Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko huono äiti, jos lasten kanssa syö valmisruokaa?

Vierailija
14.11.2018 |

Paljon syödään valmisruokaa, mutta niistä sitä terveellisempää puolta, pinaattikeittoa, kasviskeittoja, kalakeittoja ja sellaisia valmisruokia, missä on kasviksia, eikä vaan perunaa.

Olenko huono äiti, kun en jaksa laittaa ruokaa, jos ravintosisältö on ravinnossa kuitenkin hyvä.

Eivät syö karkkia, meillä syödään tosi harvoin mitään makeaa, ei juoda mehuja ja limsoja, leipä ruista ja kauraa.

Kommentit (261)

Vierailija
181/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas ämmälauma unohti isät. Osaavat nekin lapsensa ruokkia, jos se sallitaan.

Olin tulossa kirjoittamaan että mieheni on parempi kokki kuin minä ja mielellään tekee ruokaa, teen myös itse ja joskus jos on kiire, niin valmisruokaakin voi syödä.

Vierailija
182/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä ne, jotka tekevät ruokansa alusta saakka, voivat tietää kuinka hankalaa on eineskeiton paketin avaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ne, jotka tekevät ruokansa alusta saakka, voivat tietää kuinka hankalaa on eineskeiton paketin avaus?

Uhriutuvat eines-äidit valittavat siitä.

Vierailija
184/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niitä, jotka eivät jaksa tai ehdi kokata, mutta aika yksitoikkoiseksi tuollainen ruokavalio käy. Olen itse kerännyt vuosien varrella nopeiden mutta terveellisten ruokien reseptejä, ja käytän niitä arkisin. Viikonloppuisin voi sitten kokata jotain mutkikkaampaa. Joskus käytän eineksiä, mutta yritän löytää sellaisia, jotka on tehty luomutuotteista ja jotka sisältävät vähän muutakin kuin lihaa ja jauhoja.

Vierailija
185/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, jos paljon syö pelkkää valmisruokaa. Se on kalliimpaa ja aina huonompaa. Noiden mainitsemiesi ruokien teko on sitä paitsi hyvin helppoa eli typerääkin se on.

Miten aina huonompaa? Ei todellakaan ole.

Vierailija
186/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän niitä, jotka eivät jaksa tai ehdi kokata, mutta aika yksitoikkoiseksi tuollainen ruokavalio käy. Olen itse kerännyt vuosien varrella nopeiden mutta terveellisten ruokien reseptejä, ja käytän niitä arkisin. Viikonloppuisin voi sitten kokata jotain mutkikkaampaa. Joskus käytän eineksiä, mutta yritän löytää sellaisia, jotka on tehty luomutuotteista ja jotka sisältävät vähän muutakin kuin lihaa ja jauhoja.

Luomutuotteella ei ole mitään merkitystä. Suuri huijaus.

Vierailija
187/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, jos paljon syö pelkkää valmisruokaa. Se on kalliimpaa ja aina huonompaa. Noiden mainitsemiesi ruokien teko on sitä paitsi hyvin helppoa eli typerääkin se on.

Ei se tietenkään ole huonompaa sellaisen mielestä, joka ei ymmärrä ravinnosta mitään.

Vierailija
188/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ainakin maistuvat paremmalta.

Vierailija
189/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ilman luomuakin saa hyvää ja ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
190/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa maistuu ja osa ei maistu. Lisäksi kun net ovat kalliimpia aivosi on ohjelmoitu luulemaan niitä paremman makuisiksi.

Vierailija
191/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tietenkään ole huonompaa sellaisen mielestä, joka ei ymmärrä ravinnosta mitään.

Samoista aineista tulee samaa ruokaa.

Vierailija
192/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, mikset opettaisi lapsellesi, miten ruokaa laitetaan ja kuinka oikeasti helpolla voi päästä, vaikka tekeekin kaiken alusta asti itse? Esimerkiksi tuo pinaattikeitto, itsellä menee kauemman aikaa siihen pakettien repimiseen jos se on pakastettuna, kuin keiton tekeminen alusta asti itse. Lisäksi valmisruoissa on todella useissa piilosokereita ja -rasvoja, joten itse kokkaamalla pystyy aidosti kontrolloimaan, mitä ruuat sisältää. 

Tuokin, mitä ylempänä kommentoitiin, että se voi olla sitä yhteistä aikaa lapsen kanssa. Lapsi oppii tekemään käsillään ja hyödyllisiä taitoja omaa aikuisuuttaan ajatellen. Mieti myös lapsesi tulevaisuutta, sillä voi olla aivan mahdollista, että 20 vuoden päästä pakaste- ja valmisruokien hinta on kallistunut suhteessa muuhun ruokaan valtavasti tai niiden tarjonta on heikentynyt. 

Haluaisitko tarkemmin kuvailla sitä prosessia, joka johtaisi valmisruokien katoamiseen markkinoilta.

Tietenkään ne katoa. Ne lisääntyy. Ja kallistuu.

Siksi kun ihmiset ei enää itse tee ruokaa.

Ja en ole toi äskeinen.

Mietippä vähän?

Vierailija
193/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän hölmöt uskoo :D:D

Vierailija
194/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valista vähän hölmöä

Vierailija
195/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikeitto ei kyllä mitenkään tule viidessä minuutissa itse tehden. Hirveä kuoriminen ja pilkkominen, ei siitä tule täysipainoista jos vaan jostain porrkkanoita ja perunoista tekee. Pinaattikeitonkin itse tekeminen on pitkällinen homma.

Vien lapset harrastuksiin, käymme yhdessä uimassa, kirjastossa, huolehdin, että on leikkitreffejä tarpeeksi usein ja luon illalla heille. Ruoanlaiton aika on pois lasten kanssa olemisen ajasta jos lapset on pieniä.

Ja valmisruoassa tosissaan on parempi ainesisältö kuin monen kootiruoassa. Siellä valmisruokahyllyssä on nykyään oikeasti hyviä vaihtoehtoja. Juuri söin itse Saarioisen Balanssiaterian, jossa oli kirjolohta vihreällä kaalipyreellä ja uunijuureksia. Tuommoisen tekeminen vie aika paljon aikaa.

Ei voi verrata johonkin valmispizzaan.

Ap

En nyt arvostele mitään enkä puutu mihinkään muuhun, kuin tuohon pinaattikeiton pitkällisyyteen...pakastepinaatista valmistettuna se on oikeasti pikaruoka!

Vierailija
196/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistan einekset yhtä hyväksi ruoaksi.

Vierailija
197/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa maistuu ja osa ei maistu. Lisäksi kun net ovat kalliimpia aivosi on ohjelmoitu luulemaan niitä paremman makuisiksi.

Niin tai näin. Minusta vasta valmistettu ruokaa maistuu kuitenkin huomattavasti paremmalta kuin lämmitetyt einekset, ja kun aikansa etsii, löytää sellaisia ruokia, jotka ovat maukkaita ja valmistuvat nopeasti. Niinä päivinä, kun on aivan liian kiireinen tai väsynyt, voi sitten turvautua eineksiin. Hyvän ruuan ystävänä en kuitenkaan haluaisi syöttää niitä jatkuvasti lapsilleni.

Vierailija
198/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valista vähän hölmöä

Ei kannata.

Vierailija
199/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs isät? Pitääkö sinun mielestäsi vain äitien tuhlata elämänsä hellan ääressä?

Vierailija
200/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs isät? Pitääkö sinun mielestäsi vain äitien tuhlata elämänsä hellan ääressä?

Miksi lapsille tarjottava hyvä ravintorikas ruoka on elämän tuhlausta??