Seurasin eilen kahvilassa treffeillä olevaa nuorta pariskuntaa
Ne olivat niin noloja ja nainen haastatteli miestä hänen töistään ja opiskeluistaan :D Sitten yhdessä vaiheessa nainen kertoi aika vaikeasti olevansa kasvissyöjä, ja mies sanoi vain että eihän tuo nyt ole paha ja hyvä kun kerroit.
Kommentit (165)
Amerikan hömpötystä tämmöiset "deittailut". Ei sovi meidän kulttuuriin. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kemiat kohdata jos toinen on rajakki ja toinen s u v a k k i.
Kaksi idi oottia, niin hyvin tulisivat toimeen. Me tolkun ihmiset tapailemme muita tolkun ihmisiä.
Pariskunta on vasta yhdessä asuva pari.
Kielentaju täysin hukassa sinulla, ap.
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Nuorimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tällä mies 29 ja jotakin nimimerkillä mennyt opiskelu myöhäiseksi, kun vasta gradua tekee. Meillä nuoriso on tehnyt sen viimeistään 24vuotiaana. Ei siellä korkeakoulussa/ yliopistollakaan tarvitse koko elämäänsä viettää.
No jos rehellisiä ollaan niin enhän minäkään saanut graduani ennen kuin olin 25-vuotias, mutta minulta menikin pari vuotta sairaalassa Crohnin taudin kanssa kävellen siellä, missä elävät ja kuolleet tapaa. Meidän luokalla on pari +30 miestä, yksi jolla mediatekniikasta jo tutkinto, mutta ei löytänyt töitä alaltaan muutamaan vuoteen niin tuli uudestaan opiskelemaan ja toinen, joka oli +10 vuotta paperitehtaalla, mutra tuoreena isänä halusi lapsilleen parempaa lapsuutta niin nyt opiskelee. Ei se niin ikää katso tänäpäivänä.
Tuota arvostelua, tasoittelua ja ylenmyydentunnetta en kyllä ymmärrä. Tuossa muutama vuosi sitten luin kollegani tutkimuksen, missä seurattiin nero ÄÖ ihmisiä (+140) lapsuudesta aikuisuuteen ja kävikin ilmi, että vain osa menestyi ja osasta tuli ns. perusduunareita. Miksi näin? Tilaisuus, temperamentti, motivaatio, työ-etiikka ja persoonallisuustyyppi. Yksinkertaistettuna ei kaikkia kiinnosta muodolliset arvotittelit, maine, mammona tai muu.
Mutta kyllä suurin osa ihmisistä on oikeasti ihan fiksuja, olkoonkin, että he eivät ehkä tiedä terminologiaa (akateemien hifistelyä) tai teoreettisia taustoja. Itse en ainakaan ole koskaan tuntenut olevani mitenkään erityinen vaan veetaisteni kanssa puhuen, vain eri intressit ja valinnat elämässä. Siksi tuo M29 uhoaminen ontuu niin pahasti ainakin omalla kohdallani.
Näinhän se on. Vauva.fi -aktiivit spekuloivat toki kullekkin oman, hyvin rajoittuneen ja värittömän maailmankuvansa kautta: "miksiköhän se nyt noin" ja "varmaan käyttääpi huumeita ja ei ole etes tööissä? ei pentele soikoon", "pelekästään enoonsa lompakilla".
Juttuhan on niin, et mä olen jo kakskakkosena saanut taskuuni Sibalta kandin paperit opiskellessani siellä klassista viulua. Sen jälkeen tehnyt mm. kokkina duunia Etelä-Ranskassa, tehnyt graafikon hommia melkein vuoden pestin Pariisissa, pyörinyt siellä täällä ympäri maailmaa ja sitten pyrkinyt vielä uusiksi opiskelemaan Suomeen yliopistoon, josta mulla on gradu nippa nappa viimeistelyä vailla. 24 vuotiaana gradu ilman mitään elämänkokemusta - wow. Vaude, oikeesti! Aikamoista. On sitten jälkipolville kerrottavaa, eikö? : D
Eihän tässä oikeasti voi muuta kuin hymyillä ja sääliä näitä himassa päivät pitkät läppäri sylissä spekuloivia Suomijuntteja, jotka tulevat heti kateellisena panettelemaan jos joku ei vähättele omaa ulkonäköään tai saavutuksiaan elämässä. Aika tyypillistä ja ennalta arvattavaa, mut toisaalta hyvin ymmärrettävää. Sympatiat teille! Pitäkää juorut ja spekulaatiot yllä, saas nähdä mitä kaikkia teorioita siellä on taas leivottu ja pyöritelty kun palaan huomenna illalla himaan. : D
Ciao!
