Miksi Facebookissa tavallisia naisia laittautuneena kehutaan, oikeasti kauniita taas ei.
Joku oikeasti kaunis laittaa kuvan itsestään, kukaan ei kommentoi mitään. Sitten jos joku joka ei esimerkisi tavallisesti laittaudu laittaa kuvan itsestään laittautuneena, niin häntä kehutaan maasta taivaisiin. Mikä tämä ilmiö on?
Kommentit (28)
Uskotaan, että se oikeasti kaunis jo tietää olevansa kaunis vaikkei näin edes olisi. Mieti, jos oot kaunis mutta kukaan ei ikinä sano siitä sulle, mistä voit tietää?
Se tavismuikki ei edes laittautuneena oo minkäänlainen uhka kenellekään.
Luulen että kyse on jostain sellaisesta ilmiöstä, että ajatellaan helposti sen oikeasti kauniin "tietävän" olevansa kaunis, eikä ainakaan sitten omalta osalta haluta "lisätä vettä myllyyn" vielä kehumalla häntä. Tämä on tavallaan paradoksi; oikeasti kaunista tiedostamatta jopa hieman tlytetään, koska kuvitellaan, että hän kuitenkin saa aina ja joka puolella pelkkiä kehuja osakseen. Siitä sitten johtuu että käytännössä oikeasti kaunis saa melkein joka paikassa v*ttuilua osakseen; "pääsinpäs näpäyttämään, mikä toikin luulee olevansa, pah!"
Vierailija kirjoitti:
Tämä ilmiö on sinun pääsi sisällä
Mieti mitä tämä kertoo sinusta
Joo. Tämän aamun omakeksimä "miksi naiset" , jonka parissa voi kätevästi tuhlata taas yhden päivän ainoasta elämästään.
Tuo ilmiö on olemassa ja näin miehen silmissä se on varsin hassua.
Ihan taviksen näköisille naisille tulee "olet kaunis" tai "ihana" kommenttia lähinnä toisilta naisilta. Miehet eivät tuollaista harrasta keskenään. Tulkitsen sen niin, että samantasoiseksi itsensä ulkonäöltään arvioivat naiset kehuvat toista samanlaista. Siinä tulee sitten samalla kehuttua itseäänkin ja kehujasta tuntuu että itsekin on kaunis jos tuokin tallura on.
Oikeasti todella kaunista naista ei kehuta, koska hänelle ollaan kateellisia.
Varmaan juurikin tuota, että kauniin oletetaan se tietävän jo, kun taas sen vähän vähemmän nätin oletetaan tarvitsevan itsetuntobuustausta.
Muistan parikymppisenä yhdet kotibileet, joissa yksi kaveri humalasa huokaili, kuinka kateellinen on, kun olen niin kaunis, ja toinen kaveri tiuskaisi sille, että ei sitä tartte sanoa, eiköhän se jo tiedä. Noh, en tiennyt, ujo ja epävarma kun olin, ja vasta nyt vanhana ja kulahtaneena vanhoja kuvia katsoessa olen tajunnut, että olin oikeasti aika kaunis nuorena :/
Vierailija kirjoitti:
Ihan taviksen näköisille naisille tulee "olet kaunis" tai "ihana" kommenttia lähinnä toisilta naisilta. Miehet eivät tuollaista harrasta keskenään. Tulkitsen sen niin, että samantasoiseksi itsensä ulkonäöltään arvioivat naiset kehuvat toista samanlaista. Siinä tulee sitten samalla kehuttua itseäänkin ja kehujasta tuntuu että itsekin on kaunis jos tuokin tallura on.
Vastauksesi perusteella sinulla on niin laaja kokemus ihmisistä, persoonallisuuksien ja ihmissuhteiden erikoisuuksista että kiitos kun uhrasit hetken aikaasi kertoaksesi tänne totuuden.
On se onni että täällä joskus käy ihan mieskin kertomassa totuuksia eikä vaan kanalauma keskenänsä kaakata tajuamatta mistään mitään!
Kyllähän tämä riippuu myös siitä että joskus sillä tavallisella naisella on enemmän niitä oikeita ystäviä jotka kehtaavat tulla kehumaan mutta ehkä sillä kauniilla on vain pintapuolisia tuttuja jotka eivät sitten välitä hänen elämästään tai eivät vaan harrasta yhtään kenenkään kehumista, varsinkaan potentiaalisen kilpailijan tms.
Juu, suohirviöstä keksitään positiivista sanomista. Esim. miten ihanan kauniit nilkat ja ranteet hällä on :D
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä mikä ilmiö tämä taas on, jossa miehet pitävät aivan erinäköistä naista kauniina kuin monet naiset? On paljon naisia, jotka minusta ovat ihan huippukauniita ja miehistä nämä saattavat olla jopa rumia. Samoin tosinpäin, joku nainen on miehen mielestä aivan upea ja minusta lähinnä sutturan näköinen tapaus. Eikä siis kyse ole kateudesta, vaan ihan rehellisestä mielipiteestä.
Kyl kauniitaki kehutaan :D riippuu ihan ihmisesta,ehka ei oo kavereita tms
En tiia oonko sit kauniimpi ku monet missit,koska missieb kuvissa on usein kaunis kehuka xD jamulle tulwetykkayksiavaik pitaisin somelakkoa 10v,mut ei erityisesti kehuja.ja joskus esim mun kaveri saatto vaikka kehua aina jtn kaveria,ulkonakoa,ei ikina mua,se ihmetytti jos tiesin oikeesti olevani harvinaisen kaunis xDonneks oma mies kehu
Höpsis. Mun kauniita ja taviskavereita sanotaan kauniiksi kyllä.
Mua on yks kaveri kommentoinut kohteliaisuudesta kerran 😁Tiedän kyllä itsekin etten ole mikään kaunotar ja ylipainoakin 15 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sinä mikä ilmiö tämä taas on, jossa miehet pitävät aivan erinäköistä naista kauniina kuin monet naiset? On paljon naisia, jotka minusta ovat ihan huippukauniita ja miehistä nämä saattavat olla jopa rumia. Samoin tosinpäin, joku nainen on miehen mielestä aivan upea ja minusta lähinnä sutturan näköinen tapaus. Eikä siis kyse ole kateudesta, vaan ihan rehellisestä mielipiteestä.
Jaa-a, kun en itsekään niistä sutturan näköisistä oikein välitä, niin voin olla huono vastaamaan.
Tuossa esimerkissäsi nainen arvioi omaa sukupuoltaan ja mies vastakkaista, joten tilanne ei ole molemmilla sama. Jos arvata pitäisi, niin naisten kauneusarviosta puuttuu seksuaalisuuden filtteri. Miehet antavat seksikkyydestä lisäpisteitä kauneuteen. Nainen ei sitä omalla sukupuolellaan tee.
Vierailija kirjoitti:
En tiia oonko sit kauniimpi ku monet missit,koska missieb kuvissa on usein kaunis kehuka xD jamulle tulwetykkayksiavaik pitaisin somelakkoa 10v,mut ei erityisesti kehuja.ja joskus esim mun kaveri saatto vaikka kehua aina jtn kaveria,ulkonakoa,ei ikina mua,se ihmetytti jos tiesin oikeesti olevani harvinaisen kaunis xDonneks oma mies kehu
Vähän jos selventäisit. En tajunnut viestistä mitään.
Ai nytkö se yhtäkkiä voidaankin määritellä kuka on "oikeasti kaunis"? Eikö täällä aina ole toitotettu sitä, että kauneus on katsojan silmässä eikä ole olemassa sen näköistä ihmistä, jota voisi kutsua absoluuttisen kauniiksi.
Koska tavallisen näköiset naiset eivät ole uhkia. Kauniit naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset on todella erilaisia, niin ettei sitä voi aavistaa eikä ymmärtää toinen sukupuoli. Hormonit sen tekee. Naiselliset ja pehmeät piirteet viehättää miehiä usein. Tyttömäisyys myös. Naiset arvostaa eri juttuja.
Kaunis ❤
Huh huh nyt on kuuma mimmi!
Wautsi wau
Ite oot ☺
...
Kyllä, olen huomannut aloittajan tekemän havainnon jo vuosia sitten. Mitä nätimpi nainen sitä vähemmän kommentteja, mitä enemmän meikattu ja filtteröity perusPirkko, sitä pidempi litania huvittavia ylistyssanoja ihan yhtä peruspirkoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, kun en itsekään niistä sutturan näköisistä oikein välitä, niin voin olla huono vastaamaan.
Tuossa esimerkissäsi nainen arvioi omaa sukupuoltaan ja mies vastakkaista, joten tilanne ei ole molemmilla sama. Jos arvata pitäisi, niin naisten kauneusarviosta puuttuu seksuaalisuuden filtteri. Miehet antavat seksikkyydestä lisäpisteitä kauneuteen. Nainen ei sitä omalla sukupuolellaan tee.
Minä naisena voisin antaa lisäpisteitä seksikkyydestä, mutta en muuten halua somessa arvottaa ihmisiä kauneuden perusteella. Annan livenä palautetta kun joku hehkuu. Monenlaiset naiset ovat kauniita.
Tämä ilmiö on sinun pääsi sisällä
Mieti mitä tämä kertoo sinusta