Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako tyhmä itse olevansa tyhmä?

Pönttö
17.11.2018 |

Aina sanotaan, että tyhmyys on ominaisuus, jota on vaikea peittää. Mutta jos on tyhmä, huomaako sitä itse? Mistä sen huomaa? Onko se noloa? Kertokaa kokemuksia!

Kommentit (290)

Vierailija
61/290 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiset tyhmät eivät ymmärrä, koska he "eivät yksinkertaisesti voi olla väärässä, vian täytyy olla aina muissa". Tuore esimerkki löytyy Donald Trumpista. Viron, Latvian ja Liettuan edustajien vieraillessa Valkoisessa talossa oli Trump moittinut heitä Jugoslavian sodasta (!!!). Oli mennyt Baltia ja Balkan sekaisin. 

62/290 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Usein tyhmyys ja eri mieltä oleminen sekoitetaan samaksi asiaksi.

Nyt  vahvasti esillä olevassa asiassa huomaa, että pieni enemmistö, joka  haraa vastaan, on pääsääntöisesti tyhmiä. Ei uskota asiantuntijoita, vaan niitä kumminkaimoja, jotka ovat "tietonsa " saaneet mitä kyseenalaisimmilta kanavilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/290 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei osaa itse päättää mitään ja turvaa vaikka aina puolisoon. Ei tee töitä ikinä, on laiska.

Vierailija
64/290 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta feministien mukaan tyhmyys periytyy isältä ja älykkyys äidiltä. 

Vierailija
65/290 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ahdistusta aiheuttaa.  

Vierailija
66/290 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta sen olen huomannut, että monet kyllä luulevat olevansa älykkäämpiä kuin ovatkaan.

Vierailija
67/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko nyt oppimattomuudesta vai typeryydestä?

Vierailija
68/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö herra Trump olevansa tyhmä?

Vierailija
69/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmasti riippuu siitä tyhmyden asteesta. Itse edustan sitä tyhmyyden muotoa, että tiedostan olevani tyhmä, ymmärrän oman rajallisuuteni ja silti vain täytyy antaa sitkeästi tyhmyytensä lävähtää älykkäiden silmille.

Vierailija
71/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aina itse huomaa, mutta mies muistuttelee kyllä tasaisin väliajoin niin ei todellisuus unohdu. 

Vierailija
72/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on mielenkiintoinen ilmiö. Minusta on täysin asiatonta pilkata tai alentaa ketään, joka on tyhmä, koska eihän tyhmä ole itse valinnut tyhmyyttään. Siksi fiksu ihminen kohtelee kaikkia asiallisesti. Yksi tuttuni on lukenut, ylempi korkeakoulututkinto ja korkeahko esimiesasema, mutta käytös todella, todella moukkamaista, itsekästä ja asiatonta muita ihmisiä kohtaan. Ja tietoa ja kirjaviisautta toki löytyy. Tässä mielessä hän ei ole kuitenkaan joka sektorilla älykäs, koska on sosiaalisesti todella töykeä ja siis tyhmä.

Vierailija
73/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, mutta sen olen huomannut, että monet kyllä luulevat olevansa älykkäämpiä kuin ovatkaan.

Kyllä. Kannattais pitää mielessä, että tyhmäkin on viisas kun on hiljaa.

Vierailija
74/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele tyhmä. Jos ÄO testit kertoo että kuuluisin älykkäimpään 1...2%:iin ihmisistä niin miksi silti tunnen itseni tyhmäksi kun aletaan puhua esimerkiksi kvanttifysiikasta tai kosmologiasta. Vaikka on mukamas fiksu niin aina löyty se aihe mistä ei kuitenkaan voi ymmärtää kaikkea. Joten ainakin testien mukaan älykäs ihminen voi tuntea itsensä kovin tyhmäksi.

Vierailija
75/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat joita käytetään yleisesti, kuten tyhmä, läski, kalju jne, sille jotka ne ja ajattelun sanojen takana tiedostaa, aahaa taas haukuttiin. Luulen, että heille nuo sanat edustavat kipua, surua ja halveksuntaa.

Ymmärtämätön olisi parempi sana silloin kun ei ole kyse todellisesta tyhmyydestä.

Oppimattoman vastakohtahan voisi olla vaikka opinhaluinen. Esim joku nuori monilapsinen äiti joka halusi opiskella, vaikka lääkäriksi, mutta valitsi olla äiti lapsilleen. Ei siis "tyhmä", paremminkin opinhaluinen, mutta ei juuri nyt voi toteuttaa sitä opinhaluaan.

Tarvittaisiinkohan uusi sanoja kuvaamaan monia variaatioita:).

Vierailija
76/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, etteivät he huomaa.

On jo riittävää älykkyyttä arkeen, kun voi todeta, että suurimmasta osasta asioita ei tiedä riittävästi ollakseen asiantuntija.

Vierailija
77/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tiedän, etten ole kaikista fiksuin aina. Mokia sattuu ja surkuttelen usein jälkeenpäin, miten tyhmältä olen varmasti vaikuttanut toimieni takia. Toisaalta minulla on myös surkea itsetunto ja ehkä olen itselleni liiankin ankara.

Riippuu myös, mitä tyhmyydellä tarkoitetaan.

Olen tavannut kyllä paljon tyyppejä, jotka toimivat todella tyhmästi mutta ilmaisevat olevansa hyvinkin fiksuja ja ylivertaisia ihmisiä. Eli riippuunee ihan täysin ihmisen omasta kokemuksestaan käsittääkö vai ei.

Vierailija
78/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling.

Vierailija
79/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

It takes considerable knowledge just to realize the extent of your own ignorance.

Vierailija
80/290 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietämättömyyys ainakin voimistaa sitä tyhmyyttä. Hemmetin paha keskittymishäiriö olut lapsesta saakka ja tarvitsisi jotain lääkettä että pystyisi lukemaaan kirjoja ajatuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä