5hlön ruoat kahdeksi viikoksi 30€?
Meillä on poikkeuksellisesti tilanne, että tilillä on vain 30€ ja sillä pitäisi saada 5 henkilön ruoat kahdeksi viikoksi. Meitä on siis 1 aikuinen (minä), 17v poika, 11v poika ja 8v tyttö.
Kaapeissa on soijakastiketta,ketsuppia, mysliä, omenoita, näkkäriä, hummusta, n. puolikas tölkki soijamaitoa ja kidneypapuja. (+peruna-ja ruisjauhot + mausteita)
Mitä keksitte? Mulla lyö pää tyhjää mutta perheen on syötävä eikä rahaa ole tuon enempää käytössä. Olemme ovo-vegejä joten ei maitoa, kalaa tai lihaa.
Kommentit (38)
Pelkkiä perunoita 2 viikkoa, hyin pärjää.
Ihanko yhtäkkiä vaan tilillä oli vain 30e? Et mitenkään pystynyt ennakoimaan?
Jo ehdotetut peruna ja makaroni menevät hyvin tuollaisessa poikkeustilanteessa.
Uunipuuroja
Itseleivottuja sämpylöitä yms.
Keitettyä kananmunaa leivän päälle
Pinaattilettuja
Linssiperunavuoka
Kasvissosekeitto
Ei riitä mitenkään, pelkkä maito vie tuon rahan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä myöntää, et perunoilla pääsee aika pitkälle! Itse olen vegaani opiskelija, ja erilaiset juurekset menee kyllä usein uuniin. Kunnolla maustaa ja vetää esim hummuksen kanssa, toimii. Bataatti varsinkin yks lemppari.
Kans erilaisii papukeittoi on tullu väännettyy, ja kookosmaidolla ja currytahnoilla saa hyvää sapuskaa halvallakin tehtyä. Perinteinen pasta ja tomaattikastike soijarouheella menee kans usein.
Kannattaa vilkasta IG:n puolelta @pyttipojat tili, jossa tehdään usein opiskelijahintaista usein kasvispainoitteista safkaa!
Olen pahoillani, puhelimen kapealla numeronäppäimistöllä tulee tehtyä virheitä.
4 meitä siis on.
Ap.
No ei tuolla summalla kyllä ruoki tuon ikäisiä lapsia kahta viikkoa. Summa menee pelkkään leipään.
En oikein, aluksi piti olla 70 e mutta 2 terveyskeskuskäyntiä, lapsen liikuntatunnin maksu ja kirjaston sakot ahmaisivat ison osan :(
Ap
Lapsilisät tulevat n.viikon kuluttua. Sähän saat silloin n. 500 euroa.
30 € 14 pv 4 henkilöä... Eli noin 50 snt per henkilö per päivä. No ei se riitä. Koeta saada rahaa tai lainaa joltain.
Peruna-kukkakaali-kikherne -curry
Tomaattinen soijasuikalekastike ja perunoita
Riisipapupata
hah, kahdesta lapsesta lapsilisiä 500 e? ja toinen on 17, eli ei tipu penniäkään. Eli satasen lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
hah, kahdesta lapsesta lapsilisiä 500 e? ja toinen on 17, eli ei tipu penniäkään. Eli satasen lapsilisiä.
Kolmesta lapsesta yh-lisällä lapsilisät ovat n.500. En muistanut, ettei 17-vuotiaasta saa enää lapsilisää (itselläni nuorempia lapsia).
Vierailija kirjoitti:
En oikein, aluksi piti olla 70 e mutta 2 terveyskeskuskäyntiä, lapsen liikuntatunnin maksu ja kirjaston sakot ahmaisivat ison osan :(
Ap
Terveyskeskuskäynnit olisi voinut maksaa myöhemmin laskulla, samoin kirjaston sakot.
Isot porkkanasämpylät x 36 (vähintään)
36dl jauhoja, 6 porkkanaa, vettä, desiöljyä, paketti kuivahiivaa ~ 4 euroa
Soijarouhekeitto: puoli kiloa perunaa, porkkanaa, lanttua, sipulia, soijarouhetta ~ 6 euroa
Soijarouhevuoka ~ öljyä, kilo perunaa, sipulia, soijarouhetta 3 euroa
Kasvissosekeitto: perunaa, porkkanaa, lanttua, valkosipulia +keitetyt munat 8 kpl 4 euroa
Spahetti bolognese: makaronia, soijarouhetta, tomaattimurskaa kaksi purkkia, öljyä, valkosipulia 4euroa
Tomaattipapukeitto: porkkanaa, tomaattimurskaa tölkki, valkosipulia, sipuli, porkkanaa, tölkki valkoisia ja tölkki ruskeita papuja 4 euroa
Hinnat laskettu aika max.
Vierailija kirjoitti:
Ap
En usko tätä, Ap juksuttaa. Miksi noi pitäisi heti maksaa jos tilillä tuon verran rahaa? Varmasti olisi laskujen eräpäivää pystynyt neuvottelemaan tuonnemmas ja kirjaston sakkoja välttelemään hetken.
Vierailija kirjoitti:
hemmetin hyvä idea. perunoita aamupalaksi, koulusta tullessa, sekä iltapalaksi. En olis itse keksinytkään?
Tk maksut pitää kyllä maksaa aika äkkiä, perintään menee.
Ruisjauhoista puuro
Mysliä soijamaidolla
Kidneypavuille ostat tomaattimurskaa/tms tomaattisäilykettä kaveriksi ja riisiä
Ostat kananmunia, säilykeherkkusieniä ja sipulin, teet näistä munakkaan
Ostat hernekeittoa
Ostat leipää ja teette lämpimiä leipiä teille sopivista aineksista
Teitä on neljä.