exä pompottaa :(
Menin hakemaan lastani hoidosta niin kuin oli sovittu. No, äitipä oli sanonut aamulla lapselle, että hakee hänet itse. Ei vaan sitten ilmoittanut minulle, eikä sitten hakenutkaan. Lapsi pettyi syvästi kun äiti ei tullutkaan vaikka lupasi. Ei rauhoittunut ennen kuin vein hänet äidilleen. Ties kuinka mones kerta tällaista kiusaamista, en jaksa.
Kommentit (79)
Kai ilmoitit exällesi ettei tuollainen käytös käy?
Liian usein me isät saamme kestää tuon kaltaista sontaa eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Liian usein me isät saamme kestää tuon kaltaista sontaa eron jälkeen.
Mulla taas kokemus just toisinpäin. Ex-mieheni pompottaa ja muuttaa suunnitelmia jatkuvasti. Oon ihan loppu. Ois melkein helpompi olla totaali yh, kun jakaa huoltajuus tuollaisen kanssa.
Tosi surullista, että äiti ei älyä, että eniten loukkaa juuri lastaan tuolla toiminnalla.
Mun exä teki tuota samaa niin kauan kun ei oltu laillisesti sovittu tapaamisia. Turhaan kuvittelin, et kaksi aikuista pystyisi keskenään sen sopimaan.
Mitähän äiti koetti tuollakin voittaa?
Toi on niin käsittämätöntä. Et on niin tärkeää päästä tekemään eksälle kiusaa, että käyttää siihen sitten vaikka omaa lastaan.
Oon tosi pahoillani ap. Toi on niin väärin. Järjenkään puhuminen ei tossa usein auta, kun toisen aivoihin ei mahdu kuin kosto.
Koita pysyä itse rauhallisena. Ei oo helppoo tiiän, mut koita.
Toivottavasti ajan kanssa helpottuu.
Jos pahenee niin laitat viestiä lastenvalvojalle.
Tollasta tapahtuu valitettavan usein. Vaikka kuinka olisi exälle katkera, ei saisi mennä antamaan epämääräisiä lupauksia lapselle, koska voin vain kuvitella kuinka hämmentynyt lapsi on.
Miten joku kehtaa lasta käyttää pelinappulana
Vierailija kirjoitti:
jätä se sika. eiku..
Jätin jo aikaa sitten...ex-vaimoni
Tällaista tapahtuu paljon ja siltikin edelleen isien oikeudet joskus aivan hakoteillä. Kun äiti saa päähänsä kiusata, on isä ja muutkin tahot voimattomia.
Lapsi asui luonani peruskoulun loppuun. Joka viikonloppu vein hänet isälleen joka toi lapsen sunnuntai iltana takaisin. Välimatkaa n. 40km.
Nyt lapsi muutti opiskelemaan isän asuinpaikkakunnalle ja asuu isän luona. Joka kerta kun hän olisi tulossa äitiään katsomaan (ei edes joka viikonloppu muiden mahdollisten menojen tähden), ja minä siis haen hänet, isä ilmoittaa että hän ei sitten hae takaisin. Emme ole antaneet sen vaikuttaa viikonloppusuunnitelmiimme koska lapsi haluaa nähdä myös minua.
Häntä ahdistaa kovin kun isä käyttäytyy näin. Ja se on epäreilua minua kohtaan. Aikanaan hoidin omat kuskin velvollisuuteni. Nyt hän kieltäytyy omastaan. Hän yleensä taipuu lopulta ja hakee, taikka laittaa nyksänsä hakemaan. Mutta lapselle se on ahdistavaa kun ei tiedä onko kyytiä vai ei, ihan toisen oikuttelun takia.
Kukaan ei tästä käytöksestä hyödy. Mutta eniten se kiusaa juuri lasta, vaikka minä olen kohde jolle kiusa on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi asui luonani peruskoulun loppuun. Joka viikonloppu vein hänet isälleen joka toi lapsen sunnuntai iltana takaisin. Välimatkaa n. 40km.
Nyt lapsi muutti opiskelemaan isän asuinpaikkakunnalle ja asuu isän luona. Joka kerta kun hän olisi tulossa äitiään katsomaan (ei edes joka viikonloppu muiden mahdollisten menojen tähden), ja minä siis haen hänet, isä ilmoittaa että hän ei sitten hae takaisin. Emme ole antaneet sen vaikuttaa viikonloppusuunnitelmiimme koska lapsi haluaa nähdä myös minua.
Häntä ahdistaa kovin kun isä käyttäytyy näin. Ja se on epäreilua minua kohtaan. Aikanaan hoidin omat kuskin velvollisuuteni. Nyt hän kieltäytyy omastaan. Hän yleensä taipuu lopulta ja hakee, taikka laittaa nyksänsä hakemaan. Mutta lapselle se on ahdistavpaa kun ei tiedä onko kyytiä vai ei, ihan toisen oikuttelun takia.
Kukaan ei tästä käytöksestä hyödy. Mutta eniten se kiusaa juuri lasta, vaikka minä olen kohde jolle kiusa on tarkoitettu.
Näin juuri. Sitä ei katkeruudessaan pysty näkemään kuinka paljon lasta loukkaa.
TToivottavasti jokainen eron läpi käynyt katsoo itseään juuri nyt peiliin miettien onko kenties syyllistynyt samaan.
Nooh, naiset, kommentoikaas nyt??? Vai onks yhtäkkiä hiljaista kun se mies ei olekaan se suurin kusipää?
Voi ei, toi on aina niin surullista kun lapsia käytetään hyväksi kun halutaan näpäyttää toista.