Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on hakenut avioeroa - olen aivan toimintakyvytön

Vierailija
14.11.2018 |

Mieheni haki avioeroa 20 yhteisen vuoden jälkeen. Kaikki elämänhaluni on mennyt. En pysty tekemään töitä, en yhtään mitään. Haluaisin vaan nukkua ja vetäytyä ihan kaikesta tekemisestä pois. En pysty edes yhtä teatterilippua varaamaan. Kaikki tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä. Olen niin lamaantunut, että en tiedä miten selviän tästä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua.

Vierailija
2/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen terapiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajattelinkin. Mutta sängynpohjalla makaaminen ei varmaan auta. Ei auta lääkkeet eikä terapia. Mikä auttaisi? Ihan sietämätön olo.

ap

Vierailija
4/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot shokissa. Varaa aika terapiaan tai pyydä ystävääsi varaamaan. Kerro läheisille ja pura tapahtunutta puhumalla.

Vierailija
5/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! 

Vierailija
6/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot shokissa. Varaa aika terapiaan tai pyydä ystävääsi varaamaan. Kerro läheisille ja pura tapahtunutta puhumalla.

Miten ja mistä varataan aika terapiaan?!

Vierailija
7/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon miehen kanssa menitkin naimisiin. 🙄

Vierailija
8/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut suhteestaan pitää parempaa huolta. Tiedän, koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt kun vuosia on kulunut, näkee paremmin omatkin virheet.

Vierailija
9/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskus, työterveys, yksityinen lääkäriasema. Ajan voi varata joko soittamalla tai netistä yleislääkärille ja tämä kirjoittaa lähetteen.

Vierailija
10/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Olen pahoillani ja todella surullinen puolestasi. Tuska on varmasti ylitsepääsemättömän suuri, mutta et vaan voi sille mitään. Mitä jos kuuntelusit musiikkia, mene keikalle, ala kirjoittamaan tuskasi paperille ja lähetä sanat lempibändillesi. Kirjoita keskustelupalstoille ja vuodata tuskasi pois. Mene deiteille ja kerro heille tarinasi.

Kahden vuoden päästä elämä hymyilee sinulle ja sinulla on aivan uudet kuviot, mutta jos sulla on paha olla niin mene vaikka pihalle huutamaan tuskasi ulos.

Voimia.

Vierailija
11/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän haki eroa? Eikö mitään merkkejä ollut ilmassa ennen tätä?

Halutaan eri asioita elämässä ja mies ei ole halukas kompromisseihin elämässään. Merkkejä oli ilmassa, koska muutamaan vuoteen ei halunnut puhua tulevaisuudensuunnitelmistaan. Panttasi kaikki ajatukset itsellään.

Tästä jo muutama kuukausi ja terapiassa olen käynyt mutta ei auta. Olo vaan pahenee koko ajan kun avioeron harkinta-ajan päättyminen lähenee. 

Aivan sietämätön olo. En tiedä miten kestän. Tuntuu että saan aivo- tai sydäninfarktin pian.

Ja vastaus toiseen naiseen (varmasti kysytään): mies sanoo, ettei ole, ei edes tunteita muita naisia kohtaan. Halu vaan elää omanlaista elämää kaikkien lapsiperhevuosien jälkeen. Haluaa parisuhteen, mutta ei tällä hetkellä etsi.

ap

Vierailija
12/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle voi ihan vaan soittaa ja varata ajan. Ei se sen kummempaa ole. Itse toki joutuu käynnit maksamaan.

Julkiselle puolelle pitää mennä oman tk-lääkärin kautta ja pyytää tätä laittamaan lähete kunnan psykiatrian poliklinikalle. Nämä käynnit ovat ilmaisia, jos lähete menee läpi.

Voimia ap:lle! Minäkin ehdotan tuota terapiaa. Muista syödä.

Vierailija
13/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tuli mieleen että vaihteeksi mies hakenut eroa. Yleensä se on nainen , joka haluaa eron ja laittaa sen vireille.

Kyllä erosta selviää. Monia ohjeita olet jo saanut. Uutta elämää kohti - sinäkin!

Vierailija
14/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin selville paikkakunnan terapeutit ja soitin vain yhdelle niistä. Auttoi kuitenkin ensihätään. Maksoi kylläkin vajaa sata euroa tunti. Mutta auttoi, kun sain puhua ja itkeä niin paljon kuin jaksoin. 

Vierailija
15/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pitkälle kävelylenkille. Auttaa.

Vierailija
16/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut suhteestaan pitää parempaa huolta. Tiedän, koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt kun vuosia on kulunut, näkee paremmin omatkin virheet.

Mitä ajattelet itse miten olisit voinut pitää parempaa huolta?

Meillä minä olen ollut koko ajan se, joka on ehdottanut kahdenkeskistä aikaa - miestä ei ole kiinnostanut. Olen myös se halukkaampi osapuoli (nainen) joka mankuu seksiä useammin. Miestä ei vaan kiinnosta.

Miten tuollaisen miehen kanssa voi pitää parisuhteesta huolta?

Ilkeä olen kyllä ollut aina silloin kun mies on osoittanut ettei jaksa eikä huvita minun seura. Mutta eikö se ole normaalia jos pahoittaa mielensä?

ap

Vierailija
17/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ajattelinkin. Mutta sängynpohjalla makaaminen ei varmaan auta. Ei auta lääkkeet eikä terapia. Mikä auttaisi? Ihan sietämätön olo.

Aika auttaa, elät nyt pahinta vaihetta, en tiedä kaunko vie että tuska helpottaa.

Vierailija
18/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otin selville paikkakunnan terapeutit ja soitin vain yhdelle niistä. Auttoi kuitenkin ensihätään. Maksoi kylläkin vajaa sata euroa tunti. Mutta auttoi, kun sain puhua ja itkeä niin paljon kuin jaksoin. 

Kauhean kallista. Työttömällä ei todellakaan ole varaa. Kuukauden melkein koko tuki neljään käyntiin. Suomi on jakautunut toivottomuus ja menestyneisiin.

Vierailija
19/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet itse miten olisit voinut pitää parempaa huolta?

Meillä minä olen ollut koko ajan se, joka on ehdottanut kahdenkeskistä aikaa - miestä ei ole kiinnostanut. Olen myös se halukkaampi osapuoli (nainen) joka mankuu seksiä useammin. Miestä ei vaan kiinnosta.

Miten tuollaisen miehen kanssa voi pitää parisuhteesta huolta?

Ilkeä olen kyllä ollut aina silloin kun mies on osoittanut ettei jaksa eikä huvita minun seura. Mutta eikö se ole normaalia jos pahoittaa mielensä?

ap

Oot varmasti tuossa suhteessa voinut pahoin sinäkin, jos toinen vain ohittaa ja mitätöi. Elämäsi tulee paremmaksi tästä, kunhan pääset pahimman yli. Ei ole hyväksi olla jonkun kanssa, joka ei välitä, vaikka hylkääminen on rankkaa. Soita terapeutillesi ja kysy voisitko käydä useammin nyt siellä puhumassa. Lähde ulos ja ihmisten pariin vaikka väkisin, muista että on hirveästi ihmisiä jotka ovat tuon kokeneet, ei tartte hävetä eikä salata. Mene eroryhmään, kato netistä milloin seuraava alkaa paikkakunnallasi.

Vierailija
20/75 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kallista. Työttömällä ei todellakaan ole varaa. Kuukauden melkein koko tuki neljään käyntiin. Suomi on jakautunut toivottomuus ja menestyneisiin.

Seurakunnan perheneuvonta ja eroryhmät on ilmaisia ja voi mennä vaikkei kuulu kirkkoon, ei liity mitenkään uskontoon siellä se terapia ja muu. Ja kunnalliset terapeutit on myös hyvin halpoja.