Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kasvatetaan täydellisen kiltti lapsi?

Vierailija
15.11.2018 |

Enkä tarkoita, että edes haluaisin sellaista, koska kyllähän lapsissa pitää ollakin vähän särmää! :) Mutta yhdellä puolitutulla on tällainen kuudesluokkalainen tyttö, joka on aina niin täydellisen kiltti ja tottelevainen. Ja pukeutuukin "kiltisti" eli ei ole mitään nuorisovaatteita, vaan joku reimatyyppinen välikausipuku, kumisaappaat, pipot ja rukkaset eli on aina tosi huolellisesti puettu.

Millä kasvatuskonstilla tällaisia lapsia saadaan aikaiseksi?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tunneälyä ja toisilla taas ei. Fiksut lapset ovat myös rauhallisia ja kilttejä. Häsläävillä lapsilla on tunnetusti aivotoiminnassa hitautta.

Vierailija
82/83 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään. Luonne katsos. Mullakin on tuollainen tyttö. Ja sit poika joka on ihan toista maata..

Onko pienellä ikäerolla ? Joutunut ehkä pienestä asti hakemaan huomion keinolla millä hyvänsä ja tyttö on jostakin syystä tuntenut itsensä hyväksytyksi alusta asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli kiltti, koska äitini on hyvin kiltti ja sain mallin häneltä. Koulussa ja  joka paikassa pärjäsi hyvin olemalla kiltisti. En kokenut koskaan kapinoinnin tarvetta, koska olin tietoinen siitä, että olen hyvä ja riittävä sellaisena kuin olen.