Ensiauto pojalle?
Mikä ensiautoksi 18v pojalle? Poikaa kiinostaisi Audi A6 sedan, mies ehdotti Alfa-Romeota tai Volvo S80. Miehen mielestä auton kuuluu olla hieno ja näyttävä.
Minun mielestä joku 1,0 tai 1,2 koneinen pieni japsi riittäisi hyvin.
MItä mieltä te olette?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit Audit, bemmit tai Volvot yms ei kuulu lapselle. Jokainen ”ansaitkoon” ne itse kovalla työllä. En antaisin Ap periksi nyt. Minä olen ilmeiseti näitä hirmunatsi -äitejä.... 🤔
Poikani (syyskuussa täytti 18v) kanssa on aiheesta syksy nyt väännetty. Ilmoitin ostavani hänelle aikuistumisen kynnyksellä lahjaksi auton mutta en mitään alussa mainittuja, mitä tietenkin kärtti. Ostan ensiautoksi hyväkuntoisen halvan, noin kymppitonnin, perusauton. Olen katsonut VW tai Opelia. Jos ei kelpaa, olkoon ilman ja ostakoon omilla tienaamillaan rahoilla minkä haluaa.
On useasti yrittänyt lirkutella minun noin parin vuoden vanhaa BMW X5:sta milloin minnekin menoon lainaan mutta en anna enkä aio antaa.
Mieheni on onneksi ymmärtänyt olla puuttumatta tähän asiaan nyt 😂Eihän 10k hintainen laatuauto ole yhtään sen kalliimpi kuin 10k kottero. En ymmärrä miksi ei voi ostaa mukavaa, hyvin kiihtyvää ja ihan luotettavaa hyvän näköistä autoa jonkun Opel Corsa-kotteron sijasta.
No hyväihminen sentään, 10k hintainen laatuauto on ainakin 10v vanha, kulunut, rikkinäinen sieltä täältä ja ajettu > 200 000km ja melko suurella todennäköisyydellä vanha laiskavääntöinen diesel. Joten onko parempi ostaa muutaman vuoden vanha ja uutta vastaava (=nykyaikaisempi siis) etuvetoinen astra, jetta, polo tms. Eikä ne auton tehot merkkaa yksin mitään vaan myös vääntö, hyvät mammat...
”Laiskavääntöinen” 3.0 TDI Audi vs 1.2 Turbo Vw Polo
Polo vääntää 175Nm ja Audi 500Nm
Tuossa hieno Audi pojalle.
En itse ostanut pojalle omaa autoa kustannussyistä. Jos olisi ollut varaa, olisi auton turvallisuus ollut etusijalla. Nuoret kun tykkäävät leikitellä autoillaan vaikkei taitoja ole ensinkään. Omalle pojalleni kelpasi hyvin oma autoni kun se ei ollut itselläni käytössä. 4x4 ja 180 hv., airbagit, ajonvakautukset, turvatyynyt jne. Siinä vain se vaara, että antaa liiallisen turvallisuudentunteen, joten päähän pitää olla iskostettuna se, ettei ylitä omia eikä auton rajoja.
Teineille saisi olla sellainen auto missä on helevatan vahva kori ja vähätehoinen moottori. Esim. iso volvo pikkufiatin moottorilla olisi hyvä.
Esikoinen halusi vanhan mersun isolla moortorilla. Tykkää laitella autoja. Koko kaveripiirillä samanlaiset. Toinen halusi uudemman ja pienemmän auton. Ostettiin Ford focus.
E36 bemarihan se on oltava, vähintään 325.
no bemarihan se pitää saaha pojan. suorakutonen ja takaveto manuaali niin poika pääsee autoilun makuun.
toyota corolla 1.6 bensa, luotettava tarpeeksi vähäntehoa ja turvallinen.
Pojan eka auto oli takavetoinen 90-luvun farmari. Turvalllinen no ei , mutta ajamaan oppi ja muuhun ei ollut mahdollisuuksia.
Tärkein ominaisuus teinipojan autossa on se, kuinka hyvin takapenkillä mahtuu nussimaan.
Kaikki muu on turhaa
Taunuksen (coupe on rahamiehen valinta) ostat pojalle niin sillä kelpaa käännellä pala ulkona kesäkuumalla tyttöjen päitä.
Vierailija kirjoitti:
No hyväihminen sentään, 10k hintainen laatuauto on ainakin 10v vanha, kulunut, rikkinäinen sieltä täältä ja ajettu > 200 000km ja melko suurella todennäköisyydellä vanha laiskavääntöinen diesel. Joten onko parempi ostaa muutaman vuoden vanha ja uutta vastaava (=nykyaikaisempi siis) etuvetoinen astra, jetta, polo tms. Eikä ne auton tehot merkkaa yksin mitään vaan myös vääntö, hyvät mammat...
Laiskavääntöinen diesel. Taidat olla vähän pihalla nykyaikaisten dieselien ominaisuuksista.
Osta sille takavetoinen parisataa heppainen bemari niin pääsee vetämään sivuluisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliit Audit, bemmit tai Volvot yms ei kuulu lapselle. Jokainen ”ansaitkoon” ne itse kovalla työllä. En antaisin Ap periksi nyt. Minä olen ilmeiseti näitä hirmunatsi -äitejä.... 🤔
Poikani (syyskuussa täytti 18v) kanssa on aiheesta syksy nyt väännetty. Ilmoitin ostavani hänelle aikuistumisen kynnyksellä lahjaksi auton mutta en mitään alussa mainittuja, mitä tietenkin kärtti. Ostan ensiautoksi hyväkuntoisen halvan, noin kymppitonnin, perusauton. Olen katsonut VW tai Opelia. Jos ei kelpaa, olkoon ilman ja ostakoon omilla tienaamillaan rahoilla minkä haluaa.
On useasti yrittänyt lirkutella minun noin parin vuoden vanhaa BMW X5:sta milloin minnekin menoon lainaan mutta en anna enkä aio antaa.
Mieheni on onneksi ymmärtänyt olla puuttumatta tähän asiaan nyt 😂Eihän 10k hintainen laatuauto ole yhtään sen kalliimpi kuin 10k kottero. En ymmärrä miksi ei voi ostaa mukavaa, hyvin kiihtyvää ja ihan luotettavaa hyvän näköistä autoa jonkun Opel Corsa-kotteron sijasta.
Kymppitonnilla saa jonkun vanhan bemarinromun, joka viettää puolet ajasta pajalla tai sitten uudehkon, vähän ajetun pikkuooppelin. Tai jonkun fiksun kompromissin niiden väliltä.
Joku polttomoottoriauto kuitenkin. Ne ovat sen verran heikkoja lähtemään, että pysyy hanskassa. Sähköautot ovat varmasti kokemattomalle kuskille vähän liian tehokkaita ja nopeita kiihtymään.
Minä sain Skoda Felician vm -96, 1,3 litran koneella silloin kun täytin 18. Siinä ei ollut edes ohjaustehostinta, mutta monta vuotta se minulla oli ja monessa reissussa mukana, eikä juurikaan tarvinnut huoltaa. Mutta olenkin tyttö 🤔 silloisella poikaystävälläni oli Toyota corolla hatchback vuodelta -89, että sinänsä tuo Skoda oli ihan kelpo auto.