Miksi raskaana olevalta eronneilta kysytään "Sun lapsi on siis eri miehelle"?
Itsestä se oli hämmentävää. Varsinkin kun on ollut vaan yksi seksikumppani koko elämän aikana, mietin että miten se toinen isä sitten olisi mahdollista?
Vielä lapsen syntymän jälkeen pari tuttavaa on tullut sipisemään DNA-testistä. Vaikka olen suoraan sanonut että isä ei halua DNA-testiä, koska meillä ei ole epäilyksiä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla sitten jo uusi kumppani jota epäillään isäksi?
Ei ollut ketään. Eksällä se oli jo valmiina. Ap
Koska ihmiset tuppaavat kysyä törkeitä kysymyksiä ja heillä on omituisia olettamuksia, jotka kertovat kyllä eniten heistä.
Esimerkiksi nyt nämä jotka täällä toitottavat että kertoo aina enemmän naisesta jos eroaa raskausaikana. No, puolet suhteesta on aina sitä miestä. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun kumppani alkaa vaikkapa väkivaltaiseksi tai juopotella, kun nainen saadaan raskaaksi. Tämä voi tulla täysin yllätyksenä aiempaan käytökseen vedoten. Syitä voi olla myös muita, aika mielikuvituksetonta saa olla syyllistää naista kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan se ison kuvan näkemisen puutteesta jos olet hankkiutunut raskaaksi miehen kanssa josta eroat seuraavien kuukausien aikana.
Meillä oli lapsettomuushoidot ja viimeisimmän hoitokierroksen jälkeen parisuhde oli mennyttä. Emme osanneet ajatella että olikin tärpännyt hoidon jälkeen luomusti ja erosimme. Raskausuutinen ei enää kääntänyt miehen päätä, vaan hän kaatoi kaiken p*skan minun niskaani ja käski pysyä kaukana. Ap
Kun teillä on ollut lapsettomuushoitojakin, niin on täysin ymmärettävää, että ihmiset kysyvät, että onko saman miehen.
Olin melko selvästi kertonut, että syy lapsettomuuteen oli minussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan se ison kuvan näkemisen puutteesta jos olet hankkiutunut raskaaksi miehen kanssa josta eroat seuraavien kuukausien aikana.
Meillä oli lapsettomuushoidot ja viimeisimmän hoitokierroksen jälkeen parisuhde oli mennyttä. Emme osanneet ajatella että olikin tärpännyt hoidon jälkeen luomusti ja erosimme. Raskausuutinen ei enää kääntänyt miehen päätä, vaan hän kaatoi kaiken p*skan minun niskaani ja käski pysyä kaukana. Ap
Kun teillä on ollut lapsettomuushoitojakin, niin on täysin ymmärettävää, että ihmiset kysyvät, että onko saman miehen.
Olin melko selvästi kertonut, että syy lapsettomuuteen oli minussa. Ap
Kuvittelet että ihmiset muistaa tuollaista?
Jos pariskunta yrittää lapsia hoidoilla ja sitten eroavat ja kertovat että on tärpännyt, niin kyllä vaan siitä tulee olo että nainen kävi lopulta vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämäkin trolli varmasti meni... Huoh..
Parisuhde oli mennyttä viimeisen hoitokkerran jälkeen, mutta silti mentiin luomuna sänkyyn. Kyllä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On-ko si-nul-la uu-si kump-pa-ni, jo-ta e-päil-lään i-säk-si?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hämmentävää, mitä kaikkea ihmiset kehtaavat kysyä päin naamaa. Vaikka ajattelisivatkin ja pohtisivat, onko lapsesi jonkun muun, en silti ymmärrä, että joku kehtaa oikeasti kysyä asiaa.
Itse olen nyt raskaana ja töissä on jo pari ihmistä kysynyt, oliko suunniteltu vai vahinko. Vaikka joku pohtisikin tuota, on minusta outoa, että kehtaavat kysyä ihan suoraan. Ja hieman erikoista minusta, että edes pohtivat tuota. Olen kuitenkin pian 30v., korkeastikoulutettu, vakiduunissa, naimisissa ja juuri keväällä kerroin töissä, että muutettiin miehen kanssa pienestä kerrostalokämpästä rivitaloon. En siis mielestäni ehkä se tyypillisin vahinkotapaus, vaikka kaikillehan niitä kai voi sattua. Ja oli kumpi tahnsa, niin mitä se työkavereille kuuluu...? :D
-Ihan suunniteltu juttu
Siksi kysyvät, koska ei nykyään haluta lapsia. Olettavat, että vahinko käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On-ko si-nul-la uu-si kump-pa-ni, jo-ta e-päil-lään i-säk-si?
Mitenhän ap on osannut toimia lapsettomuushoidoissa kun lukee tekstitkin tavutettuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän tämäkin trolli varmasti meni... Huoh..
Parisuhde oli mennyttä viimeisen hoitokkerran jälkeen, mutta silti mentiin luomuna sänkyyn. Kyllä kyllä.
Ei ole trolli. Ehkä mies laskelmoi, että suostuu vielä seksiin, mutta haluaa sitten erota. En ihmettelisi. Ap
Siksi kysyvät, koska yleensä ehjää perhettä pidetään tärkeänä. Jos lapsi on tulossa, niin tuntuu kummalliselta erota.
Miksi te muuten erositte? Vauvan hoitokin yhdessä on paljon helpompaa, jos olette saman katon alla.
Elisahan se täällä kirjoittaa. Seuraavaksi tulee juttuja turvakodilla käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Elisahan se täällä kirjoittaa. Seuraavaksi tulee juttuja turvakodilla käymisestä.
Niin kävin turvakodillalim kysymässä neuvoa kun erottiin? Entä sitten? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että se olet sinä!!!! Olet ala-arvoinen ihminen!!! Kohta lähtee taas insta profiilisi tänne jakoon.
Tositarina: olipa kerran eräällä kylällä nainen, jonka mies oli tumma, iso ja roteva. Hän synnytti pojan, joka oli pieni, hintelä ja vaalea. Pojan kasvojen ja silmän muodot olivat hämmentävän samanlaiset, kun kylän eräällä miehellä. Poika sai usein lapsuudessaan kuulla, ettei hänen isänsä ole tämän oikea isä.
Pojan tullessa täyteen ikään, hän itse halusi selvittää asian oikean laidan. Se kylän toinen mies oli asian suhteen suostuvainen ja kertoi, että heillä olisi pojan äidin kanssa ollut sutinoita. Kävi ilmi kuten oli epäilty. Se toinen mies oli pojan biologinen isä. Pojan äiti ei kuuleman mukaan rehellisestikään muistanut harrastaneensa mitään sellaista tämän miehen kanssa, mutta DNA-testi kertoi muuta.
Mutta tarinan opetus: totuus tulee aina julki. Kyllä kasvattajaisä on "isä" edellen. Totuus, se ei silti pala tulessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakodille ei mennä kysymään neuvoa, vaan asumaan. 0/5
Ihmeellistä kommenttia monelta. Minkäs teet, jos mies lähtee toisen naisen perään. Ei kenenkään kanssa voi väkisin olla suhteessa, jos toinen ei halua. Varmasti raskausaikana on aika paljon täysin järjeviä syitä erota. Helpompi ehkä oikeastaan hoitaa se ero pois alta jo raskausaikana eikä odottaa että vauva on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvakodille ei mennä kysymään neuvoa, vaan asumaan. 0/5
Asumaan? Kyllä itse kävin siellä esikoisen kanssa ihan juttelemassa sossun kanssa ja kysymässä neuvoa. Ajattelun että turvakoti ei ollut paras mahdollinen paikka esikoiselle ja sänky olisi ollut aika kova nukkua raskauden kanssa. Kyllä vaan sain lähteä kun eksä lähti toiselle paikkakunnalle. Ap
Onko tämä yleinenkin ilmiö tai ongelma? Yli puoli vuosisataa mittarissa ja eipä ole koskaan ennen tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä yleinenkin ilmiö tai ongelma? Yli puoli vuosisataa mittarissa ja eipä ole koskaan ennen tullut vastaan.
No ei ole, vaan ihan Elisan (aloittaja) päässä.