Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät sukupuolistereotypiat

Vierailija
16.11.2018 |

Ai että ärsyttää taas olla määritelty pelkän sukupuoleni perusteella kun huomaan etten edes sovi tuohon muottiin! Ja ennnenkuin jatkan, kerron, että tunnustaudun täysin naiseksi ja sellaiseksi olen syntynytkin ja hetero olen myös. Noilla ei omasta mielestäni ole mitään väliä, mutta haluan mainita ne siksi, ettei joku takerru taas tuohon. Niin ja suhde naiseuteeni ei ole mitenkään kompleksinen. Mistä sitte kiikastaa? No, etsin itselleni koruja ja tyylini on vähän rouheampi enkä halua mitään kimaltavaa. Etsin siis vähän jykevämpiä hopeisia tai teräksisiä koruja niin niitä löytyy melkein vain miesten koruista. Siis mitä helvettiä! Ei kaikki naisetkaan ole mitään harakoita jotka on kiiltävien ja sirojen härpäkkeiden perään! Sama usein vaatteissa, sitä helvetin vaaleanpunaista on tungettava joka paikkaan kun kyllähän naiset tykkää. Ei ole yhdet eikä kahdet muuten hyvät mustat lenkkarit tai lippis kun koristeltu pinkillä tai kimalteilla! Maailmassa on miljardeja naisia niin todellako kuvitellaan, että nämä ovat kaikki tietynlaisia?! Tämä jaottelu on niin naurettavaa kuin olla voi, mutta ei, siitä ei voi luopua kun jotkut kaikkea uuttaa ja vapaampaa pelkäävät yksinkertaiset ihmiset haluavat pitää siitä väkisin kiinni, kiva. Minä haluan ostaa koruni naisten enkä miesten puolelta tai sitten niitä ei määritellä lainkaan. Kertokaa nyt sukupuolineutraliutta kauhistelevat kuinka väärässä ja kohtuuton ja sairas minä olen sillä niinhän te aina huudatte. Niin ja kyse voi olla vaikkapa tällaisista koruista
https://www.korumaailma.fi/kirurginteras-korvakoru-triple-dome-hoop-ear…

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos joku tietää mistä löytäisin noita itselleni sopivia koruja parhaiten, olisin kiitollinen vinkeistä. Siis myymälöistä pk-seudulta kun haluaisin nähdä ne irl eli en halua tilata netistä. Olen kyllästynyt kiertämään turhaan kultasepänliikkeitä ja näkemään sitä loputonta määrää niitä kimallehirvityksiä  :-(

Vierailija
2/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka raivoaa jostain halpiskoruista tohon malliin on melkoisen etuoikeutettu ihminen tällä maapallolla. 

Joo, ruetaan kaikki naismiehiksimiesnaisiksi kun nettikauppa myy kohderyhmilleen tavaraa myyntikokemustensa perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten kait sokea, mutta oon löytänyt naisten puoleltakin violetteja ja vihreitä vaatteita itselleni. Zalando on ainakin hyvä verkkokauppa. Vilasta olen löytänyt vihreitä ja violetteja vaatteita.

En tiedä nuista koruista, mutta joskus on osunut silmään koruja, joissa ei ole timantteja ja bling blingiä, jotka näkisin naisillekin sopivina. Riippuu myös naisen olemuksestakin.

Vierailija
4/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin tämän ketjun kiinnostuneena mutta luettuani aloituksen totean, että olen samaa mieltä kuin kirjoittaja 2. 

Vierailija
5/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on noita stereotyupioita...pahin on jos pikkulapsetkin puetaan siniseen tai vaaleanpunaiseen, ja pitää leikkiä tietynlaisilla leluilla. Aikuinen sentäs uskaltaa jo yleensä kyseenalaistaa...

Ärsyttää eniten itseäni tämä vanha "nainen h-ra ja mies naistenmies" erottelu...

Vierailija
6/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostat ne korusi sieltä miesten osastolta? Mitä väliä, älä itse ole niin sukupuolisidonnainen..

