Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät sukupuolistereotypiat

Vierailija
16.11.2018 |

Ai että ärsyttää taas olla määritelty pelkän sukupuoleni perusteella kun huomaan etten edes sovi tuohon muottiin! Ja ennnenkuin jatkan, kerron, että tunnustaudun täysin naiseksi ja sellaiseksi olen syntynytkin ja hetero olen myös. Noilla ei omasta mielestäni ole mitään väliä, mutta haluan mainita ne siksi, ettei joku takerru taas tuohon. Niin ja suhde naiseuteeni ei ole mitenkään kompleksinen. Mistä sitte kiikastaa? No, etsin itselleni koruja ja tyylini on vähän rouheampi enkä halua mitään kimaltavaa. Etsin siis vähän jykevämpiä hopeisia tai teräksisiä koruja niin niitä löytyy melkein vain miesten koruista. Siis mitä helvettiä! Ei kaikki naisetkaan ole mitään harakoita jotka on kiiltävien ja sirojen härpäkkeiden perään! Sama usein vaatteissa, sitä helvetin vaaleanpunaista on tungettava joka paikkaan kun kyllähän naiset tykkää. Ei ole yhdet eikä kahdet muuten hyvät mustat lenkkarit tai lippis kun koristeltu pinkillä tai kimalteilla! Maailmassa on miljardeja naisia niin todellako kuvitellaan, että nämä ovat kaikki tietynlaisia?! Tämä jaottelu on niin naurettavaa kuin olla voi, mutta ei, siitä ei voi luopua kun jotkut kaikkea uuttaa ja vapaampaa pelkäävät yksinkertaiset ihmiset haluavat pitää siitä väkisin kiinni, kiva. Minä haluan ostaa koruni naisten enkä miesten puolelta tai sitten niitä ei määritellä lainkaan. Kertokaa nyt sukupuolineutraliutta kauhistelevat kuinka väärässä ja kohtuuton ja sairas minä olen sillä niinhän te aina huudatte. Niin ja kyse voi olla vaikkapa tällaisista koruista
https://www.korumaailma.fi/kirurginteras-korvakoru-triple-dome-hoop-ear…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka raivoaa jostain halpiskoruista tohon malliin on melkoisen etuoikeutettu ihminen tällä maapallolla. 

Joo, ruetaan kaikki naismiehiksimiesnaisiksi kun nettikauppa myy kohderyhmilleen tavaraa myyntikokemustensa perusteella. 

Tämä on vain yksi esimerkki. Tämä koskee kaikkea muutakin ja on siksi niin raivostuttavaa ja todella väärin. Minä olen ihan yhtä paljon nainen kuin muutkin vaikka pidänkin "miesten" asioista! Tämä siis osoituksena tälle sukupuolineutraliuden vastustamiselle. Että mikä imbesilli pitää olla, että tätä vastustaa. Minä en edes pysty pienen kokoni takia ostamaan kaikkea tarvitsemaani miestenpuolelta, mutta löytyykö vaihtoehtoja? Ei, kun nainenhan tykkää automaattisesti jostain helvetin kimalteesta! Prkl! Tästä on siis myös kyse, yrittäkää nyt herranjestas vastustajat ymmärtää!

Maailma on täynnä vaatteenvalmistajia, siitä vain tilailemaan.

Se nyt on fakta että pienikokoisten on muutenkin vaikea löytää vaatetta, eikä jokapaikassa jyräävät massaketjut ole mitään uniikkien lumihiutaleiden ostopaikkoja.

Ja ainahan voit perustaa yrityksen tarpeisiisi, naisilta se harvemmin näkyy onnistuvan.

Ja ei, maailma ei pyöri niin kuin  6 miljardia ihmistä tahoillaan HALUAA. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella olin tulossa kommentoimaan, kun teen ns fyysisesti raskasta työtä, niin ärsyttää kun töissä aina joku mies tulee "auttamaan" sanoen "se on varmaan painava, mä voin nostaa", "älä hajota selkääsi", "anna olla, mä voin tehdä tämän" jne...

Jos MINÄ sanoisin jollekkin miehelle, joka on nostamassa jotain laatikkoa tms, että "älä vaan hajota selkääsi" niin sehän otettaisi ihan täysin puhtaana VITTUILUNA.

Tai menisin sanomaan että "mä voin nostella ne laatikot kun ne on varmaan painavia", ajateltais kai että mulla on joku pätemisen tarve.

Mut jos naisena kieltäydyt tarjotusta avusta, niin olet epäkohtelias itsepäinen, töykeä, etkä ole ryhmätyökykyinen jne.

