Söisitkö ravintolassa, jossa kaikki annokset olisivat valmistettu kauppojen hävikkiruuasta joka muuten päätyisi roskapönttöön?
Tosin ikinä ei voisi tietää mitä ruokaa milloinkin tarjottaisi koska se riippuisi mitä kauppa olisi heittämässä pois.
Kommentit (23)
Kyllä, jos se olisi sitten myös edullisempaa kuin normitavintolan tarjoama ruoka.
Toki riippuu myös siitä, mitä olisi tarjolla.
Huijjaisivat kuitenkin. Jos hävikkiruokaa ei olisi saatavilla niin käyttäisivät ehtaa. Lurjukset
Kyllähän ne hävikkiruuat on syötäviä vielä päiväyksen mentyä. Päiväykset on sitä varten ettei kauppa ole enää vastuussa jos päiväys on mennyt ja ruoka on pilaantunutta.
Olen syönyt, sekä Suomessa että ulkomailla - en ole huomannut mitään eroa laadussa, kasvisruokaa toki enimmäkseen.
En usko, että menisin siihen ravintolaan, oli sitten vaikka kuinka halpa. Riittää, että syön kotona joskus jääkaapissa seisseitä sapuskoja, punaisen hintalapun tuotteita en osta ikinä.
Luultavasti en, käyn ravintolassa 0-3 kertaa vuodessa, joten hinta ei ole valintakriteeri.
Kotiin ostan punalappuja kun vastaan tulee ja ruoka syödään loppuun ei heitetä kattilasta roskiin.
En. Ravintolassa käymme noin kerran kuussa hyvän ruoan vuoksi, emme itse ruokailukokemuksen.
En ellei näkyisi tuntuvasti hinnassa.
Todennäköisesti olen tietämättäni syönyt montakin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
ei tuo kovin paljoa hinnassa todennäköisesti näkyisi, kun ravintoloilla on erilaisia juoksevia menoja, kuten palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tuo kovin paljoa hinnassa todennäköisesti näkyisi, kun ravintoloilla on erilaisia juoksevia menoja, kuten palkat.
Niin vähän ajattelinkin ettei hirveästi näkyisi, joten en menisi.
Voisin syödä jos hinta olisi kohtuullinen. En ainakaan maksaisi enempää kuin vastaavan tasoisessa normiravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Tosin ikinä ei voisi tietää mitä ruokaa milloinkin tarjottaisi koska se riippuisi mitä kauppa olisi heittämässä pois.
Noinhan se on kaikkein hienoimmissa ravintoloissa: ei ole valmista ruokalistaa, vaan valmistetaan sen mukaan mitä raaka-aineita hyvin juuri sinä päivänä saadaan.
Mutta joo, ihan hyvin voisin syödä. Ostan kotiinkin punalaputettuja tuotteita aika usein.
Olisivat valmistettu. Joopa joo. Miten niin kohta kukaan ei enää osaa suomea...?
Olen ollut töissä paikassa, jossa tehtiin ruokaa maksaville asiakkaille tällaisesta tavarasta. Joskus kyllä hieman hirvitti, mutta kukaan ei (tiettävästi) sairastunut...
En ainakaan roskaruoasta maksaisi.