exä pompottaa :(
Menin hakemaan lastani hoidosta niin kuin oli sovittu. No, äitipä oli sanonut aamulla lapselle, että hakee hänet itse. Ei vaan sitten ilmoittanut minulle, eikä sitten hakenutkaan. Lapsi pettyi syvästi kun äiti ei tullutkaan vaikka lupasi. Ei rauhoittunut ennen kuin vein hänet äidilleen. Ties kuinka mones kerta tällaista kiusaamista, en jaksa.
Kommentit (79)
Mä olisin ap:nä huolissani siitä että lapsi pettyy kun ap tulee hakemaan. Mikä siinä äidissä on niin paljon parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ap:nä huolissani siitä että lapsi pettyy kun ap tulee hakemaan. Mikä siinä äidissä on niin paljon parempaa?
Eihän nyt tästä asiasta ollut kyse, herranjestas. Jis äiti LUPAA lapselle, että tulee noutamaan häntä hoidosta, mutta ei tulekaan eikä edes ilmoita isälle asiasta, niin tottakai lapsi odottaa äitiään tulevaksi kun on LUVATTU ja lapsena sekä pettyy kun ei äiti tullutkaan että hätääntyy siitä, etteikö isä ole tajunnut tätä asiaa. Pienetkin lapset ovat yllättävän hyvin perillä huoltajuuakuvioista, sekä varsinkin siitä, mitä tapahtuisi jos isä vastoin sovittua hakisi hänet. Mistä siis ei tässä ollut kyse,vaan äidin kiusanteosta.
Lapsi elää just siinä hetkessä ja sen mukaan mitä hänelle kulloinkin sanottu. Enemmän mä olisin huolissani äidistä joka aivan varmasti tiesi että hänen toimintansa tulisi aiheuttamaan hämmennystä ja pahaa mieltä lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Nooh, naiset, kommentoikaas nyt??? Vai onks yhtäkkiä hiljaista kun se mies ei olekaan se suurin kusipää?
Johan täällä on monta kommenttia eikä yhdessäkään sanota miestä kusipääksi. Ennen kuin sinä aloitit.
Eiköhän kaikki ole siitä ihan samaa mieltä, että olipa vanhempi kumpi tahansa, niin tuollainen lapsen pompotus ei ole mitenkään päin perusteltua tai oikein. Kyllä meidän sympatiat on niiden lasten puolella sekä niiden vanhempien, jotka eivät lapsiaan tapaa kuten pitäisi. Olipa kumpi vanhempi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, naiset, kommentoikaas nyt??? Vai onks yhtäkkiä hiljaista kun se mies ei olekaan se suurin kusipää?
Johan täällä on monta kommenttia eikä yhdessäkään sanota miestä kusipääksi. Ennen kuin sinä aloitit.
Eiköhän kaikki ole siitä ihan samaa mieltä, että olipa vanhempi kumpi tahansa, niin tuollainen lapsen pompotus ei ole mitenkään päin perusteltua tai oikein. Kyllä meidän sympatiat on niiden lasten puolella sekä niiden vanhempien, jotka eivät lapsiaan tapaa kuten pitäisi. Olipa kumpi vanhempi tahansa.
MINÄ en sanonut miestä kusipääksi. Vähän sisälukutaitoa pliis :D tarkoitin että yleensä keskusteluissa haukutaan isät heti maan rakoon jos suunnilleen katsovatkin väärällä tavalla. Ja nyt kun äiti teki mielestäni aika törkeän mokan, oli tilanne eri. Luetun ymmärrystä voi ihan harjoitella..aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ en sanonut miestä kusipääksi. Vähän sisälukutaitoa pliis :D tarkoitin että yleensä keskusteluissa haukutaan isät heti maan rakoon jos suunnilleen katsovatkin väärällä tavalla. Ja nyt kun äiti teki mielestäni aika törkeän mokan, oli tilanne eri. Luetun ymmärrystä voi ihan harjoitella..aikuisenakin.
Joo en minäkään missään vaiheessa käsittänyt, että miestä oltaisiin syyllistämäss. Vaan verrattiin.
On se jännä mihin ne lapsen oikeudet monesti katoaa eron ollessa tosi...
Vierailija kirjoitti:
Kai ilmoitit exällesi ettei tuollainen käytös käy?
No tuollaiseehan kaveriin se varmasti tehoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ilmoitit exällesi ettei tuollainen käytös käy?
No tuollaiseehan kaveriin se varmasti tehoaa.
Kaveriin? Kysymys oli väärin toimineesta äidistä
Äiti teki kurjasti, mutta tärkeää on, ettei isä lähde vastaamaan tuohon samalla tavalla. Ehkä äiti joskus tajuaa. Tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt tästä asiasta ollut kyse, herranjestas. Jis äiti LUPAA lapselle, että tulee noutamaan häntä hoidosta, mutta ei tulekaan eikä edes ilmoita isälle asiasta, niin tottakai lapsi odottaa äitiään tulevaksi kun on LUVATTU ja lapsena sekä pettyy kun ei äiti tullutkaan että hätääntyy siitä, etteikö isä ole tajunnut tätä asiaa. Pienetkin lapset ovat yllättävän hyvin perillä huoltajuuakuvioista, sekä varsinkin siitä, mitä tapahtuisi jos isä vastoin sovittua hakisi hänet. Mistä siis ei tässä ollut kyse,vaan äidin kiusanteosta.
No jopas oli sekavasti kirjoitettu aloitus, kun en siitä sitä löytänyt, että isäkään ei hakenut. Jäikö se lapsi sinne päiväkotiin?
Ap:lle terkkuja, että seuraavan kerran yritä edes kertoa kaikki olennainen.
Olisiko mitenkään voinut olla vahinko?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mitenkään voinut olla vahinko?
Ei tässä tapauksessa.
Ja isä siis haki lapsen, ei kai lasta nyt päiväkotiin jätetä. Isälle ei missään vaiheessa ilmoitettu että äiti ehkä hakee. Ainoastaan lapselle. Mutta äiti ei hakenutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt tästä asiasta ollut kyse, herranjestas. Jis äiti LUPAA lapselle, että tulee noutamaan häntä hoidosta, mutta ei tulekaan eikä edes ilmoita isälle asiasta, niin tottakai lapsi odottaa äitiään tulevaksi kun on LUVATTU ja lapsena sekä pettyy kun ei äiti tullutkaan epttä hätääntyy siitä, etteikö isä ole tajunnut tätä asiaa. Pienetkin lapset ovat yllättävän hyvin perillä huoltajuuakuvioista, sekä varsinkin siitä, mitä tapahtuisi jos isä vastoin sovittua hakisi hänet. Mistä siis ei tässä ollut kyse,vaan äidin kiusanteosta.
No jopas oli sekavasti kirjoitettu aloitus, kun en siitä sitä löytänyt, että isäkään ei hakenut. Jäikö se lapsi sinne päiväkotiin?
Ap:lle terkkuja, että seuraavan kerran yritä edes kertoa kaikki olennainen.
Oot kyl tavan tollo. Tietysti isä otti lapsen mukaansa. Päiväkotiinko olisi pitänyt jättää 😀😀
Ottamatta kantaa itse kiusaamiseen, ihmettelen, minkä ikäinen tämä lapsi on? Miksi lapsi ei pysty mukautumaan hakijan vaihtumiseen?
Meillä kun ihan ydinperheessä saattaa hakija vaihtua äkillisesti, eikä lapsi siitä mene sekaisin.
Toisaalta on myös ihan mahdollista, että jos äiti hyvästelee lapsen 9 aamua peräkkäin sanomalla "hei, hei! Äiti hakee sitten iltapäivällä", niin silloin 10. aamuna saattaa sanoa vahingossa samoin.
Väittäisin tuon olevan vahinko. Kiusaamista olisi jättää asioita kertomatta, haukkua toista vanhempaa, vaikeuttaa tapaamisia ja niistä sopimista, veivata ja vääntää, jättää tavaroita palauttamatta jne.
Ja kyllä, näitä kiusaajia on niin äideissä kuin iseissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse kiusaamiseen, ihmettelen, minkä ikäinen tämä lapsi on? Miksi lapsi ei pysty mukautumaan hakijan vaihtumiseen?
Meillä kun ihan ydinperheessä saattaa hakija vaihtua äkillisesti, eikä lapsi siitä mene sekaisin.
Toisaalta on myös ihan mahdollista, että jos äiti hyvästelee lapsen 9 aamua peräkkäin sanomalla "hei, hei! Äiti hakee sitten iltapäivällä", niin silloin 10. aamuna saattaa sanoa vahingossa samoin.
Väittäisin tuon olevan vahinko. Kiusaamista olisi jättää asioita kertomatta, haukkua toista vanhempaa, vaikeuttaa tapaamisia ja niistä sopimista, veivata ja vääntää, jättää tavaroita palauttamatta jne.
Ja kyllä, näitä kiusaajia on niin äideissä kuin iseissäkin.
Tämä ei ollut vahinko. Äiti saikulla ja myönsi toimineensa harhauttavasti
Täällähän innostutaan aiheesta vain silloin kun miehet mokaa. Kun äidit kiusaa isiä, on se varmasti jotenkin lievempää....:/