Tekeekö Jumala ihmeparantumisia ja voimallisia tekoja seurakunnissa? Jeesuksen mukaan kristityt tekevät ihmeitä.
Jos raamattuun on uskominen, niin sen mukaan julistettua sanaa seuraisi tunnustekoja, kuten ihmeparantumisia ja kuolleista herättämisiä. Missä näitä näkee? Enpä ole koskaan nähnyt. Hurjinta raamatussa on se, että näitä tekoja tekisivät uskoon tulleet kristityt.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö."
Tämä kohta löytyy johanneksen evankeliumista 14 luvusta.
Kommentit (11)
Kyllä ihmeparantumisiin ainakin uskotaan joka viikko seurakunnissa, vaikka mitään ei nähdäkään. Uskoa ihmeisiin ainakin löytyy, vaikka näytöt puuttuvatkin.
Ei tee. Juttua riittää, mut näyttöt puuttuvat.
Tunnen paljon kristittyjä mutta en yhtäkään jonka kautta olisi tapahtunut ihmeparantumisia.
Nuorempana uskoin naivisti että ihmeitä tapahtuu, mutta nykyään hyväksyn sen tosiasian, että ihmeparantumiset ovat lähinnä toiveajattelua. Ihmiset kokevat vain plasebovaikutuksia tyyliin lihassäryt helpottavat jne. Todellisia ihmeitä ei tapahdu.
Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.
Pienenä olin yli neljänkymmenen asteen kuumeessa puolestani rukoiltiin, näin kattoon asti korkean mies hahmon joka hohti kauttaaltaan kirkasta valoa, hän oli kuin aurinko.
Tämä kesti vain sekunnin, mutta olin täysin terve sillä sekunnilla, kuume siis laski yli neljästäkymmenestä asteesta normaaliksi sillä sekunnilla.
Kaksi sukulaistani, jotka olivat vierelläni eivät nähneet mitään, mutta toinen sukulaisistani rojahti sohvalle, hän oli sanaton ja vain itki, koki omin sanoin tuon läsnäolon.
Raamatussa on kohtia, miten Jeesusta ja Apostoleja esti ihmisten epäusko tekemästä ihmeitä tietyissä paikoissa ja miten siihen aina vaadittiin myös sairaan omaa uskoa, että Jumala voi tehdä terveeksi.
Tänä päivänä tilanne on vielä synkempi, mutta kyllä niitä ihmeitä yhä tapahtuu ja olen niitä saanut itsekkin todistaa yhä, sekin on jo ihme, että tänä päivänä joku seuraa sydämestään vilpittömästi Kristusta.
Tunnen muutaman jotka ovat oikeasti parantuneet kun niitten puolesta on rukoiltu. Syöpä alkoholismi ym. Ei pelkästään mitään pikkujuttuja.
Mä parannuin bulimiasta, kun rukoilin apua Jeesukselta. Olin käynyt psykologit, terapiat ja tukiryhmät. Kokeillut kaikkia eri ruokavalioita ruokahalun hillitsemiseen, Atkins, high carb jne jne. Yrittänyt opiskella itse kaiken mahdollisen asiasta jotta ymmärtäisin sairauden mekanismit ja oppisin voittamaan sen. Mikään ei auttanut, ja lopulta olin pisteessä, jossa pelkäsin että hampaani sulavat kohta pois. Silloin olin ulkomailla ja tutustuin yhteen elävässä uskossa olevaan kristittyyn. Tämä maa oli muutenkin kristillinen ja uskosta puhuminen ei ollut tabu. Ajattelin, että jos nämä uskovat tähän juttuun, niin ehkä siinä voi olla jotain perää. Suhtauduin silloin negatiivisesti kristinuskoon noin muuten ja ajattelin, että se oli muinaisjäänne. Oli ihan uskomattoman vaikea nöyrtyä rukoilemaan Jeesusta, vaikka ajattelin että en kai menetä siinä mitään.
Kun rukoilin, mitään ihmeellistä ei tapahtunut, mutta jotenkin tiesin, että asiat olivat muuttuneet. Vuoden päästä siitä olin täysin vapaa kaikista syömishimoista. Minulla on nytkin useita kiloja karkkia täällä kotonani, enkä edes melkein muista koko asiaa, enkä koe mitään tarvetta ahmia niitä, toki syön yleensä palan suklaata päivällisen jälkiruoaksi. Kun taas bulimiani pahimmassa vaiheessa en voinut säilyttää MITÄÄN ruokaa kotona, koska olisin ahminut ne kaikki heti. Kävin ostamassa ennen jokaista ateriaa vain sen seuraavan aterian ainekset kaupasta. Myös lapsena olin sellainen, joka etsi kaapeista kaikki karkit ja keksit, vaikka silloin en kärsinytkään bulimiasta enkä ollut ylipainoinen. Tästä ei ole enää HÄIVÄÄKÄÄN jäljellä. Kaikki karkit säilyvät. Jouduin viemään joulusuklaita töihin syötäväksi syksyllä, jotteivät olisi vanhentuneet.
Jeesus on ihan oikeasti olemassa ja hän tekee ihmeitä tänäkin päivänä.
Olen kerran kokeillut parantaa Jeesuksen nimessä ja tämä ihminen sanoi että tuntui vähän paremmalta. Jeesus on parantanut minut masennuksesta ilman mitään lääkkeitä. Samoin todella sairaan pojan kun hänen puolestaan rukoiltiin.
Kyllä Jumala edelleen tekee ihmeitä, mutta näiden tarkoitus on tosiaan olla vahvistamassa julistettu Sana eli näitä tapahtuu enemmän lähetystyön piirissä, missä ihmiset kuulevat ensi kertaa evankeliumin. Nykyaikana myös tulee olla valveilla sen suhteen että erottaa Jumalan ihmeet muiden voimien vaikuttamista ihmeistä ja merkeistä, sillä niitäkin tapahtuu. Jumala parantaa myös ihmisten esimerkiksi lääketieteen kautta.
Jumalaa ei taida kiinnostaa toimia kirjoitusten mukaan. Onneksi meillä sentään on lääketiede, terveyskeskus, sairaalat.