Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työtä ahdistuneelle "syrjäytymisvaarassa olijalle"?

Vierailija
17.11.2018 |

Kävin alkuviikosta työkkärissä, tarkoituksena tehdä henk.koht. jatkosuunnitelma, ja kävelin työkkäriin ajatellen, että ilmoitan hakevani koulutukseen X.

Noh, työkkärin täti olikin eri mieltä; hänen mielestään minun olisi ensisijaista hakeutua työttömille "tarjottavaan" (itsekustanteiseen...) terveystarkastukseen, jossa käydään läpi niin fyysinen kuin psyykkinenkin puoli. Olen nyt YLI PUOLI VUOTTA käynyt työkkärillä täyttämässä kaiken maailman palikkatestejä, ja niiden tulosten perusteella työkkärintädille oli "noussut huoli".

Kouluun hakemisen sijaan hän suositteli minulle kuntouttavaa työtoimintaa ja lääkitystä.

Noh, kun ilmeisesti työkkärissäkin ollaan sitä mieltä, että kouluun minun ei kannata enää hakea (näin 26-vuotiaana...), niin millaista työtä kaltaiseni ahdistuspesäke voisi sitten tehdä?
Mainittakoon, että en muista itkeneeni yli vuoteen, mutta tuon työkkärikäynnin jälkeen "romahdin" aivan täysin ja itkin sängyn pohjalla yli tunnin. Seuraavana yönäkin heräsin yhtäkkiä aamuyöstä itkeskelemään lisää.

Minulla OLI vielä ihan hyvä fiilis itsestäni ja elämästäni ennen tätä puolivuotista työkkärirumbaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa ja näissä firmoissa, joille he ovat ulkoistaneet tehtäviään puhutaan työttömille todella vähättelevästi. En ymmärrä, millaista työllisyyden edistämistä on se, että yritetään lytätä toisen itsetunto.  Jos asiakas haluaa hakea kouluun, siihen tulisi kannustaa. 

Vierailija
42/43 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole holhouksenalainen, joten itse päätät eikä te-tyyppi. Jos et ole varma mitä haluat opiskella niin pyri ihan minne vaan kunhan saat jonkin opiskelupaikan ja sitten voit opiskelujen lomass selvittää itsellesi mitä haluat elämältä.

Ei missään nimessä näin! Nykyään on tosi vaikeaa enää vaihtaa alaa,jos siis korkeakoulututkinnoista puhutaan. Menetät ensikertalaisuuden kun haet uudestaan kiinnostavammalle alalle ja on tosi pienet mahikset päästä sisään. Kannattaa tosissaan miettiä mihin hakee ja ottaako paikan vastaan,koska vaihto on vaikeaa.

Minä keskustelua seuranneena vastaan tuohon: pääsin valtiotieteelliseen tiedekuntaan, jossa suoritin ylemmän loppututkinnon. Sitten pyrin teologiseen tiedekuntaan, jossa opiskelin kaksi vuotta ja jätin kesken. Sen jälkeen oikeustieteelliseen, josta valmistuin vuosi sitten. Töitä en tosin ole ehtinyt opiskeluiltani tekemään.

Good for you. Ensikertalaisuuskiintiön myötä aloituspaikkoja esim.40 paikasta voi olla varattu ei-ensikertalaisille 5. On siis huomattavasti helpompaa päästä sisään jos ei ole alanvaihtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea niihin opintoihin, jotka itseä kiinnostavat, oli ne sitten millä tasolla tahnsa. Opiskelu amiksessa on usein paljon intensiivisempää läsnäolopakkoineen kuin vapaa ja kirjatenttejä ja esseitä sisältävä yliopisto. Yliopistossa myös opettajat ovat fiksumpia ja ymmärtävät erilaisuutta paremmin kuin amitsussa. Tunnen monia C:n papereilla yliopistoon päässeitä (ja valmistuneita), että siellä ei todellakaan opiskele vain kympin tytöt.