Samoin, jos mä avaisin aina miehille oven, niin se antaisi täysin eri viestin, kun mitä se kun mies avaa naiselle oven. (Miten tuo lause kuulostaa vähän kaksimieliseltä, vaikka niin ei ollut tarkoitus)

Niin, ja en tiedä onko tää kommentti ihan ohis, kun täällä puhuttiin koruista, mut otsikkoon tää kävis vastaukseksi.

Vierailija
24/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka raivoaa jostain halpiskoruista tohon malliin on melkoisen etuoikeutettu ihminen tällä maapallolla. 

Joo, ruetaan kaikki naismiehiksimiesnaisiksi kun nettikauppa myy kohderyhmilleen tavaraa myyntikokemustensa perusteella. 

Tämä on vain yksi esimerkki. Tämä koskee kaikkea muutakin ja on siksi niin raivostuttavaa ja todella väärin. Minä olen ihan yhtä paljon nainen kuin muutkin vaikka pidänkin "miesten" asioista! Tämä siis osoituksena tälle sukupuolineutraliuden vastustamiselle. Että mikä imbesilli pitää olla, että tätä vastustaa. Minä en edes pysty pienen kokoni takia ostamaan kaikkea tarvitsemaani miestenpuolelta, mutta löytyykö vaihtoehtoja? Ei, kun nainenhan tykkää automaattisesti jostain helvetin kimalteesta! Prkl! Tästä on siis myös kyse, yrittäkää nyt herranjestas vastustajat ymmärtää!

Se nyt on fakta että pienikokoisten on muutenkin vaikea löytää vaatetta, eikä jokapaikassa jyräävät massaketjut ole mitään uniikkien lumihiutaleiden ostopaikkoja.

Ja ainahan voit perustaa yrityksen tarpeisiisi, naisilta se harvemmin näkyy onnistuvan.

En minä ole mikään uniikki lumihiutale. Ei ole kai liikaa vaadittu, ettei "naisten" lähes kaikkiin tuotteisiin lisätä pinkkiä/lilaa/kimalletta? Naurettava kommentti, sori vaan.

Vierailija
25/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perusteella olin tulossa kommentoimaan, kun teen ns fyysisesti raskasta työtä, niin ärsyttää kun töissä aina joku mies tulee "auttamaan" sanoen "se on varmaan painava, mä voin nostaa", "älä hajota selkääsi", "anna olla, mä voin tehdä tämän" jne...

Jos MINÄ sanoisin jollekkin miehelle, joka on nostamassa jotain laatikkoa tms, että "älä vaan hajota selkääsi" niin sehän otettaisi ihan täysin puhtaana VITTUILUNA.

Tai menisin sanomaan että "mä voin nostella ne laatikot kun ne on varmaan painavia", ajateltais kai että mulla on joku pätemisen tarve.

Mut jos naisena kieltäydyt tarjotusta avusta, niin olet epäkohtelias itsepäinen, töykeä, etkä ole ryhmätyökykyinen jne.

Samoin, jos mä avaisin aina miehille oven, niin se antaisi täysin eri viestin, kun mitä se kun mies avaa naiselle oven. (Miten tuo lause kuulostaa vähän kaksimieliseltä, vaikka niin ei ollut tarkoitus)

Niin, ja en tiedä onko tää kommentti ihan ohis, kun täällä puhuttiin koruista, mut otsikkoon tää kävis vastaukseksi.

Joo, vääränlainen ketju tästä aiheesta, sulla oli se oikea. No, kun sä osaat käsitellä tätä oikeasta näkökulmasta niin tee uusi aloitus, sori kun mä en osannut.

PS Voitasko myös ottaa vaan asiat asioina eikä arvottaa niitäkin?! Koruista ei saa puhua (wtf?) mutta nää muut jutut on sitten relevantteja?

Vierailija
26/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole mikään uniikki lumihiutale. Ei ole kai liikaa vaadittu, ettei "naisten" lähes kaikkiin tuotteisiin lisätä pinkkiä/lilaa/kimalletta? Naurettava kommentti, sori vaan.

"Lähes" kaikkiin naisten tuotteisiin. Joopajoo ja hekoheko. 

Vierailija
27/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Eri) lisään tähän, yhtä ohiksia kun ollaan, oman ärsytysstereotypiani, hoivavietin. Joo, olen äiti, ollut kohta 18 vuotta, mutten silti ole erityisen äidillinen, enkä koskaan ole pitänyt muista lapsista kuin omastani. Ei ollut vauvakuumetta, ei ole mummukuumetta. Tästäkin saa aika raskaita oletuksia aikaiseksi.

Vierailija
28/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on pieni asia, eli luulisi olevan helpompi korjata kuin isommat ongelmat. Miksiköhän asialle ei silti tehdä mitään? 

En ole ikinä tällaista edes tullut ajatelleeksi, mutta onhan tuo aika typerää joskaan ei vakavaa.

