Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Edes AMK-koulutus ei enää takaa parempaa palkkaa”

Vierailija
20.11.2018 |

Mitä järkeä olla työelämässä 4 vuotta ja ottaa 20 000€ opintolainaa jos siitä ei ole mitään hyötyä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kouluttamattomuus ei myöskään takaa töitä. Pakko yrittää jotain.

Vierailija
2/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin teknillisen puolen amkin. Nyt saan 2200€ bruttona. Olisi pitänyt alkaa hoitajaksi niin saisi enemmän.

Huom. brutto tarkoittaa palkkaa ennen veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin teknillisen puolen amkin. Nyt saan 2200€ bruttona. Olisi pitänyt alkaa hoitajaksi niin saisi enemmän.

Huom. brutto tarkoittaa palkkaa ennen veroja.

Vaihda työpaikkaa. Itsellä jo se että sanoin vaihtavani työpaikkaa nosti palkkaa melkein tonnilla, joten en vaihtanut. Sitä ennen olin pyytänyt pariin otteeseen palkankorotusta.

Vierailija
4/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäselvä artikkeli. Ei tietenkään amk-koulutus takaa lisää palkkaa jossain hanttihommissa. Siinä toki samaa mieltä että tonne Lappiin menijöitä kyllä löytyy kun laitetaan korvaus kuntoon. Luuleeko nämä yrittäjät oikeasti että joku irtisanoo täällä asuntonsa jne jonkun kuukauden tai parin keikan takia? Ja kahta asuntoahan ei ole varaa noilla palkoilla pitää.

Vierailija
5/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä olla työelämässä 4 vuotta ja ottaa 20 000€ opintolainaa jos siitä ei ole mitään hyötyä?

Olla työelämässä? Tarkoitatko opiskella 4 vuotta?

Vierailija
6/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän amk-tutkinnossa olekaan järkeä

Vierailija
7/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin hetken amk, mutta lopetin koska jo ennen kouluun menoa tienasin 3000€ bruttona ja koulutus ei olisi taannut edes samaa palkkaa. Ja se rahan menetys mitä kouluaikana olisi tullut! Ja samoihin hommiin pääsee myös tekemällä eikä pelkästään koulutuksella. Järkevintä oli siis jatkaa työelämässä, eikä hukata kituuttaen opiskellessa montaa hyvää vuotta.

Vierailija
8/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kaikissa FM tutkinnoissakaan ole mitään järkeä. Valmistuneet tulevat ihan samoihin töihin kuin AMK-taustaiset ja jopa huonommalla palkalla.

Vierailija
9/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vihreät jauhavat koko ajan koulutuksesta kun juuri mikään koulutus ei enää takaa oikein mitään? Joku lääkis tietysti on poikkeus.

Ainoa selkeä epäkohta nykyisin on ammatillisen koulutuksen leikkaukset, mikä on aiheuttanut sen, että monet "itseopiskelevat" 2-3 päivää viikossa. Tämä on tietysti selvä ongelma.

Toki jokin yliopistojen tutkimusrahoitus on sitten asia erikseen. Mutta tämä ei liity suoraan koulutukseen.

Vierailija
10/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin hetken amk, mutta lopetin koska jo ennen kouluun menoa tienasin 3000€ bruttona ja koulutus ei olisi taannut edes samaa palkkaa. Ja se rahan menetys mitä kouluaikana olisi tullut! Ja samoihin hommiin pääsee myös tekemällä eikä pelkästään koulutuksella. Järkevintä oli siis jatkaa työelämässä, eikä hukata kituuttaen opiskellessa montaa hyvää vuotta.

Totta. Kellään esimiehistäni ei ole edes amk tason koulutusta. Ihan päteviä kyllä ovat toimeensa silti.

T. 2

Vierailija
11/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän amk-tutkinnossa olekaan järkeä

AMK tutkinnossa nimenomaan on järkeä. Työelämässä tarvitaan just eniten niitä jotka tietää siitä teoriasta jotain mutta tyytyvät niihin työnjohto jne pikkupomon/esimiehen hommiin. Olisi ihan hukkaanheitettyä aikaa ja rahaa yliopistokouluttaa nämä tyypit.

Vierailija
12/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvalle käytännössä mahdollista saada ilman AMK-koulutusta (tai ylempää koulutusta) 3000e bruttona.

Vierailija
13/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hommista on kyse?

Vierailija
14/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olla työelämässä? Tarkoitatko opiskella 4 vuotta?

"olla pois työelämästä"

Vierailija
15/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa ei saa enää opetusta lainkaan. Täysin turha paperi.

Vierailija
16/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa edelleen luullaan, että tutkinnolla osaa jotain ja pääsee kovapalkkaiseen duuniin. Ei se niin mene. Pitää olla sellaista osaamista, jolle on kysyntää ja jota harvemmalla on tarjota. Tutkinnolla ei ole asian kanssa välttämättä mitään tekemistä. Korkeakoulutettuja puskee ulos solkenaan, eikä läheskään kaikilla ole tarjota mitään lisäarvoa.

Vierailija
17/17 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hommista on kyse?

Itse logistiikan parissa. Myös tuttuja on juurikin putki/sähkö/LVI jotka tienaa vastaavaa ja yli. Omaan työhönhän riittää vaan kortin hankinta, eli olen juurikin monen mielestä huonossa töissä ja tyhmä jne, mutta harva tietää palkkoja. Itse vielä olin huonopalkkainen verrattuna joihinkin tuttuihin samaa tekeviin :D

Muutenkin monessa amishommassa saa helposti 2200-2600€ bruttona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän