuntoutuja. Ettei se syrjäytyis niin sossun täti soittaa sulle että sun tarttee nyt mennä pitään sille seuraa/kutsua se kylään. Eiks olis nappi juttu? Ja ennen kuin joku sanoo ettei se nyt oo sama asia, niin kyllä on. Lapses haluaa olla tekemisissä sen toisen lapsen kanssa tasan yhtä paljon kuin itse haluaisit hengata sen haisulin kanssa.

Minä ainakin "pakotan" lapseni kutsumaan synttärijuhliinsa kaikki luokan tytöt, halusi tai ei. Jos et ymmärrä miksi, on vaikea uskoa, että sinulla on lapsia.

Vierailija
18/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin "pakotan" lapseni kutsumaan synttärijuhliinsa kaikki luokan tytöt, halusi tai ei. Jos et ymmärrä miksi, on vaikea uskoa, että sinulla on lapsia.

Se että kutsut synttäreille kaikki luokkakaverit on aika lailla eri tilanne kuin mitä ketjun aloittaja kuvaili, eikä vertaannu mitenkään tuohon minunkaan viestiini.

Vierailija
19/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän eri asia kutsua kaikki synttäreille kuin alkaa kaikkien kaveriksi. Ensiksi mainittu on helppo toteuttaa, mutta jälkimmäinen ei jo ihan siitä syystä että erilaiset lapset eivät löydä yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Vaikkapa adhd-jääkiekkoilijalla ja älykkönörtillä voi olla hankaluuksia keksiä yhteistä tekemistä.

Vierailija
20/31 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan pakota lastasi sen yksinäisen lapsen luokse. Se on sen yksinäisen lapsen oma vika, että hän on yksinäinen. Todennäköisesti hänellä on luonteessa jotain vikaa, jonka vuoksi hän joutuu olemaan yksin. Esim. minun luokallani peruskoulussa oli eräs poika, joka joutui olemaan lähes aina yksin, koska kukaan ei halunnut olla hänen kaverinsa ja se oli hänen oma syynsä, koska hän oli ilkeä ja täysin vailla sosiaalisia taitoja oleva kusipää, joka kanteli opettajille kaikesta mitä me muut teimme ja alkoi heti valittamaan ja haukkumaan jos joku yritti olla hänen ystävänsä. Ei kukaan oikeasti kestänyt sitä valitusta, että "Mene pois senkin apina, syrji sinäkin minua niin kuin kaikki muutkin koska te kaikkihan vihaatte minua ja jos et nyt painu hemmettiin niin turpiisi saat".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme