Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni ei hyväksy lastani

Uusioperhe
19.11.2018 |

3-vuotias lapseni on vuoroviikoin luonani. Haluaisin nyt joulukuussa pitää lasta hieman enemmän luonani vähäisen työssäoloni takia(on ok lapsen äidille). Puolisoni kanssa tuli kuitenkin riita, koska puolisoni ei haluaisi, että lapseni olisi vielä enemmän luonamme. Hänen mielestään meidän tulisi tehdä kompromissi, eli jos haluan lapseni viikoksi ”lisäaikaa” luoksemme ja puolisoni ei halua yhtäkään lisäpäivää, tekisimme kompromissin ja lapsi tulisi esim pariksi päiväksi lisää. Minusta puolisoni on kuitenkin kohtuuton, kotimme on myös lapseni koti, joten mielestäni puolisollani ei ole oikeutta sanoa, että lapseni ei saa tulla kotiimme yhtään enempää, kuin mitä sovittu on. Mitä mieltä olette? Onko puolisollani oikeutta vaikuttaa siihen, kuinka paljon lapseni on luonamme?

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ydinperheessä lapset hyötyy siitä, että vanhempien suhde on tiettyyn rajaan asti ykkönen koska se pitää lastenkin perheen kasassa. Lapsi ei sen sijaan hyödy mitään siitä että hänen elämäänsä tungetaan ylimääräinen ulkopuolinen ihminen ja nostetaan tärkeysjärjestyksessä hänen yläpuolelleen.

Uusperheessä aikuisten välillä on ihan samanlainen parisuhde kuin ydinperheessäkin. Jos parisuhdetta laiminlyödään, niin kummassakin tilanteessa tulee ongelmia. Tässä mielessä uusperhe ei poikkea ydinperheestä mitenkään, eikä parisuhteen laiminlyöminen ole yhtään sen sallitumpaa.

Jos uusperheessä puoliso on aina kakkonen, niin ei kannata ihmetellä, miksi suhteet eivät kestä.

Vierailija
222/232 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä seikka on usein se joka hiertää uutta puolisoa. Entisen kanssa sovitaan ja vasta sitten kysytään ja keskustellaan (näennäisesti) uuden kanssa. Uudelle kumppanille tulee tunne, että sillä mitä hän ajattelee tai ehdottaa ei ole väliä, koska asia kuitenkin menee niin kuin entinen ja oma kumppani ovat jo ehtineet sopia. Ja se aiheuttaa tunteen ylikävelystä. Ja todellisuudessa onkin sitä.

Niin, uudella kumppanilla, jos tämä on lapseton, ei ole mitään sanomista uusperheen lasten asioihin. Ei vaikka asuisi lasten kanssa saman katon alla ja maksaisi puolet asuntolainasta. Se puoliso, jonka lapset ovat, saattaa hoidella asioita aivan kuin sitä uutta kumppania ei olisikaan. Uudelta kumppanilta odotetaan vain sopeutumista, koska "tällaista tämä nyt vain on", ja jos jokin aiheuttaa kitkaa, niin heti moititaan, ettei toinen kestä lapsiperhearkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 lasta. Olen isä heille. Asuvat kanssani vuoroviikoin. Olen hoitanut heitä itsenäisesti erostani lähtien. Hoidan harrastukset, lääkärit, koulujutut ja muut touhut. Vaatteetkin pesen, huollan ja ruokaa tulee lapsille. Erosta 5 vuotta aikaa.

Nyt tapasin naisen, jolla aikuinen (18v) poika. Seurusteltiin 1/2 vuotta eri osoitteissa. Tämän jälkeen naisen aloitteesta muutettiin yhteen. Kerroin 3 lapsen touhuista ja menosta kotona. Nainen oli omasta mielestään sinut asian kanssa ja olihan hän viettänyt monia öitä luonani lasten ollessa paikalla. Alku sujui hyvin, hoidin edelleen lapset itse, hän sai touhuta lasten kanssa jos tahtoi. Lapset tykästyivät uuteen aikuiseen ja kiintyivät häneen. Nyt vuosi mennyt ja avovaimo ilmoittaa inhoavansa lapsiani ja hän ei halua, että ne asuvat meillä. Hänen poikansa saa kyllä tulla milloin tulee ja se sopi minullekkin. Otinhan naisen jolla poika ja hyväksyin pojan kokonaisuuteen. Mutta ihmettelen tätä avokin täys käännöstä lasteni suhteen. Kihloihinkin mentiin 1/2 vuotta sitten ja hän oli täysin onnensa kukkuloilla ja hehkutti hyvää kokonaisuutta. Olen yrittänyt keskustella, että lapset on ja en niistä luovu. Avokin huomioimista olen yrittänyt pitää yllä, matkustelua kahdestaan, kukkia, hoidan kotia, läheisyyttäkin on paljon. Mistä tämä inho lapsia kohtaan sitten muodostukaan???? Ero kaiketi tulossa.

Vierailija
224/232 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissään iskä kirjoitti:

Minulla 3 lasta. Olen isä heille. Asuvat kanssani vuoroviikoin. Olen hoitanut heitä itsenäisesti erostani lähtien. Hoidan harrastukset, lääkärit, koulujutut ja muut touhut. Vaatteetkin pesen, huollan ja ruokaa tulee lapsille. Erosta 5 vuotta aikaa.

Nyt tapasin naisen, jolla aikuinen (18v) poika. Seurusteltiin 1/2 vuotta eri osoitteissa. Tämän jälkeen naisen aloitteesta muutettiin yhteen. Kerroin 3 lapsen touhuista ja menosta kotona. Nainen oli omasta mielestään sinut asian kanssa ja olihan hän viettänyt monia öitä luonani lasten ollessa paikalla. Alku sujui hyvin, hoidin edelleen lapset itse, hän sai touhuta lasten kanssa jos tahtoi. Lapset tykästyivät uuteen aikuiseen ja kiintyivät häneen. Nyt vuosi mennyt ja avovaimo ilmoittaa inhoavansa lapsiani ja hän ei halua, että ne asuvat meillä. Hänen poikansa saa kyllä tulla milloin tulee ja se sopi minullekkin. Otinhan naisen jolla poika ja hyväksyin pojan kokonaisuuteen. Mutta ihmettelen tätä avokin täys käännöstä lasteni suhteen. Kihloihinkin mentiin 1/2 vuotta sitten ja hän oli täysin onnensa kukkuloilla ja hehkutti hyvää kokonaisuutta. Olen yrittänyt keskustella, että lapset on ja en niistä luovu. Avokin huomioimista olen yrittänyt pitää yllä, matkustelua kahdestaan, kukkia, hoidan kotia, läheisyyttäkin on paljon. Mistä tämä inho lapsia kohtaan sitten muodostukaan???? Ero kaiketi tulossa.

Kuulostaa siltä, että olet ainakin yrittänyt, eikä kertomasi perusteella ole helppo sanoa, mikä on vikana. 

Silti on täysin eri asia asua vieraiden lasten kanssa vakituisesti saman katon alla kuin kokeilla sitä painettomasti suhteen alkuvaiheessa. Vieraita lapsia on helpompi sietää, jos tietää, että tilanteesta pääsee helposti pois. Lisäksi puolisollasi on pikkulapsiajoista jo aikaa, kun poika on 18-vuotias, eikä lapsiperheen arki lyö kasvoille ehkä heti. 

En tiedä, miten paljon tuo naisen 18-vuotias poika on luonanne, mutta tuskin hän on luonanne yhtä paljon kuin nuo sinun lapsesi, jotka taitavat olla pienempiä. Satunnaisesti vierailevasta täysi-ikäisestä lapsesta ei ole kovin paljon vaivaa, toisin kuin säännöllisesti saman katon alla asuvista pienemmistä lapsista.

Kiinnostaisi kuulla myös naisen versio tilanteestanne. Ehkä kaikki sujui hyvin niin kauan kun naisella oli aina mahdollisuus lähteä pois, mutta nyt se on vaikeampaa, kun olette sitoutuneet. Hieman myös epäilisin naisen sanoja siitä, että aiemmin kaikki oli niin hyvin. 

Vierailija
225/232 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla epäeroottisempaa asiaa kuin toisen lapset? Elävä, jaloissa pyörivä todiste siitä, että toinen on muhinoinut jonkun toisen kanssa. Lisäksi pystyvät vielä tehokkaasti rajoittamaan seksielämää ja koko parisuhdetta, kun roikkuvat mukana joka paikassa.

Lapsettomat, teitä on varoitettu. Älkää ikinä lähtekö tuohon leikkiin mukaan. Tuo uhraus parisuhteelle kannattaa tehdä vain omien lasten takia, jos silloinkaan.

Vierailija
226/232 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteeeko joku muka oikeassa elämässä että lapsi on joku elävä todiste toisen kanssa muhinoimisesta? Huh!

Eipä ole kertaakaan tullut mieleen että tuolla kulkiessa ja lapsia nähdessä jollekin tulee ensimmäisenä seksijutut mieleen. 

Mun miehellä on pari mukulaa, eikä ole ikinä käynyt mielessä että olisivat jotain muhinointimuistuttajia edellisestä elämästä, vaan ihan omia yksilöllisiä ihmisiä :D

Vierailija
227/232 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä niistä vieraista lapsista on? Mitä niistä saa?

Ollaanpa ihan rehellisiä.

Vierailija
228/232 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä niistä vieraista lapsista on? Mitä niistä saa?

Ollaanpa ihan rehellisiä.

Ollaan rehellisiä.

Ei yhtään mitään.

Vierailija
229/232 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei todellakaan ikinä tulisi minulle sanomaan, paljonko aikaa lapseni kanssa vietän ja miten häntä kotiini otan. Vietän sitä juuri niin paljon kuin haluan ja pystyn. Ja koska kotini on myös lapseni koti, hänellä on oikeus olla siellä aina.

Toki siis ex-puolison kanssa sopien. Koska, kumma juttu, hänkin sen lapsen kanssa haluaa aikaa viettää. 

Ja kyllä, kuvioissa on myös uudet puolisot. Puolisot, jotka ymmärtävät, että vanhemmuus on 24/7, eikä vain vuoroviikkoina. Ja että koti käsittää sen, että kaikilla siellä asujilla on oikeus olla kotonaan niin halutessaan. Myös sillä lapsella, joka saattaa vuoroviikkoina toki asua toisessakin kodissa. Mutta kukaan muu ei sanele, milloin omaan kotiin saa tulla.

Ja kyllä, pätee molempiin suuntiin. Myös toisella osapuolella on lapsi. 

Vierailija
230/232 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä.

Vierailija
231/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nainen on oikeassa, sinun tulee muistaa että se on myös naisen koti. Pysytte niin kuin olette sopineet, viikko ja viikko. Mikset voi nähdä lasta päivällä ja viedä sitten illalla kotiin?

Ensin hyvä ja rakastava parisuhde, sitten vasta lapset. Kaikki voittaa.

Tää on niin totta. Miksi vaippapyllyukot unohtavat totuuden aina?

Vierailija
232/232 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla epäeroottisempaa asiaa kuin toisen lapset? Elävä, jaloissa pyörivä todiste siitä, että toinen on muhinoinut jonkun toisen kanssa. Lisäksi pystyvät vielä tehokkaasti rajoittamaan seksielämää ja koko parisuhdetta, kun roikkuvat mukana joka paikassa.

Lapsettomat, teitä on varoitettu. Älkää ikinä lähtekö tuohon leikkiin mukaan. Tuo uhraus parisuhteelle kannattaa tehdä vain omien lasten takia, jos silloinkaan.

Nimenomaan epäeroottinen asia se on. Ei muu tuu mieleen ku se, että toinen muhunoinu muiden kanssa. Loistavasti kiteytetty!