Kas työttömästä maisterista joka vain chillailee ympäri maailmaan perinnön turvin ja välillä kellistää ykkösluokan naisia perintöosakkeensa parivuoteeseen sukeutuikin nyt yllättäen multilahjakkuus, joka on painanut duunia niska limassa. Minne katosi se työtä tekevän kansanosa halveksunta? Onko oma keittöpuksun hommasi jotenki hohdokkaampaa siksi, että se räkälä sijaitsi Ranskassa? Ja graafikon hommia ilman alan koulutusta... Aaaivan. Toki. 😂
Ps. Miksi muuten roikut päivästä toiseen täällä av:lla? Eikö kosmopoliitilla ole MITÄÄN muuta tekemistä viikoloppuisin? Aika ankeaa taitaa suihkuseurapiirielämäsi sitten lopultakin kuitenkin olla...
Mä olen sosiaalisesti ehkä keskimääräistä Vauva-skribaajaa lahjakkaampi, ja puhun ranskaa ja ruotsia äidinkielenä. Huomaa että sä et ihan kauheasti ole elämää nähnyt, jos luulet että duunia voi tehdä vain "alalla kouluttautuneena". Perusharmaata dippainsinööri-logiikkaa tietysti. Se, että sulle on ylitsepääsemättömän vaikeata uskoa että joku on voinut samanaikaisesti treenata musan soittoa ja piirtämistä pienen ikänsä, kertoo vain omien lahjojen puutteestas ja ehkä siitä, että sulla ei ole kauheasti kavereita. Mikähän siinä hiertää niin paljon, että kaikki ei ole samanlaisia uraputki-pelkuriduunareita kuin sinä? Tuo suoranainen katkeruus, viha on kuitenkin lopulta aika herttaista. Koita pärjätä!
Miksi olet työttömänä? Tuollainen monilahjakkuus, jolla paljon työkokemustakin?
2No "työttömänä" on aika laaja käsite. Tällä hetkellä en ole siis "päiväduunissa", mikä johtuu siitä että haluan kirjoittaa ja viimeistellä graduni huolella. Sehän ei tarkoita, ettenkö olisi sormet pelissä koko ajan ihan helvetin monessa sopassa. Helpotan perusduunarin aritmetiikkaa vain tässä ketjussa itsensä selvästi osoittaneille urpoille, jotka eivät kykene käsitteellisellä tasolla ymmärtää nykyajan dynaamista yksilön osaamisen ja resurssien maksimointia. Toki jos olisin täysin persauki ja ilman tärkeitä projekteja ja suunnitelmia, niin menisin samoihin paskaduuneihin mitä sä joudut tehdä. Tällä hetkellä ei tarvitse - win-win.
No hyvä tavaton. Mitähän tuohon nyt sanoisi... Täällä av:lla päivystämällä maksimoit dynaamisesti osaamistasi ja resurssejasi?
Voi ziisus, nauran itseni tärviölle! 😂😂😂
Voit laskea paljon vuorokaudessa on tunteja ja paljon täällä kirjoitettuihin viesteihin on n. arviolta mennyt. Tai, noh, ehkä tuo on jo liian monimutkainen laskutoimitus sun älyllisille resursseille. : )
Oikeasti sivistyneen ja itsevarman ihmisen ei tarvitse sortua noin mauttomaan muiden mollaamiseen mihin sinä m29 olet ryhtynyt. Osan toki selittänee vielä verrattain nuori ikäsi ja sitä kautta vajavainen elämänkokemuksesi. Ei elämänkokemusta voi mitata niillä lentomaileilla ympäri planeettaa, toki sekin osalla toimii, vaatii vain hieman enemmän ennakkoluulottomuutta. Henkinen kypsyminen taas vaatii usein jonkinlaisia vastoinkäymisiä, ja niitäkään ei ole tainnut tasatulle tiellesi vielä sattua.
