Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava voi olla onnellinen, mutta entäpä terveys? Terveysongelmia tulee väkisin ennen pitkää

Vierailija
18.11.2018 |

Terveysongelmia tulee väkisin ennen pitkää.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu miten lihava on. Sellanen, jolla on ylipainoa noin 10 kg, voi olla terveempi kuin laiha. Esim osteoporoosi tulee usein laihoille, syöpä ei katso painoindeksiä ja nivel/polvivaivat voi myös tulla molemmille. Kaikki me kuollaan kuitenki ja harvempi terveenä.

Vierailija
22/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpä täällä kovasti lihavuutta puolustellaan... Olen yllättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tiedän runsaasti vanhempieni ikäisiä eläkeiläisiä, noin 70 v, joilla ei ole mitään kroonisia terveysvaivoja tai lääkityksiä huolimatta siitä että suuren osan aikuisikää on ollut ylipainoa 20-30 kg. 

Totta myös se mitä moni on sanonut, että lopulta niitä terveysvaivoja ja kuolemakin tulee kaikille. Ei vaan tunnu kovin vahvasti korreloivan kohtalaisen ylipainon kanssa ne, varsinkaan vakavimmat. 

Vierailija
24/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että syövät näyttää lähes aina tulevan lähinnä hoikille ja pitkille. En tiedä oikeastaan yhtäkään ylipainosta, jolla olisi ollut syöpä, toki niitäkin on, mutta tuntuu, että ylipainon haittoja lähinnä liiotellaan. Toisen sairaus/syöpä vaan on niin helppoa laittaa liikakilojen syyksi.

Vierailija
25/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavuutta puolustella, vaan sitä, että te jotka vouhkaatte lihavien terveysriskeistä, olette tekopyhiä. Te vai inhoatte läskejä, verhoatte inhonne huoleksi lihavien terveydestä. Naurettavaa.

Miksi oletetaan, että lihavat eivät tiedä terveysriskeistä? Tietävät kyllä, jopa mahdollisesti paremmin kuin laihat ja normaalipainoiset. Moni on vaan mieleltään liian heikko kyetäkseen niin suureen elämänmuutokseen, että laihduttaisi jopa kolmasosan painostaan. Siihen ei auta jatkuva lässytys ja painostus ja kauhistelu.

Vierailija
26/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen ja sairastuin syöpään 27v. Sen jälkeen olen syönyt mitä haluan, koska jos uusiutuu niin kuolen kuitenkin nopeaan. Ihme että en oo lihonut silti, stressi poistui?

Vierailija
27/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ennemmin hoikka ja kuolet 90 vuotiaana elettyäsi 23 vuotta aivohalvaantuneena sairaalan sängyssä vai kuolisitko lihavana 65 vuotiaana? Minä valitsen jälkimmäisen. Isovanhempani ovat tällaisen kohtalon kokeneet.

Vierailija
28/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 98kg ja 28v nainen, reippaasti ylipainoinen siis, ja ainoa terveysongelmani on toinen jalkani, jonka loukkasin nuorempana. Ja jalassa on nyt nivelrikkoa joka vaivaa. Teen fyysisesti raskasta työtä, kävelyä tulee työn puolesta lähemmäs 10 tuhatta askelta päivässä. Lisäksi minulla on koira eli liikun säännöllisesti päivittäin. Ja olen onnellinen.

Monella normaalipainoisella työtoverillani on enemmän vaivoja, mm selkävaivoja ja muita sairauksia.

Vierailija
29/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kommenttiketju täynnä ylipainoisia, jotka koittavat kieltää tosiasiat.

Sitten kun päällä on kakkostyypin diabetes, sokeutuminen, amputaatiot, aivohalvaus jne....sit voi miettiä oisko kantsinut laihduttaa

Vierailija
30/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 98kg ja 28v nainen, reippaasti ylipainoinen siis, ja ainoa terveysongelmani on toinen jalkani, jonka loukkasin nuorempana. Ja jalassa on nyt nivelrikkoa joka vaivaa. Teen fyysisesti raskasta työtä, kävelyä tulee työn puolesta lähemmäs 10 tuhatta askelta päivässä. Lisäksi minulla on koira eli liikun säännöllisesti päivittäin. Ja olen onnellinen.

Monella normaalipainoisella työtoverillani on enemmän vaivoja, mm selkävaivoja ja muita sairauksia.

Olet sairaalloisen lihava. Vaikka kuinka kävisit lyllertämässä lenkin joskus, niin sisäelimesi ovat paksun rasvakerroksen peitossa ja tekevät triplasti töitä toimiakseen edes välttävästi. Olet nuori vielä. Se suojaa sinua vielä hetken. Ei kauan.

Vierailija
31/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun päällä on kakkostyypin diabetes, sokeutuminen, amputaatiot, aivohalvaus jne....sit voi miettiä oisko kantsinut laihduttaa

Tunnen useita ihmisiä joilla kakkostyypin diabetes. Ollut jo vuosikymmeniä, osa on kuollut jo vanhuuteenkin. Yksikään ei sokeutunut tai raajoja amputoitu.

Vierailija
32/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Ja sit se kommentointi et oon tosi onnellinen...itsepetosta. Sorruin siihen itsekin. Oikeasti se ylipaino häiritsee koko ajan. Oma ulkomuoto masentaa. Raskas liikkua. Kesällä hikinen. Kaikki portaat ihan kuolemaksi. Aina saa miettiä, mahdunko tuohon tuoliin, kestääkö tuo hepposen näkönen kahvilatuoli, kehtaanko syödä herkkuja julkisesti...tuijotetaanko mua? Nauraako toi nuorisojoukko kun meen ohi? Mitä bussin vieruskaveri miettii, kun vien osan senkin istumatilasta...vihaako se mua? Mitä jos saan jonkun sydärin tai jtn...

Vierailija
33/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ei aiheuta yhtään sairautta. Lihavuus lisää riskiä moneen eri sairauteen, mutta vielä enemmän esimerkiksi psykologisesti koettu stressi lisää riskejä vielä useampiin sairauksiin. Lihavuusrasismi lisää myös lihavien stressiä, eli oikeastaan lihavuuteen liittyvä riski ei ole itse lihavuus, vaan yhteiskunnan rasismi lihavia kohtaan.

Vierailija
34/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kyllä niitä terveysongelmia tulee kaikille iän mukana. Urheilijoita voi jopa yllättää, miten urheilu kuluttaa niveliä ja luustoa. Geeneilleen ei kukaan voi mitään, juuri saatoin hautaan isäni erittäin tuskallisen saattohoidon jälkeen, ja isäni oli innokas urheilija ja eli terveesti.

Ehkäpä se on terveysnatsit, jotka elävät valheessa, heijastavat kuolemanpelkonsa isompiin ihmisiin, ja uskottelevat itse olevansa jotenkin turvassa sairauksilta ja raihnaisuudelta, koska ovat normaalipainoindeksin rajoissa. 

Vierailija
35/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava (159cm/88kg) ja saan ihan järkyttävän kokoista munaa (32cm*12cm) suomalaiselta hoikalta mieheltä. Käykö hoikat kateeksi?

Vierailija
36/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, kyllä niitä terveysongelmia tulee kaikille iän mukana. Urheilijoita voi jopa yllättää, miten urheilu kuluttaa niveliä ja luustoa. Geeneilleen ei kukaan voi mitään, juuri saatoin hautaan isäni erittäin tuskallisen saattohoidon jälkeen, ja isäni oli innokas urheilija ja eli terveesti.

Ehkäpä se on terveysnatsit, jotka elävät valheessa, heijastavat kuolemanpelkonsa isompiin ihmisiin, ja uskottelevat itse olevansa jotenkin turvassa sairauksilta ja raihnaisuudelta, koska ovat normaalipainoindeksin rajoissa. 

Hyvin kirjoitettu. Ytimessä on kuolemanpelko. Se myy kuin häkä. Uskonnosta tieteeseen.

Vierailija
37/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ennemmin hoikka ja kuolet 90 vuotiaana elettyäsi 23 vuotta aivohalvaantuneena sairaalan sängyssä vai kuolisitko lihavana 65 vuotiaana? Minä valitsen jälkimmäisen. Isovanhempani ovat tällaisen kohtalon kokeneet.

Oi höpö höpö. Palaapa asiaan 65-vuotiaana, kun tajuat ettei se olekaan vanha. Pääset kohta eläkkeelle, edessä vihdoin aikaa matkustaa ja harrastaa. Olet ehkä juuri tulossa isovanhemmaksi. Raha-asiat kunnossa. Voit vihdoin nauttia elämästä. Olet terve. Ei se ole mikään aika kuolla.

Mun mummu oli terve ja hoikka ja pistelee vuelä kasikymppisenä menemään etelänreissuilla, risteilyillä ja harrastuksissa. Täynnä virtaa. Rakastaa lapsiaan ja lastenlapsiaan. Uuden rakkaudenkin löysi.

Vierailija
38/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta lihavat saa tehdä mitä haluaa, kuhan eivät elämäntapasairauksillaan rohmua kaikkia lääkärinaikoja. Sama viesti alkoholisteille, narkkareille ja röökaajille.

Ihan rauhassa saatte pilata terveytenne ja ulkonäkönne.

Mut sen kyllä sanon, että on se ruman näköistä se lihavuus.

Vierailija
39/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi höpö höpö. Palaapa asiaan 65-vuotiaana, kun tajuat ettei se olekaan vanha. Pääset kohta eläkkeelle, edessä vihdoin aikaa matkustaa ja harrastaa. Olet ehkä juuri tulossa isovanhemmaksi. Raha-asiat kunnossa. Voit vihdoin nauttia elämästä. Olet terve. Ei se ole mikään aika kuolla.

Mun mummu oli terve ja hoikka ja pistelee vuelä kasikymppisenä menemään etelänreissuilla, risteilyillä ja harrastuksissa. Täynnä virtaa. Rakastaa lapsiaan ja lastenlapsiaan. Uuden rakkaudenkin löysi.

Oi ei kirjoitin vahingossa oli 😂😂

Siis mummu on.

Vierailija
40/55 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no normaalipainoinen jolle tulee se ensimmäinen terveysongelma kyllä tulee valistetuksi ylipainon ongelmista. Ei tarvitse kuin hetken leikkiä lääkäriä ja googlailla duodecimia tai käypä hoito - sivustoa niin kyllä ihan jokaiseen juttuun altistava tekijä on (iän lisäksi) ylipaino. Lisäsi kyllä mulla päättäväisyyttä pysyä tässä painossa. Toisaalta en kyllä kommentoi toisten painoa muutenkaan tai jeesustele muiden valinnoilla. Ihan omassa kropassammehan me kaikki elämme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi