Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensiauto pojalle?

Vierailija
15.11.2018 |

Mikä ensiautoksi 18v pojalle? Poikaa kiinostaisi Audi A6 sedan, mies ehdotti Alfa-Romeota tai Volvo S80. Miehen mielestä auton kuuluu olla hieno ja näyttävä.

Minun mielestä joku 1,0 tai 1,2 koneinen pieni japsi riittäisi hyvin.

MItä mieltä te olette?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit Audit, bemmit tai Volvot yms ei kuulu lapselle. Jokainen ”ansaitkoon” ne itse kovalla työllä. En antaisin Ap periksi nyt. Minä olen ilmeiseti näitä hirmunatsi -äitejä.... 🤔

Poikani (syyskuussa täytti 18v) kanssa on aiheesta syksy nyt väännetty. Ilmoitin ostavani hänelle aikuistumisen kynnyksellä lahjaksi auton mutta en mitään alussa mainittuja, mitä tietenkin kärtti. Ostan ensiautoksi hyväkuntoisen halvan, noin kymppitonnin, perusauton. Olen katsonut VW tai Opelia. Jos ei kelpaa, olkoon ilman ja ostakoon omilla tienaamillaan rahoilla minkä haluaa.

On useasti yrittänyt lirkutella minun noin parin vuoden vanhaa BMW X5:sta milloin minnekin menoon lainaan mutta en anna enkä aio antaa.

Mieheni on onneksi ymmärtänyt olla puuttumatta tähän asiaan nyt 😂

Eihän 10k hintainen laatuauto ole yhtään sen kalliimpi kuin 10k kottero. En ymmärrä miksi ei voi ostaa mukavaa, hyvin kiihtyvää ja ihan luotettavaa hyvän näköistä autoa jonkun Opel Corsa-kotteron sijasta.

No hyväihminen sentään, 10k hintainen laatuauto on ainakin 10v vanha, kulunut, rikkinäinen sieltä täältä ja ajettu > 200 000km ja melko suurella todennäköisyydellä vanha laiskavääntöinen diesel. Joten onko parempi ostaa muutaman vuoden vanha ja uutta vastaava (=nykyaikaisempi siis) etuvetoinen astra, jetta, polo tms. Eikä ne auton tehot merkkaa yksin mitään vaan myös vääntö, hyvät mammat...

Vierailija
22/44 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit Audit, bemmit tai Volvot yms ei kuulu lapselle. Jokainen ”ansaitkoon” ne itse kovalla työllä. En antaisin Ap periksi nyt. Minä olen ilmeiseti näitä hirmunatsi -äitejä.... 🤔

Poikani (syyskuussa täytti 18v) kanssa on aiheesta syksy nyt väännetty. Ilmoitin ostavani hänelle aikuistumisen kynnyksellä lahjaksi auton mutta en mitään alussa mainittuja, mitä tietenkin kärtti. Ostan ensiautoksi hyväkuntoisen halvan, noin kymppitonnin, perusauton. Olen katsonut VW tai Opelia. Jos ei kelpaa, olkoon ilman ja ostakoon omilla tienaamillaan rahoilla minkä haluaa.

On useasti yrittänyt lirkutella minun noin parin vuoden vanhaa BMW X5:sta milloin minnekin menoon lainaan mutta en anna enkä aio antaa.

Eihän 10k hintainen laatuauto ole yhtään sen kalliimpi kuin 10k kottero. En ymmärrä miksi ei voi ostaa mukavaa, hyvin kiihtyvää ja ihan luotettavaa hyvän näköistä autoa jonkun Opel Corsa-kotteron sijasta.

No hyväihminen sentään, 10k hintainen laatuauto on ainakin 10v vanha, kulunut, rikkinäinen sieltä täältä ja ajettu > 200 000km ja melko suurella todennäköisyydellä vanha laiskavääntöinen diesel. Joten onko parempi ostaa muutaman vuoden vanha ja uutta vastaava (=nykyaikaisempi siis) etuvetoinen astra, jetta, polo tms. Eikä ne auton tehot merkkaa yksin mitään vaan myös vääntö, hyvät mammat...

”Laiskavääntöinen” 3.0 TDI Audi vs 1.2 Turbo Vw Polo

Polo vääntää 175Nm ja Audi 500Nm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hieno Audi pojalle.

https://www.nettiauto.com/10055678

Vierailija
24/44 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Tesla?

Vierailija
25/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko auto löytynyt?

Vierailija
26/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ostanut pojalle omaa autoa kustannussyistä. Jos olisi ollut varaa, olisi auton turvallisuus ollut etusijalla. Nuoret kun tykkäävät leikitellä autoillaan vaikkei taitoja ole ensinkään. Omalle pojalleni kelpasi hyvin oma autoni kun se ei ollut itselläni käytössä.  4x4 ja 180 hv., airbagit, ajonvakautukset, turvatyynyt jne. Siinä vain se vaara, että antaa liiallisen turvallisuudentunteen, joten päähän pitää olla iskostettuna se, ettei ylitä omia eikä auton rajoja.

Vierailija
27/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille saisi olla sellainen auto missä on helevatan vahva kori ja vähätehoinen moottori. Esim. iso volvo pikkufiatin moottorilla olisi hyvä. 

Vierailija
28/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen halusi vanhan mersun isolla moortorilla. Tykkää laitella autoja. Koko kaveripiirillä samanlaiset. Toinen halusi uudemman ja pienemmän auton. Ostettiin Ford focus.

Vierailija
29/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E36 bemarihan se on oltava, vähintään 325.

Vierailija
30/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no bemarihan se pitää saaha pojan. suorakutonen ja takaveto manuaali niin poika pääsee autoilun makuun.

Vierailija
31/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toyota corolla 1.6 bensa, luotettava tarpeeksi vähäntehoa ja turvallinen.

Vierailija
32/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan eka auto oli takavetoinen 90-luvun farmari. Turvalllinen no ei , mutta ajamaan oppi ja muuhun ei ollut mahdollisuuksia.

Vierailija
33/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada

Vierailija
34/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ominaisuus teinipojan autossa on se, kuinka hyvin takapenkillä mahtuu nussimaan.

Kaikki muu on turhaa

Vierailija
35/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taunuksen (coupe on rahamiehen valinta) ostat pojalle niin sillä kelpaa käännellä pala ulkona kesäkuumalla tyttöjen päitä.

Vierailija
36/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskavääntöinen diesel. Taidat olla vähän pihalla nykyaikaisten dieselien ominaisuuksista.

Vierailija
37/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille takavetoinen parisataa heppainen bemari niin pääsee vetämään sivuluisua.

Vierailija
38/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnilla saa jonkun vanhan bemarinromun, joka viettää puolet ajasta pajalla tai sitten uudehkon, vähän ajetun pikkuooppelin. Tai jonkun fiksun kompromissin niiden väliltä.

Vierailija
39/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku polttomoottoriauto kuitenkin. Ne ovat sen verran heikkoja lähtemään, että pysyy hanskassa. Sähköautot ovat varmasti kokemattomalle kuskille vähän liian tehokkaita ja nopeita kiihtymään.

Vierailija
40/44 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain Skoda Felician vm -96, 1,3 litran koneella silloin kun täytin 18. Siinä ei ollut edes ohjaustehostinta, mutta monta vuotta se minulla oli ja monessa reissussa mukana, eikä juurikaan tarvinnut huoltaa. Mutta olenkin tyttö 🤔 silloisella poikaystävälläni oli Toyota corolla hatchback vuodelta -89, että sinänsä tuo Skoda oli ihan kelpo auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän