Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistelutilanteita (julkisissa tilanteissa) joita muut ei huomaa

Vierailija
16.11.2018 |

Lähdin tänään töistä todella ahdistuneena, joten olin hieman herkässä tilassa.

Tänään ratikassa istuin setämiehen avoimen toljotuksen alla melkein päättäriltä toiselle. Mies seisoi ahtaassa kohdassa kuskin kohdalla tuijottamassa minua, vaikka muualla olisi ollut tilaa. Nousin seisomaan poistuakseni ratikasta, ja mies asettui niin, että minun oli pakko seisoa kosketuksessa häneen. Tuupin edellä olevaa laukullani koska yritin nojata mahdollisimman kauas miehestä. Tunnen miehen katseen itsessäni koko ajan. Kun lopulta pääsin ulos ratikasta, käännyin antamaan miehelle ruman katseen. Mies katsoi suoraan minuun hymyillen ilmaisesti.

Jos en olisi ollut työpäivästä johtuen jo valmiiksi heikoilla, olisin kohdannut tilanteen vahvempana. Nyt minulla on entistä ahdistuneempi ja likainen olo.

Tätäkään tilannetta ei kukaan ulkopuolinen varmasti tajunnut ja tästä johtuu miesten vähättely naisten ahdistelua kohtaan.

Teillä muilla on varmaankin vastaavia kokemuksia.

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies oli ilmiselvästi ihastunut ap:hen. Itsekin huomaan joskus tuijottavani naista lähes huumaantuneena.

Aikamoinen salamaihastus jos ehti yhden ratikkamatkan aikana ihastua.

Kyllä ihastumiseen riittää jo yksi silmänräpäys.

Vai onko "Love at first sight" sinulle vieras sanonta?

Tohdin epäillä. Olin kuitenkin hyvin ahdistunut ja se varmasti näkyi naamasta. Ei kovin viehättävää.

A lapdance is so much better when the stripper is crying.

Not my circus, not my monkeys.

Vierailija
102/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkavereiden (kaikki miehiä) kanssa jaetussa taksissa bileillan jälkeen. Istuimme ahtaasti takapenkillä kolmestaan, yksi istui edessä. Vieressä istuva, minua 20 vuotta vanhempi mies alkoi laittaa kättä harteille ja koko ajan kärtti jotain "miks sä oot noin hiljaa, hymyile hei vähän, älä oo hei tollanen". Hän oli aika kännissä ja vastailin hänen juttuihinsa lyhyesti.

Kun se käsi tuli harteille, sanoin hyvin napakasti että nyt se käsi pois. Otti sentään, mutta jauhoi siitä koko loppumatkan.

Kaikki muut, mukaan lukien taksikuski joka hänkin mies, teeskentelivät etteivät huomanneet tilanteessa mitään kiusallista tai ylipäätään huomanneet mitään. Känniääliön poistuttua yksi sanoi minulle, että kaikki me hei joskus hölmöillään. Eipä ilmeisesti käynyt kenelläkään mielessäkään, että olisi sanonut ääliölle, että rauhoitu vähän.

Ärsyttävää ja munatonta käytöstä ihan jokaiselta.

Tyhmä! Et tainnut tyttö tajuta että taksissa ois ollut patukkaa tarjolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana kun mua vituttaa miesten käytös, ite en oo koskaan tullut häirityksi sillä tavalla että olisin joutunut pelkäämään, mutta usein nämä vanhempien miesten käytös ja kommentit hämmentävät ja mulle tulee kiusaantunut, usein myös ahdistunut olo.

Saatetaan tekosyyn varjolla koskettaa (esim jos oon kysyny mihin sulla sillon koski) niin sitten painavat kätensä mun olkapäille että tuohon kohtaan, sitten saatetaan ottaa ponnarista kiinni "onpas sulla pitkät hiukset!" Ja heitellään kaksimielistä läppää, johon en valitettavasti osaa muuta kuin vaan nauraa kun en halua antaa itsestäni tylsää tiukkapipon kuvaa. Tosiasiassa vain toivon että olisin kyseisestä ihmisestä 100 km päässä poissa.

Tytöttely myös tympii, ei se aina oo tökeröä, useinhan se on vaan kaverillinen heitto, mutta jos kyseessä on 30 vuotta vanhempi mies, joka käskee mua jotain tekemään tyyliin "tyttö kun on siinä niin voi tuoda tuon paperin tuolta ja sitten kun tuommosella tyttelillä on niin nätti käsiala nii kirjaahan siihen mitä kohta sanon" ja mä idioottihan sitten teen mitä käsketään..

Tuommoinen kohtelu on todella alentavaa ja sukupuoleen kohdistuvaa syrjntää, mutta eihän tämmöisestä voi mennä minnekään valittamaan (koska eivät ole rikoksia), jos kertoisin jollekin, mua haukuttaisiin varmasti vain liian herkäksi, mutta en silti mahda mitään ahdistavalle ololleni.

Oon pohtinut, että voiko olla, että nämä miehet eivät todellakaan tajua kuinka törkeästi he käyttäytyvät? Kun itse en tee muuta kuin vaan hymyilen ja nauran heidän seurassa, mutta luulis että se hämmennys ja kiusaantuneisuua paistaa musta kauas.. Ehkä ei sitten. Joka tapauksessa en tuu varmaan koskaan olemaan rento yhenkään miehen seurassa. En vaikka kyseessä olisi kohtelias nuori mies :(

Taidat olla lepso.

Vierailija
104/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina tuijottelijalta kovaan ääneen ja selkeästi artikuloiden, että anteeksi tunnetaanko me jostain? Vähän riippuu vastauksesta miten jatkan mutta jatkona toimii, että ajattelin jos olet sosiaalipuolen asiakkaita, (tai meidän asiakkaana) et ilmeisesti ole.

"Ei vielä, mutta huomenna aamulla voidaan olla jo paljon tuttavallisemmissa väleissä" *wink wink*

Mitäs tuohon?

Meillä virasto aukeaa vasta yhdeksältä, tervetuloa silloin.

En ole huomenna työvuorossa mutta kyllä meillä palvelu pelaa, ei taida olla ensimmäinen yö putkassa sinullakaan?

Minulle sopii sinutella, olen nykyään Raija, vaikka Raimona minut ennen tunnettiin.

En usko, että vielä huomenna mutta tervetuloa sunnuntaina jumalanpalvelukseen.

Jos sinä olet ahkera bingossa käyjä niin mikä ettei, punainen, kahdeksan.

Toki, sinä, minä ja hentun liisa, lehmätkin lentää.

Toki, sinä, minä ja minun veljeni moottoripyöräjengi, kyllä kerholla saa vierailla, koska vaan.

Ja lukuisia muita wink wink

En ymmärtänyt sanaakaan.

Vierailija
105/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi voinut vahtaa paikkaa jo alkumetreillä, mutta sikamiestarinassa jäädään kuolavan miehen silmien alle koko ratikan reitin matkan ajaksi. 

Ai että ahdistelevat sedät omistavat tilan ja naiset väistäköön? Kaunista.

No noinhan se kuitenkin käytännössä on.

-Setämään

Kunnes naisten mitta täyttyy, he tulevat asian kanssa julki, setä saa rangaistuksen ja setäasiasedät itkevät, kuinka kohtuuttomia naiset ovat.

Mistä tämä rangaistus tulee?

Tuijottamisesta?

Ja luonnollisesti vain ko. naisen määrittelemille miehille?

Herätys.

Se metoo mustamaalaaminen oman käden oikeudella meni jo...

Kyllä ne limanuljaskat tietää, että tuijottaa voi ja että se on ahdistavaa. Se onkin ainoa, mitä enää voi tehdä. Ja sekös teitä suututtaa. Mitä, eikö naiset enää olekaan esineitä joille saa tehdä mitä haluaa? Yhyyyyy, uliuliuli.

JOTKUT miehet on säälittäviä.

Vierailija
106/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sattui metrossa kerran sellaista, että siinä metrovaunujen molemmissa päissä on ne penkit joissa on vanhusten, invalidien yms. paikat, joissa kyllä istuu ihan tavalliset ihmiset, olen huomannut. Niin menin istumaan paikkaan jossa istui mies vaunuun päin ja itse istuin seinään päin. Hyvin puettu, siisti ja asiallisen oloinen. Hän rupesi hymyilemään ja istui haarat levällään ja jumppasi, jännitteli ja supisteli haaroväliään, katsoi välillä pullottavia haarojaan ja välillä minua hymyillen kaksimielisesti. Olin niin väsynyt työpäivän jälkeen, että rupesi hymyilyttämään ja melkein naurattamaan alkujärkytyksen jälkeen ja siitähän tämä tyyppi innostui lisää, luuli varmaan, että olen jotenkin kiinnostunut. Vaihdoin sitten vaunua jollain pysäkillä, että kyllä metrossa sitten tapahtuu kaikenlaista, olen onnistunut välttämään sillä matkustamista jo pitkään. Muunlaisia tapauksia on sattunut mutta tämä oli nyt yksi niistä.

Istuit sitten vanhuksille ja invalideille varatuille paikoille? Ymmärrän että av-mammana täytät osittain jälkimmäisen viiteryhmän tunnusmerkit. 

Joopa joo, en ole ensinnäkin av-mamma vaan korkeakoulun käynyt

Sitä yliopiston säälikiintöllä saatua naistutkimuksen kandia ei ikävä kyllä lasketa.

Vierailija
107/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa laittaa alapeukku minun hersyviin wink wink vastauksiin. Ei tippaakaan urheiluhenkeä. Siinä näkee, että ahdistelijat valikoivat uhreikseen nuoria, hetkellisesti tilanteessa avuttomia ja herkkiä. Kyllä on munatonta sakkia.

Noloa oli vain nuo vastauksesi.

Vierailija
108/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin tänään töistä todella ahdistuneena, joten olin hieman herkässä tilassa.

Tänään ratikassa istuin setämiehen avoimen toljotuksen alla melkein päättäriltä toiselle. Mies seisoi ahtaassa kohdassa kuskin kohdalla tuijottamassa minua, vaikka muualla olisi ollut tilaa. Nousin seisomaan poistuakseni ratikasta, ja mies asettui niin, että minun oli pakko seisoa kosketuksessa häneen. Tuupin edellä olevaa laukullani koska yritin nojata mahdollisimman kauas miehestä. Tunnen miehen katseen itsessäni koko ajan. Kun lopulta pääsin ulos ratikasta, käännyin antamaan miehelle ruman katseen. Mies katsoi suoraan minuun hymyillen ilmaisesti.

Jos en olisi ollut työpäivästä johtuen jo valmiiksi heikoilla, olisin kohdannut tilanteen vahvempana. Nyt minulla on entistä ahdistuneempi ja likainen olo.

Tätäkään tilannetta ei kukaan ulkopuolinen varmasti tajunnut ja tästä johtuu miesten vähättely naisten ahdistelua kohtaan.

Teillä muilla on varmaankin vastaavia kokemuksia.

Minua ei katseet haittaa, koska voin katsoa itse muualle.

Minua haittaa sen sijaan ihmisten harjoittama henkinen väkivalta sanoin ja teoin.

Vierailija
109/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap olisi voinut vahtaa paikkaa jo alkumetreillä, mutta sikamiestarinassa jäädään kuolavan miehen silmien alle koko ratikan reitin matkan ajaksi. 

-Setämään

Kunnes naisten mitta täyttyy, he tulevat asian kanssa julki, setä saa rangaistuksen ja setäasiasedät itkevät, kuinka kohtuuttomia naiset ovat.

Mistä tämä rangaistus tulee?

Tuijottamisesta?

Ja luonnollisesti vain ko. naisen määrittelemille miehille?

Herätys.

Se metoo mustamaalaaminen oman käden oikeudella meni jo...

Kyllä ne limanuljaskat tietää, että tuijottaa voi ja että se on ahdistavaa. Se onkin ainoa, mitä enää voi tehdä. Ja sekös teitä suututtaa. Mitä, eikö naiset enää olekaan esineitä joille saa tehdä mitä haluaa? Yhyyyyy, uliuliuli.

JOTKUT miehet on säälittäviä.

Albakin on näemmä herännyt uuteen iltapäivään. Oli jo tehnyt itselleen totunnaisen avauksenkin palstalle. Ainakin lienee jokaiselle viimeistään nyt selvää, kuka nainen huutelee tuota uliuliaan. Alba se on.

Vierailija
110/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyn aina tuijottelijalta kovaan ääneen ja selkeästi artikuloiden, että anteeksi tunnetaanko me jostain? Vähän riippuu vastauksesta miten jatkan mutta jatkona toimii, että ajattelin jos olet sosiaalipuolen asiakkaita, (tai meidän asiakkaana) et ilmeisesti ole.

"Ei vielä, mutta huomenna aamulla voidaan olla jo paljon tuttavallisemmissa väleissä" *wink wink*

Mitäs tuohon?

En ole huomenna työvuorossa mutta kyllä meillä palvelu pelaa, ei taida olla ensimmäinen yö putkassa sinullakaan?

Minulle sopii sinutella, olen nykyään Raija, vaikka Raimona minut ennen tunnettiin.

Toki, sinä, minä ja minun veljeni moottoripyöräjengi, kyllä kerholla saa vierailla, koska vaan.

En ymmärtänyt sanaakaan.

En yllättynyt asiasta.

Vierailija
111/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuohon?

En ymmärtänyt sanaakaan.

En yllättynyt asiasta.

Olivat nuo kyllä vähän noloja. Eikö sinusta?

Vierailija
112/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa laittaa alapeukku minun hersyviin wink wink vastauksiin. Ei tippaakaan urheiluhenkeä. Siinä näkee, että ahdistelijat valikoivat uhreikseen nuoria, hetkellisesti tilanteessa avuttomia ja herkkiä. Kyllä on munatonta sakkia.

Ja entäpä se heitto mihin vastaukset olivat! Se vasta nolo oli!

Vierailija
113/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja entäpä se heitto mihin vastaukset olivat! Se vasta nolo oli!

Mitä järkeä vastata noloon heittoon keksimällä listan noloja heittoja? Olisit kehittänyt jotain nasevampaa ja oivaltavaa.

Vierailija
114/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Setämään

Näin se menee. Ei meillä miehilläkään tilanne mitenkään eroo, jos siihen viereen tulee joku törky joka ilmottaa että haluatko turpaas niin joko lähet meneen tai hoidat tilanteen muilla tavoin. Ei tulis mieleenkään vinkua asiasta vauva foorumilla.

Vierailija
115/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenian puhkeamisikä naisilla 20-32 vuotta, ensioireena voi olla mm.  ahdistuneisuus, pelokkuus, unihäiriöt, vääristymät ympäristöstä jne jne.

Vierailija
116/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa on minusta tuijottelu julkisella paikalla, antaa juntin vaikutelman. Kyllä se on tieto, että kyseinen tyyppi kaipaa kontaktia ja lapsuuden nalle on jo porattu puhki. Miksi häiritä muita ihmisiä ja kiusaannuttaa heitä omilla ongelmillaan. Minulle herää epämääräinen säälin ja inhon tunne ja se osittain saattaa pilata päivääni. Kunnes pääsen tyypistä kauemmaksi, huh. Mielikuva on se Taru sormusten herrasta se Klonkku.

Vierailija
117/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tuohon?

En ymmärtänyt sanaakaan.

En yllättynyt asiasta.

No olisi sitten varmaan kannattanut jättää se ”lähetä” nappi painamatta jos itsekin jo tiedostit postaavasi pelkkää paskaa.

Vierailija
118/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa on minusta tuijottelu julkisella paikalla, antaa juntin vaikutelman. Kyllä se on tieto, että kyseinen tyyppi kaipaa kontaktia ja lapsuuden nalle on jo porattu puhki. Miksi häiritä muita ihmisiä ja kiusaannuttaa heitä omilla ongelmillaan. Minulle herää epämääräinen säälin ja inhon tunne ja se osittain saattaa pilata päivääni. Kunnes pääsen tyypistä kauemmaksi, huh. Mielikuva on se Taru sormusten herrasta se Klonkku.

Tämä saattaa tulla sinulle järkytyksenä, mutta en tuijota sinua saadaksesi sinun kunnioituksesi tai hyväksyntäsi.

Vierailija
119/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi ollut että olisit vaan lopettanut sen miehen tuijottamisen tuijottamisen. Jos et tuijota sitä niin et sä edes tiedä tuijottaako se sua.

Vierailija
120/129 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa tulla sinulle järkytyksenä, mutta en tuijota sinua saadaksesi sinun kunnioituksesi tai hyväksyntäsi.

En toki odota kumpaakaan vaan mietin miksi poljet oman ihmisarvosi lokaan. Ehkä luonnevika ja sille ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän