Seurasin eilen kahvilassa treffeillä olevaa nuorta pariskuntaa
Ne olivat niin noloja ja nainen haastatteli miestä hänen töistään ja opiskeluistaan :D Sitten yhdessä vaiheessa nainen kertoi aika vaikeasti olevansa kasvissyöjä, ja mies sanoi vain että eihän tuo nyt ole paha ja hyvä kun kerroit.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Työ ja koulutus tulee helposti puheeksi niille, joille nämä on elämässä muiden ohella tärkeitä asioita. Minulle ja treffailemilleni miehille on ollut. Ei kukaan jaksa vääntää näin paljon töitä vaativalla alalla, jos ei se merkitse itselle mitään. Tätä on toki vaikea ymmärtää, jos itselle se duuni on vaan 8-16 pakkopullaa ja elämä jotain mikä tapahtuu työajan jälkeen.
Osalla elämä tapahtuu klo 8-16 töissä, hatkuen ylitöinä kotona. Puoliso ja lapset tulevat ajankäytössä jonon hännillä jossain... sitten ihmetellään eläkeiässä mihin kaikki katosivat, ei enää töitä eikä perhettä.
Elämä on priorisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljo kiinni siitä treffikumppanista. Jos toinen vaan vastaa kysymyksiin, on todella raskasta keksiä kysymyksiä toisensa perään.
Eikö voi keskustella jostain ihnan yleisestä asiasta? Eikä järjestää kyselytenttiä?
Tämän kyselytentin avulla haetaan jotain yhteistä pohjaa, josta voisi tarttua johonkin yleiseen keskustelun aiheeseen. Yritetään tutustua, jotta keskustelua syntyisi. Jos minua kiinnostaa keskustella yleisesti vaikkapa hanhien talvimuutosta ja toisella ei ole asiaan kiinnostusta, kokemusta eikä mielipidettä niin miten siitä keskustellaan?
Voisin kuvitella, että kyselytentit lähinnä karkottavat kiinnostuneet kumppanit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niin paljo kiinni siitä treffikumppanista. Jos toinen vaan vastaa kysymyksiin, on todella raskasta keksiä kysymyksiä toisensa perään.
Eikö voi keskustella jostain ihnan yleisestä asiasta? Eikä järjestää kyselytenttiä?
Jos jännittää, ei välttämättä keksi mitään yleistä mistä voisi jutella.
Ja nuohan ovat hyvin yleisiä keskusteluaiheita. Jokainen on käynyt koulua ja aikuisilla on myös työhistoriaa takana, joten niistä on hyvä jutustella ja kokeilla löytyisikö aiheista juttua pidemmäksi aikaa. Politiikka ja uskonto eivät ole mielestäni yleisiä aiheita ensitreffeille, vaan silloin pitää yrittää haalia molempia kiinnostavia ja tuttuja aiheita lähempää.
Sitten kun hieman jo tunnetaan, niin voi keskustella kaikkea muutakin, mutta jännitys vie ehkä sen terävimmän ajattelukyvyn ja silloin on turvallista puhua itseä lähellä olevista asioista. Jos toinen ei myöskään tunnu osaavan/uskaltavan avata vielä syvällesimpiä aiheita, niin turvallisilla vesillä purjehditaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kyselytentin avulla haetaan jotain yhteistä pohjaa, josta voisi tarttua johonkin yleiseen keskustelun aiheeseen. Yritetään tutustua, jotta keskustelua syntyisi. Jos minua kiinnostaa keskustella yleisesti vaikkapa hanhien talvimuutosta ja toisella ei ole asiaan kiinnostusta, kokemusta eikä mielipidettä niin miten siitä keskustellaan?
Voisin kuvitella, että kyselytentit lähinnä karkottavat kiinnostuneet kumppanit...
Mikä on kyselytentti? Jos toinen kyselee ja toinen vastaa, mutta ei itse kysele mitään vastskysymyksiä, niin onko se kyselijän vika? Jos se kyselijä yrittää löytää hiki hatussa jotakin yhteistä mukavaa aihetta ja huomaa, että toinen osaa aika mukavasti vastata opiskeluun liittyviin asioihin, niin tottakai kyselijä jatkaa. Ei hän välttämättä tenttaa, vaan yrittää ylläpitää keskustelua ja olla kiinnostunut toisesta, kuunnella ja huomata mikä on toiselle mieleistä. Ihan normaalia keskustelua siis ihmisen kanssa, joka ei siinä vaiheessa kysele itse.
Ihmisiä on erilaisia (yllätys yllätys) ja kaikki eivät uskalla ja osaa puhua ensitreffeillä suuna päänä.
Tuon takia tapaan mieluummin jomman kumman kotona. Jännittää muutenkin niin peevelisti enkä tarvitse siihen yhtään enempää yleisöä.
Ja mistähän ensitreffeillä pitäisi jutella, ettei olisi noloa? Taasko päästään siihen samaan ongelmaan kuin "moi, mitä kuuluu" -aloituksissa? Kun pitäisi ensimetreillä jo tuntea toinen läpikotaisin, että jutella voidaan ainoastaan politiikasta ja kirjallisuudesta ja tavalliset arkiaiheet ja small talk on pöyristyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne olivat niin noloja ja nainen haastatteli miestä hänen töistään ja opiskeluistaan :D Sitten yhdessä vaiheessa nainen kertoi aika vaikeasti olevansa kasvissyöjä, ja mies sanoi vain että eihän tuo nyt ole paha ja hyvä kun kerroit.
Nainen siis kysyi kautta rantain paljonko miehellä on rahaa. Naisen omat opinnot ja työpaikka ovat sivuseikka, mutta kasvissyöjyys ei jää koskaan mainitsematta.
Olet ilmeisesti sinkku. Eivätkö vanhempasi ole asiasta pahoillaan? He eivät saaneet kasvatettua edes sellaista tyyppiä, joka saisi puolison.
M.29 kirjoitti:
Itse saan työttömänäkin (maisterin papereilla tosin) Tintsu-treffeillä pesää, ja aika herkullista sellaista. Ei mitään ongelmaa ole ollut koskaan. Itse lopetin tylsistä työ/opiskelujutuista sössöttämisen varmaan viimeistään kaksfemmana, ei niistä jaksa jutella. Puheenaiheeni liikkuvat yleensä aistillisemmissa puheenaiheissa; taiteessa, politiikassa, historiassa tai seksissä. Seksinkin pystyy hyvin sitoa edellämainittuihin kategorioihin, jos on edes välttävästi sivistynyt ihminen.
Vetoaa ehkä joihinkin bimboihin. Minusta historia ja politiikka ovat todella epäseksikkäitä puheenaiheita. Toki arvostan miestä, joka osaa noista puhua, mutta pöksyjä ne eivät saa kostumaan.
M.29 kirjoitti:
Itse saan työttömänäkin (maisterin papereilla tosin) Tintsu-treffeillä pesää, ja aika herkullista sellaista. Ei mitään ongelmaa ole ollut koskaan. Itse lopetin tylsistä työ/opiskelujutuista sössöttämisen varmaan viimeistään kaksfemmana, ei niistä jaksa jutella. Puheenaiheeni liikkuvat yleensä aistillisemmissa puheenaiheissa; taiteessa, politiikassa, historiassa tai seksissä. Seksinkin pystyy hyvin sitoa edellämainittuihin kategorioihin, jos on edes välttävästi sivistynyt ihminen.
Korkeakoulutuksesi on toissijainen. Mä olen rakennusyrittäjä ja sen lisäks et mulla on treffejä, niin on kanssa töitä.
M.29 kirjoitti:
Saat pesää, mutta siihen se sitten jääkin, parisuhteeseen sinulla ei ole rahkeita. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vetoaa ehkä joihinkin bimboihin. Minusta historia ja politiikka ovat todella epäseksikkäitä puheenaiheita. Toki arvostan miestä, joka osaa noista puhua, mutta pöksyjä ne eivät saa kostumaan.
Luulen että puoltaisit mielipiteesi, kun tietäisit päälle vielä että olen ulkoisesti aika komea ja perusolemukseltani karismaattinen. Paperilla ehkä "epäseksikästä" (aika yh-äippämäinen redusointi) - mutta kaltaiseni tumman ja raamikkaan korston käsissä sulaa vahaa.
Nimim. kokeiltu on ja useamman kerran. : )
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen kuulusteli miestä.
Eli yritti epätoivoisesti pitää keskustelua käynnissä. Kuten tälläkin palstalla huomaa kommunikointi muiden kanssa ei ole monenkaan miehen vahvuuksia.
Itse olen parini saanut jo aikoja sitten, mutta kyllä se keskustelun ylläpitäminen itselle vieraiden henkilöiden kanssa välillä varmaan kuulustelua muistuttaa. Yritän hakea aiheita, joista jokaisella voisi olla jotain sanottavaa, mutta monesti se toinen vaan vastaa nöyrästi kysymykseen eikä omalta osaltaan vie keskustelua eteenpäin. Niinpä syötän uuden kysymyksen ,johon saan vastauksen, enkä muuta. Tämä uudelleen ja uudelleen. Jossain vaiheessa sitä sitten vaan luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin kahvilassa töissä oli hauska seurata treffei-ihmisiä. Muitan etityisesti nuoren pariskunnan joka kai tuli ensitreffeille. Istuivat pöydän eripuolin ja keskustelivat vaimeasti. Pikkuhiljaa alkoivat molemmat nojata lähemmäs ja hymyilivät jutellessa.
Toisella kerralla istuivat vierekkäin ja kolmannella eivät enää edes jutelleet jatkuvasti vaan välillä vain istuivat tyttö pojan kainalossa hiljaa ja näyttivät onnelliselta. Itsekkin tuli iloiseksi vaikka en edes heidän nimiä tiennyt.
Hyi onko tuo nyt sopivaa mulkoilla ihmisiä. Stalkkeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yritti epätoivoisesti pitää keskustelua käynnissä. Kuten tälläkin palstalla huomaa kommunikointi muiden kanssa ei ole monenkaan miehen vahvuuksia.
Itse olen parini saanut jo aikoja sitten, mutta kyllä se keskustelun ylläpitäminen itselle vieraiden henkilöiden kanssa välillä varmaan kuulustelua muistuttaa. Yritän hakea aiheita, joista jokaisella voisi olla jotain sanottavaa, mutta monesti se toinen vaan vastaa nöyrästi kysymykseen eikä omalta osaltaan vie keskustelua eteenpäin. Niinpä syötän uuden kysymyksen ,johon saan vastauksen, enkä muuta. Tämä uudelleen ja uudelleen. Jossain vaiheessa sitä sitten vaan luovuttaa.
Kuulostaa siltä, että teistä ei kumpikaan ole kauheasti viihtynyt kirjojen äärellä? On se vaikeata, kun tapasi käyttää vapaat tunnit elämässä menee jugurttipurkin ja Putous-ohjelman äärellä. Tuskin koulutuksellakaan on juhlittu. Mistä sitä sitten puheenaiheita keksimään, kun pääkopassa ei tapahdu juuri mitään. Tylsät ihmiset ansaitsevat toisensa.
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Luulen että puoltaisit mielipiteesi, kun tietäisit päälle vielä että olen ulkoisesti aika komea ja perusolemukseltani karismaattinen. Paperilla ehkä "epäseksikästä" (aika yh-äippämäinen redusointi) - mutta kaltaiseni tumman ja raamikkaan korston käsissä sulaa vahaa.
Minä ainakin kierran kuvailemasi tyypin kaukaa. Aistilliset paskanjauhajat ei kiinnosta. Uskon kyllä , että sinullekin oma kohderyhmä löytyy eli ne, jotka ei ole muuta kuin seksiä hakemassa.
Olitkohan se sinä? Olin treffeillä kahvilassa ja olemme molemmat ujomman puoleisia ja jostain piti yrittää keksiä jutun aihetta. Joku tuijotti meitä toisesta pöydästä koko ajan arvostelevan/tuomitsevan/vihaisen näköisenä. En olisi kuitenkaan arvannut, että pääsen vauvapalstalle. Seuraavan kerran sovimme tapaavamme kävelyn merkeissä. Tunnelma on varmaan rennompi, kun ei ole yleisöä, joka raportoi vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että teistä ei kumpikaan ole kauheasti viihtynyt kirjojen äärellä? On se vaikeata, kun tapasi käyttää vapaat tunnit elämässä menee jugurttipurkin ja Putous-ohjelman äärellä. Tuskin koulutuksellakaan on juhlittu. Mistä sitä sitten puheenaiheita keksimään, kun pääkopassa ei tapahdu juuri mitään. Tylsät ihmiset ansaitsevat toisensa.
Et voisi olla enempää väärässä. Luen paljon ja ylempi korkeakoulututkinto löytyy, mutta yleensä sitä yrittää laskeutua keskusteluseuransa tasolle, eikä briljeerata omalla tietämyksellään. Tutkintoni on niin spesifiltä alalta, josta tavantallaajan kanssa on aika rajalliset mahdollisuudet siitä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.29 kirjoitti:
Minä ainakin kierran kuvailemasi tyypin kaukaa. Aistilliset paskanjauhajat ei kiinnosta. Uskon kyllä , että sinullekin oma kohderyhmä löytyy eli ne, jotka ei ole muuta kuin seksiä hakemassa.
En halua näpäyttää tai olla ilkeä, mutta jostain syystä on pieni kutina että et taida edes kuulua ihan mun tasoisten naisten piiriin. Älä siis huoli. Kyllä sulle nöyrä narisevaääninen AMK-tutkinnon hankkinut jöröjukka tuolta löytyy, jonka kanssa on kiva taluttaa Prisman ostoskärryä.