Itse teen noita halveksumiasi paskahommia, niitä joita "sä et joudu tehdä". Elämääni on mahtunut myös ulkomailla oleskelua, kaksi korkeakoulututkintoa ja opettamistakin korkeakoulussa. Niin se elämä vain joskus kuljettaa, ja työhöni olen nyt erittäin tyytyväinen. Toivottavasti olet trolli, koska muutoin elämä saattaa sinua opettaa vielä aika julmastikin. Tuollaisella asenteellasi et näissä "paskaduuneissa" pärjäisi kovinkaan pitkään. Duunarijengi ottaa kerskailevasta akateemisesta aika nopeasti luulot pois. Vastavuoroisesti ottaa kyllä erittäin hyvinkin vastaan kun ensin näytät nöyrästi kykeneväsi suoriutumaan osana porukkaa niistä "paskahommista" ja sitten vasta voit joskus vahingossa sivulauseessa kertoa akateemisen taustasi. Tämä ihan ystävällisenä vinkkinä, jos ne resurssien maksimoinnit kuitenkin kusee.
Minä otan aina ensimmäisenä selville paljonko naisella on varallisuutta ja mikä hänen tulotasonsa on. Tosin tähän päivään mennessä ei ole ollut vaaraa joutua naisen kyykyttämäksi tällä sektorilla eikä varmaan ole jatkossakaan, koska tästä maasta löytyy arviolta 10 enemmän tienaavaa/varakkaampaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan aina ensimmäisenä selville paljonko naisella on varallisuutta ja mikä hänen tulotasonsa on. Tosin tähän päivään mennessä ei ole ollut vaaraa joutua naisen kyykyttämäksi tällä sektorilla eikä varmaan ole jatkossakaan, koska tästä maasta löytyy arviolta 10 enemmän tienaavaa/varakkaampaa naista.
Ja silti et ole onnistunut kumppania löytämään vaikka rahaa tulee ovista ja ikkunoista? Mikä vika sussa onkun et kellekkään kelpaa?
Mä myös hivenen huvituin, kun näin ja kuulin nuoren parin treffikeskustelun. Ilmeisesti ekaa kertaa kahvilla tai muuta. Poika sanoo "mä sitten välillä tykkään käydä ulkona, ottaa muutaman ja musta on tärkeetä että molemmilla on myös omat elämät".
Kyllä mä melkein ääneen nauroin. Tyttö oli täysin mukana, että "joo joo, tietenkin". Mutta kyllä mun teki mieli sanoa sille tytölle, että: nyt hei oikeesti, seuraava jätkä!
persaukiduunari kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Nuorimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa tällä mies 29 ja jotakin nimimerkillä mennyt opiskelu myöhäiseksi, kun vasta gradua tekee. Meillä nuoriso on tehnyt sen viimeistään 24vuotiaana. Ei siellä korkeakoulussa/ yliopistollakaan tarvitse koko elämäänsä viettää.
Itse teen noita halveksumiasi paskahommia, niitä joita "sä et joudu tehdä". Elämääni on mahtunut myös ulkomailla oleskelua, kaksi korkeakoulututkintoa ja opettamistakin korkeakoulussa. Niin se elämä vain joskus kuljettaa, ja työhöni olen nyt erittäin tyytyväinen
Mitä teet työksesi tällä hetkellä, kun kutsut "paskaduuniksi". Jos saan udella...
M.29: Voi loiri, ei tässä voi oikein muuta sanoa. Nenille sietäisit saada ja hyvällä tuurilla näin tulee käymäänkin ainakin jos minusta se on kiinni. Teen itse myös järkkärin ja portsarin hommia jo vuosikymmenien kokemuksella, pidän ammattiani helvetin arvokkaana ja ensisijassahan se on asiakaspalvelutyötä, ei "paskaduunia".
Vierailija kirjoitti:
Nuorten miesten kanssa on joskus aika hankala ylläpitää keskustelua tutustuessa joten varmasti itselläkin joskus menneet ensitreffit haastatteluiden puolelle. Kun toinen vastaa hermostuneisuuttaan ja ujouttaan kaikkeen yhdellä sanalla mutta keskustelua ei synny on helpompi vaan heittää seuraava kysymys.
Mutta, ujot ja hiljaiset miehet harvoin pääsevät näille haastattelukierroksille koska he putoavat jo alkukarsinassa.
Vierailija kirjoitti:
Eli loppujen lopuksi M29:kin on ihan samalla tavalla siinä raatamisen oravanpyörässä, vaikka pitää omaa raatamistaan jotenkin hienompana kuin muiden. Kompastui nyt vähän omaan näppäryyteensä, kun väitti elämänsä olevan kiireetöntä luksusta, mutta samalla selittää, miten monessa projektissa paahtaa tukka putkella.
Se paahda missään muussa putkessa kuin lääkärin vastaanotolla hakemassa uusia nuppidiagnooseja ja siitä sitten apteekista uudet lääkkeet. Joutessaan kirjoittelee tänne ja ylilaudalle kun elämässä ei ole mitään muuta sisältöä.
Kävin kerran treffeillä sairaalloisen mustasukkaisen naisen kanssa. Hän oli tyypillinen tiukkailmeinen polkkatukka ja jo nähdessäni hänet ajattelin, että ei voi olla totta. Jäin kuitenkin paikolleen koska luvattu mikä luvattu (ihanat sokkotreffit) ja vilkuilin vähemmän innnostuneena muihin pöytiin. Halusin vain nopeasti ulos tilanteesta.
Hän sähisi kuin käärme sättiessään siitä, että "vilkuilen" muita naisia. Jostain syystä toisia treffejä ei ikinä tullut ja kiitän luojaani, että en ehtinyt rengastaa häntä. Olimme tunteneet 5 minuuttia ja hän ei jaksanut peitellä perusluonnettaan edes treffien ajan.
Oma äitini oli (tarpeettomasti) sairaalloisen mustasukkainen, joten se on piirre jota en missään tapauksessa halua naiselta. Isä joutui täysin syyttömänä todella kovien raivonpuuskien ja sairaalloisten ajatuskulkujen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne olivat niin noloja ja nainen haastatteli miestä hänen töistään ja opiskeluistaan :D Sitten yhdessä vaiheessa nainen kertoi aika vaikeasti olevansa kasvissyöjä, ja mies sanoi vain että eihän tuo nyt ole paha ja hyvä kun kerroit.
Ihme stalkkeri sinäkin olet. Kyllä on perverssiä ihmisiä nykysin näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran treffeillä sairaalloisen mustasukkaisen naisen kanssa. Hän oli tyypillinen tiukkailmeinen polkkatukka ja jo nähdessäni hänet ajattelin, että ei voi olla totta. Jäin kuitenkin paikolleen koska luvattu mikä luvattu (ihanat sokkotreffit) ja vilkuilin vähemmän innnostuneena muihin pöytiin. Halusin vain nopeasti ulos tilanteesta.
Hän sähisi kuin käärme sättiessään siitä, että "vilkuilen" muita naisia. Jostain syystä toisia treffejä ei ikinä tullut ja kiitän luojaani, että en ehtinyt rengastaa häntä. Olimme tunteneet 5 minuuttia ja hän ei jaksanut peitellä perusluonnettaan edes treffien ajan.
Oma äitini oli (tarpeettomasti) sairaalloisen mustasukkainen, joten se on piirre jota en missään tapauksessa halua naiselta. Isä joutui täysin syyttömänä todella kovien raivonpuuskien ja sairaalloisten ajatuskulkujen uhriksi.
Mielenterveystapaus.
Mutta rehellisesti sanottuna et kyllä itsekään ihan normaalilta kuulosta: ekat treffit, viisi minuuttia samassa pöydässä ja "kiität luojaasi, ettet ehtinyt rengastaa" treffikumppaniasi. Siis, MITÄ? Miten nopeasti olit ajatellut sen rengastuksen noin niinku yleensä tapahtuvan? Sekunneissa?
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Nuorimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen noita halveksumiasi paskahommia, niitä joita "sä et joudu tehdä". Elämääni on mahtunut myös ulkomailla oleskelua, kaksi korkeakoulututkintoa ja opettamistakin korkeakoulussa. Niin se elämä vain joskus kuljettaa, ja työhöni olen nyt erittäin tyytyväinen
Mitä teet työksesi tällä hetkellä, kun kutsut "paskaduuniksi". Jos saan udella...
M.29: Voi loiri, ei tässä voi oikein muuta sanoa. Nenille sietäisit saada ja hyvällä tuurilla näin tulee käymäänkin ainakin jos minusta se on kiinni. Teen itse myös järkkärin ja portsarin hommia jo vuosikymmenien kokemuksella, pidän ammattiani helvetin arvokkaana ja ensisijassahan se on asiakaspalvelutyötä, ei "paskaduunia".
Saat udella, enimmäkseen teen ihan oikeasti paskahommia, eli huollan jätevesilaitoksia.
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Nuorimies. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat udella, enimmäkseen teen ihan oikeasti paskahommia, eli huollan jätevesilaitoksia.
No sehän on hienoa duunia ja varmasti maksavat ihan hyvin. Itselle on tärkeätä portsarina pitää yllä asiakaspalvelijana hyvää mainetta. Ja pidän työstäni. Välillä toki asiakkaat saattavat olla hankalia, mutta meillä on omat menetelmät millä nuo tilanteet hoidetaan kotiin. Suurin osa kuitenkin osaa käyttäytyä aivan ihmisiksi ja ilta voi mennä rauhassa omalla painollaan. Eihän nykyään jollain korkeakoulututkinnolla tee yhtään mitään. Naurettavaa miten duunareita pidetään alempina, kun me tehdään ne duunit jota ilman yhteiskunta ei yksinkertaisesti toimisi.
Jatkahan samaan rataan, itse teen samoin. Jätetään elvistelevät pellet omaan arvoonsa. Ja voin luvata, että myllytän ympäri katua armotta, jos tulee omalle kohdalla avaamaan sanallista arkkuaan.
Vierailija kirjoitti:
itse olisin sanonut varmaan riippuen tapauksesta että a) johtuuko pienet rintasi kenties kasvissyönnistä? tai b) jännä että sullla on noin hyvät rinnat vaikka olet kasvissyöjä!
....lisäksi. "mutta on se hyvä syödä välillä lohta ja pitää kunnosta ja pepusta huolta ettei aivan lihakset rupsahda"
Huono trolli. Eivät naiset nykyään halua olla miesten kanssa missään tekemisissä koska #MeToo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveystapaus.
Mutta rehellisesti sanottuna et kyllä itsekään ihan normaalilta kuulosta: ekat treffit, viisi minuuttia samassa pöydässä ja "kiität luojaasi, ettet ehtinyt rengastaa" treffikumppaniasi. Siis, MITÄ? Miten nopeasti olit ajatellut sen rengastuksen noin niinku yleensä tapahtuvan? Sekunneissa?
Nyt joku ei ymmärrä sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveystapaus.
Nyt joku ei ymmärrä sarkasmia.
Nyt joku ei taida ymmärtää, mitä sarkasmi tarkoittaa. Tuo teksti on vain yksinkertaisesti p*ska. Jos sen on tarkoitus olla jonkin sortin sarkasmia tai ironiaa, niin kyllä on vielä tyylilajissa opettelemista. Ja paljon.
Eli loppujen lopuksi M29:kin on ihan samalla tavalla siinä raatamisen oravanpyörässä, vaikka pitää omaa raatamistaan jotenkin hienompana kuin muiden. Kompastui nyt vähän omaan näppäryyteensä, kun väitti elämänsä olevan kiireetöntä luksusta, mutta samalla selittää, miten monessa projektissa paahtaa tukka putkella.