Minkä hel**tin takia pitää pyörästä varastaa valo?
Oli jo 4.s kerta tänä syksynä kun kauppareissun aikana pyörän valo lähti kävelemään. Viivyin ehkä 15 minuuttia. Mikä hulluinta niin joka kerta eri paikassa. Kyseessä parin euron ledit että et sinä varas minua konkurssiin saa, mutta mitäpä jos poliisi antaa sakot kun joutuu ajelemaan kotiin pimeässä ilman valoja... ei varmaan auta selittely, että taas kerran varastettiin lamppu, ettekä te edes tee mitään sen eteen että rosvot saataisiin vastuuseen.
Onko muita kohdannut sama ilmiö? Ei uskoisi että parin euron osa on jollekin niin arvokas, että sellainen pitää ottaa mukaan ohi kulkiessaan. Ehkä sitä vaan elämäänsä tympääntyneet laitapuolen kulkijat tekevät toiselle sen verran kiusaa kun vaan pystyvät, kun eivät koko pyörää saa mukaansa otettua.
Kommentit (61)
Kaikki lähtee, mikä ei ole vahvasti kiinni. Kannattaa uskoa.
Poliisi ei tule tekemään mitään sun parin euron ledien eteen sillä eivät tee mitään mun 1000e tietokoneenkaan eteenkään.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei tule tekemään mitään sun parin euron ledien eteen sillä eivät tee mitään mun 1000e tietokoneenkaan eteenkään.
Mihin olet jättänyt koneesi varastettavaksi, autoonko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jätätkö pyörän lukiksematta? Jos et jätä niin mikset?
sehän se auttaiskin kun koko pyörä vietäisiin
Minkä takia sinä sitten jätät lampun varastettavaksi, jos et pyörääsikään jätä?
Uhrin syy / 10
Tätähän poliisikin tekee. Promoaa ettei pidä esim autoon jättää mitään joka on helppo varastaa. Tai kotiovea lukitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrin syy / 10
Miksi jättää pumppu, valo yms pyörään kun 70-luvun pyöräkirjoissa jo kerrotaan että ne viedään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrin syy / 10
Ei, vaan uhrin syy / 100. Vain todellinen idiootti kuvittelee että kaikki kädenkäänteessä irtoava ei lähde ohikulkijan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta lamppua ajattelit uhrata, ennen kuin opit ottamaan itse mukaan kaiken helposti irtoavan?
Tarkoittaako tämä, että kaiken minkä joku on vähäksi aikaa jättänyt vartioimatta saa ottaa hyvillä mielin mukaansa?
Minulta vietiin viime yönä lähes 100 euron arvoiset valot pyörästä, etu ja taka. Pyörää ei saaneet mukaansa kun oli niin jämäkästi kiinni mutta eturengasta oli irrotelleet, sekin oli kuitenkin jätetty paikalleen. Saatanan torvet, toivottavasti karma antaa jossain kohdin opetuksen.
60e maksava etuvalo vietiin pyörästä kauppareissun aikana. Vartijaa ei kiinnostanut lähteä selvittämään asiaa kameroista. Sanoi että ota seuraavan kerran mukaan kauppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varastat, paskapää?
Mulla vietiin lidlin pihalla kaikki valot, heijastimet, kello ja kori. Kaikki ihan halpaa tusinatavaraa. Sinällään ihan sama, mutta se kori otti päähän kun sinne oli tarkoitus laittaa niitä ostoksia. Hankin uudet ja vedin kaiken mahdollisen nippusiteillä kiinni. Nyt ovat saaneet olla rauhassa.
Se on pienistä puroista tulee iso virta kun myyt lampun vitosella ja korin kolmella niin saattaa jo yhden tabletin subua saada
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhrin syy / 10
Ei, vaan uhrin syy / 100. Vain todellinen idiootti kuvittelee että kaikki kädenkäänteessä irtoava ei lähde ohikulkijan mukaan.
Huonona päivänä euron lampun varkaudesta voi lähteä henki.
Näille pitäisi olla joku hanttihomma josta saa palkaksi huumetta. Kun kaivaa 100 metriä pitkän ojan niin saa palkaksi heti käteen pussillisen pulveria, jonka voi vetää vaikka saman tien siinä paikalla. Takana aseistetut miehet vahtivat, että työ tulee tehtyä
Minulta varastettiin pyörästä kerran seitsemän (!) lamppua kerralla. Runkoon, tarakkaan ja satulan alle oli kertynyt niitä huonolaatuisia minikokoisia euron jaskalamppuja. Aina patterin tyhjentyessä olin siis vain ostanut uuden ja iskenyt vanhojen kylkeen. Joku oli asiakseen ottanut yön pimeydessä räpeltää kaikki nuo 7 tyhjää ja rikkinäistä lamppua pois.
Pelkästä kiusanteostahan tuossa on kyse. Kukaan ei varasta lamppuja minkään oikean hyödyn perässä.
Multa on lähtenyt joka kerta koko pyörä. Samoin lapsilta kolmansien pyörien jälkeen luovutin ja nyt mennään sitten joka paikkaan autolla. Pyörät ei saa olla rauhassa, vaikka olisi minkälaisella kettingillä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minulta varastettiin pyörästä kerran seitsemän (!) lamppua kerralla. Runkoon, tarakkaan ja satulan alle oli kertynyt niitä huonolaatuisia minikokoisia euron jaskalamppuja. Aina patterin tyhjentyessä olin siis vain ostanut uuden ja iskenyt vanhojen kylkeen. Joku oli asiakseen ottanut yön pimeydessä räpeltää kaikki nuo 7 tyhjää ja rikkinäistä lamppua pois.
Pelkästä kiusanteostahan tuossa on kyse. Kukaan ei varasta lamppuja minkään oikean hyödyn perässä.
Sehän tuossa tilpehöörin viemisessä ärsyttävintä onkin. Kyse on kiusanteosta, koska rahallista hyötyä varas ei saa. Samaa kastia renkaiden viiltelyn, tyhjentämisen, auton naarmuttamisen, mopon penkkien tuhoamisen ja pyörän satulan pöllimisen kanssa. Ihan turhaa ja aiheuttaa jollekulle tuntemattomalle mielipahaa.
Parasta oli kun tutun rivitaloyhtiön varastoihin oli murtauduttu. Varas oli vienyt myös tutun rappusilla olleen oreganopuskan. Miksi?
Jos ei ole pystynyt sähkölaskuja maksamaan niin valoista saa edes hetkeksi vähän iloa
Vierailija kirjoitti:
Multa on lähtenyt joka kerta koko pyörä. Samoin lapsilta kolmansien pyörien jälkeen luovutin ja nyt mennään sitten joka paikkaan autolla. Pyörät ei saa olla rauhassa, vaikka olisi minkälaisella kettingillä kiinni.
Multa on viety myös yleensä koko fillari. Ja mieheltä niitä vasta onkin pöllitty. Yhden kerran näin varkaan ajelevan mun fillarilla keskustassa. Juoksin kiinni ja otin takaisin. Ja on siis hyvin tunnistettava retropyörä ja korjattu kuten olin sen korjannut, eli ei ollut vain joku epäonninen, jolta pyörän vein.
Kuinka monta lamppua ajattelit uhrata, ennen kuin opit ottamaan itse mukaan kaiken helposti irtoavan?