Vierailija
29/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gtie? https://muotoilua.fi/gtie/selaa/tuotteet/korut/korvakorut

Totta! Mä en muistanu tätä. Nää on älyttömän tyylikkäitä ja sellasia mistä tykkään. Kiitti vinkistä!

Vierailija
30/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Eri) lisään tähän, yhtä ohiksia kun ollaan, oman ärsytysstereotypiani, hoivavietin. Joo, olen äiti, ollut kohta 18 vuotta, mutten silti ole erityisen äidillinen, enkä koskaan ole pitänyt muista lapsista kuin omastani. Ei ollut vauvakuumetta, ei ole mummukuumetta. Tästäkin saa aika raskaita oletuksia aikaiseksi.

Varmasti ja eikö ole älytöntä. Ja toisaalta taas joku mies saattaisi olla kuvailemasi kaltainen, mutta kokisi väheksyntää koska on mies. Huoh.

Vierailija
31/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mullekin, missä te näette vain pinkkejä vaatteita. Itselläni on Lidlistä ostetut mustat treenihousut, mintunvihreä urheilutakki ja violetti neulemekko. Carlsonilta tuli ostettua vihreä neulemekko. Olin ennakkoluuloinen Ted Bakeria kohtaan, kun näin niissä ensin pinkkejä ja vaaleanpunaisia vaatteita, vaikka ne vaatteet ja asusteet näytti hienoilta. No, löysin kuitenkin mustan laukun tuosta merkistä ja vihreän parkatakin. Kyseiseltä merkiltä löytyy villakangastakkejakin mustina, laivastonsinisinä, violetteina ja vihreinä.

Vierailija
32/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ärsyttää taas olla määritelty pelkän sukupuoleni perusteella kun huomaan etten edes sovi tuohon muottiin! Ja ennnenkuin jatkan, kerron, että tunnustaudun täysin naiseksi ja sellaiseksi olen syntynytkin ja hetero olen myös. Noilla ei omasta mielestäni ole mitään väliä, mutta haluan mainita ne siksi, ettei joku takerru taas tuohon. Niin ja suhde naiseuteeni ei ole mitenkään kompleksinen. Mistä sitte kiikastaa? No, etsin itselleni koruja ja tyylini on vähän rouheampi enkä halua mitään kimaltavaa. Etsin siis vähän jykevämpiä hopeisia tai teräksisiä koruja niin niitä löytyy melkein vain miesten koruista. Siis mitä helvettiä! Ei kaikki naisetkaan ole mitään harakoita jotka on kiiltävien ja sirojen härpäkkeiden perään! Sama usein vaatteissa, sitä helvetin vaaleanpunaista on tungettava joka paikkaan kun kyllähän naiset tykkää. Ei ole yhdet eikä kahdet muuten hyvät mustat lenkkarit tai lippis kun koristeltu pinkillä tai kimalteilla! Maailmassa on miljardeja naisia niin todellako kuvitellaan, että nämä ovat kaikki tietynlaisia?! Tämä jaottelu on niin naurettavaa kuin olla voi, mutta ei, siitä ei voi luopua kun jotkut kaikkea uuttaa ja vapaampaa pelkäävät yksinkertaiset ihmiset haluavat pitää siitä väkisin kiinni, kiva. Minä haluan ostaa koruni naisten enkä miesten puolelta tai sitten niitä ei määritellä lainkaan. Kertokaa nyt sukupuolineutraliutta kauhistelevat kuinka väärässä ja kohtuuton ja sairas minä olen sillä niinhän te aina huudatte. Niin ja kyse voi olla vaikkapa tällaisista koruista

https://www.korumaailma.fi/kirurginteras-korvakoru-triple-dome-hoop-ear…

Itse käytän samanlaisia koska ihoni ei kestä nykyään hopeaa, kultaa eikä juuri muuta metallia kuin kirurginterästä koruna. Tuo malli ei jää kiinni joka paikkaan kuten suuremmat korvikset jäävät kiiinni tukkaan jne.

Vierailija
33/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nykyään pojat luulevat olevansa tyttöjä jos tykkäisivät meikata tai pitää pinkkiä paitaa. Ja tytöt olevansa poikia jos eivät tykkää meikata tai pitää pinkkiä paitaa.

Vierailija
34/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädilläni oli vähän "rouheampi" maku ja minulla on hänen perintökoruissaan hienoja jykeviä naisten koruja. Ne ovat peräisin 70-luvulta ja silloin oli valikoimaa. Väitän että sukupuolien jaottelu on mennyt todella jyrkäksi nykyaikana. Ennen tyttölapsille pystyi ostamaan vaatteita joissa ei ole jotain ihanan söpönpöpöä rusettia ja sydämiä ja pinkkiä jotta varmasti kaikki tietää että TÄSSÄ ON TYTTÖLAPSI.