Vierailija
7/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on noita stereotyupioita...pahin on jos pikkulapsetkin puetaan siniseen tai vaaleanpunaiseen, ja pitää leikkiä tietynlaisilla leluilla. Aikuinen sentäs uskaltaa jo yleensä kyseenalaistaa...

Ärsyttää eniten itseäni tämä vanha "nainen h-ra ja mies naistenmies" erottelu...

Minäkin luulin, että tässä ketjussa keskusteltaisiin tuontapaisista asioista. Mutta kyse olikin jostain niin triviaalista kuin koruista...

Vierailija
8/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tulepa tänne etelämmäksi, niin et löydä edes matakorkoisia kenkiä naisille Isoissakaan kenkäkaupoissa ei ole kuin toinen toistaan korkeampia (ja kapeampia!)/korokepohjaisia kusiluistimia. Ainoastaan pitkävartisia saappaita (ja kesäsandaaleja) löytyy matalalla korolla. Nämä ovat usein niitä naisellisia polvenylisaappaita...

Enpä minäkään haluaisi aina asioida miesten puolella, kun ihan nainen olen enkä erityisen suurjalkainen (39). Enkä käytä lenkkareita ym urheilujalkineita kuin niiden tarkoitukseen.

Vierailija
9/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiluvaatteita shoppaillessa vähän kyllä huvitti, kuinka naisten vaatteisiin tungetaan pinkkiä. Jos ei muuta, niin vaikka sitten vetoketju tai kengännauhat. Pakko olla pinkkiä. Vaihtoehtovärinä violetti.

Vierailija
10/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ostat ne korusi sieltä miesten osastolta? Mitä väliä, älä itse ole niin sukupuolisidonnainen..

Miksi minun pitäisi kun kuitenkin olen nainen? Teistähän on väärin, että mies joutuu sopeutumaan naisten maailmaan joten miksi ihmeessä minun pitäisi sopeutua tähän yhtään sen enempää koska en ole mies.

Vierailija
11/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvaatteita shoppaillessa vähän kyllä huvitti, kuinka naisten vaatteisiin tungetaan pinkkiä. Jos ei muuta, niin vaikka sitten vetoketju tai kengännauhat. Pakko olla pinkkiä. Vaihtoehtovärinä violetti.

Tämä juuri! En niinkään tarkoita, etteikö vaatteita löytyisi muissakin väreissä, mutta tuo kaiken muun värisenkin pilaaminen noilla "koristeilla" tekee sen etten löydä itselleni sopivaa ja vitsi se ärsyttää kun se on vielä ihan älytöntäkin.

Vierailija
12/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin, että tässä ketjussa keskusteltaisiin tuontapaisista asioista. Mutta kyse olikin jostain niin triviaalista kuin koruista...

Plus vaatteista ja erityisesti asusteista (luki aloituksessa). Voin myös jatkaa, että tykkäisin harrastaa autoja, puukässää ymv. olisin tykännyt jo pienempänä mutta arvaa onnistuiko? Ehei, olenhan "tyttö".

Vierailija
13/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus vaatteista ja erityisesti asusteista (luki aloituksessa). Voin myös jatkaa, että tykkäisin harrastaa autoja, puukässää ymv. olisin tykännyt jo pienempänä mutta arvaa onnistuiko? Ehei, olenhan "tyttö".

kai olet aikuisena sitten veistellyt ja rakennellut? nykyäänn ongelma on , että pojatkin pakotetaan kutomaan sukkia ja tytöt höyläämään vaikka motivaatio olisi nolla

Vierailija
14/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille vasta stereotypiat onkin, kaikki vaatteetkin on lähes mustia. Kenkämalleja on kai kaksi. Lukuisat miehet pukeutuisivat nykyisestä melko poikkeavalla tavalla, ellei pelkona olisi muiden pilkka.

Vierailija
15/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kai olet aikuisena sitten veistellyt ja rakennellut? nykyäänn ongelma on , että pojatkin pakotetaan kutomaan sukkia ja tytöt höyläämään vaikka motivaatio olisi nolla

Hehheh. Se oli silloin pakko, ei vapaaehtoista. Ja so? Tasa-arvo on juuri sitä, että kaikki tekee kaikkea eikä niin että jaotellaan _genitaalien_ perusteella. Voiko tyhmempää edes ollakaan? Ei se värkki osaa kertoa mieltymyksistä toisin kuin aivot.

Vierailija
16/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. Se oli silloin pakko, ei vapaaehtoista. Ja so? Tasa-arvo on juuri sitä, että kaikki tekee kaikkea eikä niin että jaotellaan _genitaalien_ perusteella. Voiko tyhmempää edes ollakaan? Ei se värkki osaa kertoa mieltymyksistä toisin kuin aivot.

Lue uudestaan... tarkoitin , että valinnanvapaus pitäisi olla laajempi molemmille sukupuoliille!!!

Vierailija
17/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilläni oli vähän "rouheampi" maku ja minulla on hänen perintökoruissaan hienoja jykeviä naisten koruja. Ne ovat peräisin 70-luvulta ja silloin oli valikoimaa. Väitän että sukupuolien jaottelu on mennyt todella jyrkäksi nykyaikana. Ennen tyttölapsille pystyi ostamaan vaatteita joissa ei ole jotain ihanan söpönpöpöä rusettia ja sydämiä ja pinkkiä jotta varmasti kaikki tietää että TÄSSÄ ON TYTTÖLAPSI.

En ihmettele että transsukupuolisuus kasvaa, varmaan nuoria ahdistaa tämä nykyisten muottien tiukkuus. Sen lisäksi naisviha on nykyään ihan pilvissä.

Vierailija
18/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kun kuitenkin olen nainen? Teistähän on väärin, että mies joutuu sopeutumaan naisten maailmaan joten miksi ihmeessä minun pitäisi sopeutua tähän yhtään sen enempää koska en ole mies.

Jos vaikka siksi että sieltä löytyy omantyyliset?

Vierailija
19/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka raivoaa jostain halpiskoruista tohon malliin on melkoisen etuoikeutettu ihminen tällä maapallolla. 

Joo, ruetaan kaikki naismiehiksimiesnaisiksi kun nettikauppa myy kohderyhmilleen tavaraa myyntikokemustensa perusteella. 

Tämä on vain yksi esimerkki. Tämä koskee kaikkea muutakin ja on siksi niin raivostuttavaa ja todella väärin. Minä olen ihan yhtä paljon nainen kuin muutkin vaikka pidänkin "miesten" asioista! Tämä siis osoituksena tälle sukupuolineutraliuden vastustamiselle. Että mikä imbesilli pitää olla, että tätä vastustaa. Minä en edes pysty pienen kokoni takia ostamaan kaikkea tarvitsemaani miestenpuolelta, mutta löytyykö vaihtoehtoja? Ei, kun nainenhan tykkää automaattisesti jostain helvetin kimalteesta! Prkl! Tästä on siis myös kyse, yrittäkää nyt herranjestas vastustajat ymmärtää!

Vierailija
20/37 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille vasta stereotypiat onkin, kaikki vaatteetkin on lähes mustia. Kenkämalleja on kai kaksi. Lukuisat miehet pukeutuisivat nykyisestä melko poikkeavalla tavalla, ellei pelkona olisi muiden pilkka.

Totta tämäkin ja ihan yhtä väärin ja älytöntä. Oma poikani tykkäisi monista "tyttöjen" jutuista, mutta kiusaamisen takia joutuu miettimään näitä aika tarkkaan. Olen kyllä puheessa korostanut, että väreillä tai asioilla ei ole sukupuolta ja päinvastoin. Eikö siis voitaisi päästää tästä irti, sillä ei tämä naiseutta/mieheyttä uhkaa vaan tekee vain yksilöistä rajoittuneita ja onnettomia. Väitän, että sukupuolen korostaminen on haitallisempaa kuin se, että ihmiset kohdattaisiin yksilöinä. En itsekään ole kadottanut naiseuttani vaikka elänkin pitkälti "miesten" maailmassa, se on näet sisäsyntyistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi