Mieheni on hakenut avioeroa - olen aivan toimintakyvytön
Mieheni haki avioeroa 20 yhteisen vuoden jälkeen. Kaikki elämänhaluni on mennyt. En pysty tekemään töitä, en yhtään mitään. Haluaisin vaan nukkua ja vetäytyä ihan kaikesta tekemisestä pois. En pysty edes yhtä teatterilippua varaamaan. Kaikki tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä. Olen niin lamaantunut, että en tiedä miten selviän tästä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut suhteestaan pitää parempaa huolta. Tiedän, koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt kun vuosia on kulunut, näkee paremmin omatkin virheet.
Mitä ajattelet itse miten olisit voinut pitää parempaa huolta?
Meillä minä olen ollut koko ajan se, joka on ehdottanut kahdenkeskistä aikaa - miestä ei ole kiinnostanut. Olen myös se halukkaampi osapuoli (nainen) joka mankuu seksiä useammin. Miestä ei vaan kiinnosta.
Miten tuollaisen miehen kanssa voi pitää parisuhteesta huolta?
Ilkeä olen kyllä ollut aina silloin kun mies on osoittanut ettei jaksa eikä huvita minun seura. Mutta eikö se ole normaalia jos pahoittaa mielensä?
ap
Tai sit se on niinpäin, että ilkeän ja ikävän kanssa ei haluta seuraa ja seksiä.
Tosiaanko sinussa ei ole mitään vikaa, ja kaikki ongelmat johtuivat miehestä? Tämö ja edellisen sivun kommenttisi viittaavat vahvasti siihen. Sunkin ilkeä käytös on vaan luonnollinen reaktio kaikkeen ikävään, jota Sinä, parka, joudut kärsimään.
Onnea vaan uuteen suhteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut suhteestaan pitää parempaa huolta. Tiedän, koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt kun vuosia on kulunut, näkee paremmin omatkin virheet.
Mitä ajattelet itse miten olisit voinut pitää parempaa huolta?
Meillä minä olen ollut koko ajan se, joka on ehdottanut kahdenkeskistä aikaa - miestä ei ole kiinnostanut. Olen myös se halukkaampi osapuoli (nainen) joka mankuu seksiä useammin. Miestä ei vaan kiinnosta.
Miten tuollaisen miehen kanssa voi pitää parisuhteesta huolta?
Ilkeä olen kyllä ollut aina silloin kun mies on osoittanut ettei jaksa eikä huvita minun seura. Mutta eikö se ole normaalia jos pahoittaa mielensä?
ap
Tai sit se on niinpäin, että ilkeän ja ikävän kanssa ei haluta seuraa ja seksiä.
Tosiaanko sinussa ei ole mitään vikaa, ja kaikki ongelmat johtuivat miehestä? Tämö ja edellisen sivun kommenttisi viittaavat vahvasti siihen. Sunkin ilkeä käytös on vaan luonnollinen reaktio kaikkeen ikävään, jota Sinä, parka, joudut kärsimään.
Onnea vaan uuteen suhteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromisseja vastustavalla ihmisellä on umpisolmuun asti taipuisa puoliso. Ainakin kun puhutaan 20 yhteisestä vuodesta.
Miksi olet ollut niin joustava ja sallinut miehelle epäkunnioittavan käytöksen, vaikka lapsenkin on tehnyt pahaa sitä katsella? Oletko perheestä, jossa sinun on pitänyt sietää omien tarpeittesi jyräämistä niin tarkkaan, että olet uskotellut itsellesi, että ainoa tie rauhaan ja vapauteen kulkee itsetypistyksen kautta?
Jos olet sietänyt sietämätöntä turvallisuudentarpeen pakottamana, nyt olet joutunut erokriisin lisäksi tilanteeseen, jossa koko persoonallisuutesi on tullut tuomituksi ja elämänstrategiasi meni remonttiin. Sinnittelet kiikunkaakun, yrität olla vihaamatta miestä joten sabotoit edelleen itseäsi mieluummin, ja helppohan siihen lankaan on lentää, koska kerran on ikänsä sitä joutunut harjoittelemaan.
Siinä puhutaan niin isosta kriisistä, ettei ole ihme jos teatterilippu ylittää jaksamisen rajat.
Olen joustanut kaikissa mahdollisissa isoissa asioissa ja pienemmissäkin. Siitä huolimatta mies valittaa ettei saa kaikkea mitä elämässään haluaa ja minä olen este hänen elämässään. Kyllä varmaan siinä mielessä paha este olenkin että perhe-elämä maksaa. Aika paljon saisi itselleen yksin.
En voi vaan ymmärtää että mies on niin itsekäs eikä loppua näy. Jos taivun ihan kaikkeen hänen tahtoonsa (vapaa-ajasta ja raha-asioista alkaen) niin hän voi HARKITA suhteen jatkamista. Mitä rakkautta tuo tuollainen on? Hänen pitäisi saada elämässään kaikki, minun ei mitään.
Periksi en ole vielä antanut, mutta aivan poikki olen. Tässä vaan katkeroituu pahasti kun 20 vuotta on antanut periksi ja sitten jätetään. Olisin voinut elää omannäköistä elämää jo aiemmin. Nyt olen aivan hukassa enkä jaksa edes ajatella.
ap
Eli suhteenne on perustunut 20 vuotta sinun mukautumiseesi ja periksiantamiseesi ja nyt surkuttelet sen loppumista!
Siis miten tämä mustavalkoinen stoori uppoaa av-yleisöön taas tuosta noin vaan... En enää ihmettele ihmissuhdeongelmien yleisyyttä!
Olisit treenannut ulkonäköäsi, iloisia juttuja ja hyvää seksiä jo vuosia sitten niin mies pysyisi kanssasi.
Uskomatonta, että mies on jaksanut katsella 20 vuotta tuollaista. Mutta hieno ja rohkea ja varmasti myös oikea päätös häneltä irrottautua tuollaisesta suhteesta! Toivottavasti löytää pian uuden naisen, joka oikeasti rakastaa ja myös osoittaa sen. Ja miksei löytäisi, hieman varttuneemmat miehet ovat nyt kuuminta hottia parisuhdemarkkinoilla joten nuorempaakin naista on runsaasti tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Otappas kuule sen miehen "K'ulli" suuhun ja lutkutat sitä kuin pikkuh*ro ja nielet lastit, eiköhän asiat ala sillä ratkeamaan! ;)
Eiköhän ole myöhäistä sille. Se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten, ennen kuin rakkaus kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että mies on jaksanut katsella 20 vuotta tuollaista. Mutta hieno ja rohkea ja varmasti myös oikea päätös häneltä irrottautua tuollaisesta suhteesta! Toivottavasti löytää pian uuden naisen, joka oikeasti rakastaa ja myös osoittaa sen. Ja miksei löytäisi, hieman varttuneemmat miehet ovat nyt kuuminta hottia parisuhdemarkkinoilla joten nuorempaakin naista on runsaasti tarjolla.
Sanoo eronnut keski-ikäinen Jari,joka hengailee parikymppisten suosiman yökerhon baaritiskillä silmää vinkaten ja limaisia juttuja heitellen. Kuvittelee olevansa vielä nuori ja hyvä saalis,vaikka nuoret naiset katsovat säälien ja ällöten, miettien korkeintaan onkohan Jarin lompakossa paljon käteistä jota varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo eronnut keski-ikäinen Jari,joka hengailee parikymppisten suosiman yökerhon baaritiskillä silmää vinkaten ja limaisia juttuja heitellen. Kuvittelee olevansa vielä nuori ja hyvä saalis,vaikka nuoret naiset katsovat säälien ja ällöten, miettien korkeintaan onkohan Jarin lompakossa paljon käteistä jota varastaa.
Kylläpä viiltää syvältä! Olet todellinen sanan säilän mestari, käytitkö paljonkin aikaa tämän mestariteoksen laatimiseen?
*myötähäpeän sekaista huutonaurua*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän haki eroa? Eikö mitään merkkejä ollut ilmassa ennen tätä?
Halutaan eri asioita elämässä ja mies ei ole halukas kompromisseihin elämässään. Merkkejä oli ilmassa, koska muutamaan vuoteen ei halunnut puhua tulevaisuudensuunnitelmistaan. Panttasi kaikki ajatukset itsellään.
Tästä jo muutama kuukausi ja terapiassa olen käynyt mutta ei auta. Olo vaan pahenee koko ajan kun avioeron harkinta-ajan päättyminen lähenee.
Aivan sietämätön olo. En tiedä miten kestän. Tuntuu että saan aivo- tai sydäninfarktin pian.
Ja vastaus toiseen naiseen (varmasti kysytään): mies sanoo, ettei ole, ei edes tunteita muita naisia kohtaan. Halu vaan elää omanlaista elämää kaikkien lapsiperhevuosien jälkeen. Haluaa parisuhteen, mutta ei tällä hetkellä etsi.
ap
Totuus kirpaisee, mutta miehet eivät hae eroa jos heillä ei ole uutta naista katsottuna. Ei se sulle kerro. Olen pahoillani, tästä säännöstä on harvoin poikkeuksia.
Kertomastasi perusteella olet onnekas päästessäsi kultakimpaleestasi eroon. Voit aloittaa suunnittelemalla mikä on sinun näköistä elämää, ja edetä askel kerralla sitä kohti.
Ero sattuu. Selviät siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä viiltää syvältä! Olet todellinen sanan säilän mestari, käytitkö paljonkin aikaa tämän mestariteoksen laatimiseen?
*myötähäpeän sekaista huutonaurua*
Voi Jari. Totuus sattuu.
Erot aina hirveän raskaita, kun ne tulee yllättäen. Minun mies lähti myös yllättäen muutama vuosi sitten. Kyllä se pysäytti ja unettomia öitä oli monta. Kuljin sumussa monta kuukautta ja voin henkisesti ja fyysisesti todella pahoin. Silloin olisin halunnut veljeni luonteen itselleni. Hän on lähestulkoon tunteeton ihminen eikä eroamiset paljoa hetkauta. En ymmärrä miten toiset ihmiset vaan pystyy olemaan niin ettei mitään olisi tapahtunut. Hän kun erosi, niin se oli kuin roskat olisi vienyt ulos ja jokaisessa hänen suhteessa samanlailla. Naimisissa ei ole ollut, mutta muutama pitempi suhde ja pari lyhyempää.
Voimia sinulle ja nyt on ikävä aika, mutta suret kunnolla ja juttelet ystäville asiasta rohkeasti. Muista, että aina pääsee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tunnet miehen lastin purkautuvan kurkkuusi, voit olla varma ettei mies jätä! ;)
Suomalainen uusfeministi ei niele! Ne hommat jätetään maksullisille naisille ja oman miehen seuraavalle puolisolle!
No, ei ainakaan aviomieheltä tai omalta kullalta.
Pahojen poikien kanssa on vähän eri stoori.
Mies on itsekäs sika, hyvä että pääset hänestä eroon! Vaikka nyt tuntuukin hirveältä, niin elämäsi tulee muuttumaan paljon parempaan suuntaan! Saat elää uudenlaista, omaa elämääsi. Ei enää miehen ehdoilla menemistä, sinä olet nyt perheen pää jonka ei tarvitse taipua toisen aikuisen ihmisen tahtoon. Ajan myötä saat itsesi kasaan ja joko huomaat nauttivasi sinkkuudesta tai löydät miehen jonka kanssa halusi sopivat yhteen. Tulet vielä huomaamaan että tämä ero oli hyvä asia, ihmisen ei pitäisi tuhlata aikaansa suhteeseen epäsopivan ihmisen kanssa.