En ihmettele että transsukupuolisuus kasvaa, varmaan nuoria ahdistaa tämä nykyisten muottien tiukkuus. Sen lisäksi naisviha on nykyään ihan pilvissä.

Tosiaan ahtaat sukupuoliroolit voi aiheuttaa epäilyksiä omasta transsukupuolisuudesta, vaikkei omassa kehossa olisi ristiriitaisuuksia. Ja sitten jotkut idiootit kehtaa ehdottaa sukupuolenkorjauksen ikärajan poistamista. Olen myös huolissani pienten tyttölasten seksualisoinnista, mikä näkyy leluissa. Jos pitäisi valita Bratzien tai Barbien välistä, niin valitsen ehdottomasti Barbien. Barbiessa on sentään jotain järkeä kuin Bratzeissa.

Vierailija
35/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille vasta stereotypiat onkin, kaikki vaatteetkin on lähes mustia. Kenkämalleja on kai kaksi. Lukuisat miehet pukeutuisivat nykyisestä melko poikkeavalla tavalla, ellei pelkona olisi muiden pilkka.

No tämä :-)

Miehenä vituttaa esim. fleece takeissa älyttömät pussimaiset mallit miehille.

Naisten osastolta löytyisi istuvampia, muotoon leikattuja malleja, mutta sitten niihin on ollut pakko sijoittaa joku vaaleanpunainen yksityiskohta, joten harvoin sieltä löytää myös väreiltään sopivaa vaihtoehtoa. Joskus kylläkin, vaikka siellä naistenosastolla haahuilu ja fleecetakkien sovittelu hieman nolottaakin.

Onneksi vaimo usein mukana ostoksilla.

Toinen harmittava asia ovat miesten kengät. Haluaisin itselleni hieman urheilullisemmat saappaat, mutta miesten osastolta löytyy työsaappaita tai suurinpiirtein metsureille takoitettuja turvasaappaita ja tottakai Nokian saappaita tosi äijille.

Naisille tehdään kauniita siroja saappaita myös matalalla korolla, mutta sitten ei "kehtaa" ostaa niitä kun ne on nimenomaan naisille tarkoitettuja ja useimmiten kokokaan ei riitä omaan kavioon.

Vierailija
36/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluaa olla jotain supernaisia? Tämän takia otin arabimiehen. Koen olevani paljon arvostetumpi naisena eikä min tarvitse olla tyhjäpää tai lutkavaatteissa kulkeva nainen. Saan olla miehelleni todellinen prinsessa jota hemmotellaan ja suojellaan pahimmilta rasituksilta. Arabimiehen seurassa mulla on lupa olla heikompi, nainen ja prinsessa. Säälin sun tyttäriäsi joilta kiellät prinsessoina olemiset ja koitat kasvattaa heistä supernaisia. Onneksi meidän tytöt ovat halunneet olla prinsessoja eikä mitään vahvoja naisia jotka raivoaa ovea avaavalle miehelle "Avaan itsekin sen v****n oven". Meillä tytöt kunnioittaa miehen apua ja poikamme eivät häpeä auttaa naista eivätkä luule olevansa palvelijoita kun kantavat kauppakassit ja ojentavat autosta nousevalle naiselle käden.

Vierailija
37/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että nykyään pojat luulevat olevansa tyttöjä jos tykkäisivät meikata tai pitää pinkkiä paitaa. Ja tytöt olevansa poikia jos eivät tykkää meikata tai pitää pinkkiä paitaa.

Yläasteen lopussa vuonna vuosina 2010-2012 alkoi pinkkivillitys poikien keskuudessa. Erikoisinta oli se, että näin luokan kovimmallakin pojalla päässä neonpinkin pipon, mitä en olisi osannut uskoa.

Itse olen oppinut väreistä, että mitä voimakkaamman sävyn ihminen valitsee, sitä aktiivisempi ihminen on ja haluaa tulla vakavasti otettavaksi. Oli se väri sitten pinkki, magnenta, tummansininen tai tummanvihreä.

Vaaleita sävyjä kuten mintunvihreää, vaaleanpunaista ja vaaleankeltaista pidetään rauhoittavina. Siksi sairaaloissa ja vankiloissa seinät ovat vaaleammat.

Eli tosiaan sillä värillä ei ole merkitystä, vaan värin sävyllä. Pinkki on siis se voimakkaampi, kun taas vaaleanpunainen on se rauhallisempi. Esimerkkinä magnenta punainen sai eräässä tutkimuksessa eniten hyökkäävyyspisteitä, kun taas vaaleammat sävyt koettiin vähemmän hyökkäävimmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä