Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko huono äiti, jos lasten kanssa syö valmisruokaa?

Vierailija
14.11.2018 |

Paljon syödään valmisruokaa, mutta niistä sitä terveellisempää puolta, pinaattikeittoa, kasviskeittoja, kalakeittoja ja sellaisia valmisruokia, missä on kasviksia, eikä vaan perunaa.

Olenko huono äiti, kun en jaksa laittaa ruokaa, jos ravintosisältö on ravinnossa kuitenkin hyvä.

Eivät syö karkkia, meillä syödään tosi harvoin mitään makeaa, ei juoda mehuja ja limsoja, leipä ruista ja kauraa.

Kommentit (261)

Vierailija
201/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ne, jotka tekevät ruokansa alusta saakka, voivat tietää kuinka hankalaa on eineskeiton paketin avaus?

Uhriutuvat eines-äidit valittavat siitä.

Entäs isät? Pitääkö sinun mielestäsi vain äitien tuhlata elämänsä hellan ääressä?

Uhrituva eines-äiti bongattu! Eri

Vierailija
202/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ne, jotka tekevät ruokansa alusta saakka, voivat tietää kuinka hankalaa on eineskeiton paketin avaus?

Entäs isät? Pitääkö sinun mielestäsi vain äitien tuhlata elämänsä hellan ääressä?

Myös isän putää osata kokata. Vanhemmuus ei ole elämän tuhlaamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös isän putää osata kokata. Vanhemmuus ei ole elämän tuhlaamista...

Miksi mies ei saisi tatjota eineksiä?

Vierailija
204/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee parempaa ruokaa kuin sun äiti!

Vierailija
205/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti tekee parempaa ruokaa kuin sun äiti!

Mun äiti ostaa sitä sun äitin tekemää ruokaa kaupasta.

Vierailija
206/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä äiti olet! Ruoka on ruokaa, kyllä sillä valmisruoallakin saa mahan täyteen ja kun et seiso koko iltaa hellan äärellä ehdit viettää aikaa lastesi kanssa. Kunhan ette ihan pelkällä valmisruoalla elä että lapset tottuvat myös kotitekoiseen ruokaan.

Vierailija
207/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaömisruoka on ihan yhtä hyvää kuin kotitekoinenkin ruoka.

Vierailija
208/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempaa ruokaa saa aika nopeasti ja helposti itse kokkailemalla.  Myoskin aterioiden hinta halpenee huomattavasti.  

Kuitenkin inisijat inisee aina.  En jaksanut lukea koko ketjua, eli en tieda teidan olosuhteista.  Ma olen terveellisen ruoan puolestapuhuja,  mutta kun aloin itse tehda 12 tunnin tyovuoroja nelja paivaa viikossa niin kummasti toiden jalkeen tekee mieli vaan menna sankyyn,  sen mikro- tai nuotoruoan kera..  Ketuttaa kuitenkin tallainen elama,  yritan tehda isoja satseja normaalia ruokaa viikonloppuina kun en ole rattivasynyt,  ja laittaa pienina annoksina pakkaseen.  Siita helposti lammittaa sitten illalla kun tulee voipuneena kotiin.  Lapsia ei ole onneksi ruokittavana.

Vierailija
209/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI E-koodilla alkavat lisäaineet niissä sinun ostamissasi eineksissä lisäävät syövän riskiä. Oletko hyvä äiti jos tarjoat tällaista lapsillesi ? Kun ei jaksa tehdä keittoja ja muuta terveellistä ruokaa. Lapsia kyllä jaksettiin tehdä.

Vierailija
210/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kun saat lapset nukkumaan, tee seuraavan päivän ruoka, esim keitot helppoja. Netistä hyvät ohjeet.

Vierailija
211/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsille tarjottava hyvä ravintorikas ruoka on elämän tuhlausta??

No miksi isät eivät tee tätä tärkeintä työtä?

Vierailija
212/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikoirallenikaan kirjoitti:

KAIKKI E-koodilla alkavat lisäaineet niissä sinun ostamissasi eineksissä lisäävät syövän riskiä. Oletko hyvä äiti jos tarjoat tällaista lapsillesi ? Kun ei jaksa tehdä keittoja ja muuta terveellistä ruokaa. Lapsia kyllä jaksettiin tehdä.

Miksi jotkut trollaavat tällaisilla typerillä väitteillä? Ei sitruunamehu, c-vitamiini tai porkkana muutu yhtään sen syöpävaarallisemmaksi, vaikka niille antaisi E-koodin. Terveellisiä ja ihan hyviä lisäaineita on monia.

Vierailija
213/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kirjoitti:

Illalla kun saat lapset nukkumaan, tee seuraavan päivän ruoka, esim keitot helppoja. Netistä hyvät ohjeet.

Onhan se helppoa. Minä kuitenkin mieluummin käytän sen yhden vapaatuntini seksiin, saunaan, venyttelyyn, kirjan lukemiseen tms. kuin ruuanlaittoon. En ainakaan itse osaa nukahtaa "suorilta jaloiltani" vaan illalla pitää ehti hetki laskea kierroksia että uni tulee. Joillekin ruuanlaitto on varmasti rentouttavaa, minulle se on suorittamista.

Ja en todellakaan väitä etten _pystyisi_ laittamaan kotiruokaa päivittäin, tottakai pystyisin. Se vain ei pääse tärkeimpien asioikseni listalle aina tällä hetkellä.

Vierailija
214/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/psykologia/aikaansaam…

Lakatkaa suorittamasta. Olkaa läsnä. Itsellenne.

Vierailija
215/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ruokaa joka ilta ja koko ajan tarvitse laittaa. Parinakin iltana ja ylipäätään siinä muiden hommien lomassa se syntyy ihan itsestään.

Vierailija
216/261 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ruokaa joka ilta ja koko ajan tarvitse laittaa. Parinakin iltana ja ylipäätään siinä muiden hommien lomassa se syntyy ihan itsestään.

Ei todellakaan synny. Teen keskittymistä vaativaa asiantuntijatyötä, osaan neuloa ja katsoa telkkaria samaan aikaan, osaan tehdä ihan mitä tahansa paitsi ajaa autoa tai vaihtaa paitaa imettäessäni, pystyn laulamaan ja lukemaan samaan aikaan ja osaan auttaa kahta lastani kahdella eri kielellä läksyissä yhtä aikaa, mutta ruuanlaittoni on kuin tervassa kahtaamista kun pienimmät keskeyttää koko ajan ja minulta karkaa ajatus mitä olinkaan tekemässä, mihin tarttumassa, mitä seuraavaksi. Se, mikä ennen valmistui puolessa tunnissa, vie nykyään tunnin.

Se ei järkevän ruuan merkitystä poista, mutta vaikka joillakin ruuanlaitto on selkäytimessä niin ei kaikilla. Vaikka sitä olisi jo 15 vuotta saanut omassa taloudessa tehdä.

Vierailija
217/261 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valintojahan ne kaikki.

Nyt äänestys pystyyn, mammat. Kumpi on tärkeämpi, itse tehty ruoka vai suosituksien mukainen määrä liikuntaa?

Eli yläpeukuta mua, jos olet sitä mieltä, että on parempi olla iltapäivä ja ilta sisällä ja tehdä makaronilaatikkoa. Lapset saavat auttaa pilkkomisessa.

Alapeukuta mua, jos olet sitä mieltä, että on parempi käyttää Kokkikartanon einestä (ainesosat lueteltu tässä ketjussa) ja käydä kokkausajalla vielä puistossa juoksemassa ja kiipeilemässä.

Molempia vaihtoehtoja ei voi saada, syynä harrastuskuskailut ja vauvan aikainen nukkumaanmenoaika. Eivätkä isommat voi mennä puistoon kahdestaan.

Jos tulee yli 20 ääntä, lupaan toteuttaa huomenna voittajavaihtoehdon.

Sorry, mutta minulla se omatekoinen makaronilaatikko kypsyy uunissa sillä aikaa kun käyn lenkillä lasten kanssa tai ilman. Se on niin järjettömän helppo esivalmistella uuniin, ettei kenenkään arki voi olla siitä kiinni. Tässä tapauksessa kaiken voi saada kun osaa ja viitsii.

Kun lapset oli pieniä, tein sen ruuan jo aamupalan aikaan. Keitto kirhahti ja levy kiinni uökoilun ajaksi. Tai uuniin jälkilämmölle. Puistosta tultua oli ruoka valmis

Mitä pilkkomista on makaronilaatikossa. Jauhelihan paistuessa pilkoo sen sipulin ja raastaa sekaan porkkanan.

Nyt teen ruuan töiden jälkeen. Nopeita ja helppoja ruokia. Tai syödään viikonlopun jämiä. En pysty kuvittelemaan että ostaisin kasan eineksiä. Ne ovat pieniä ja kalliita. Eikä tosiaan ole vaikeeta tehdä vaikka litra pinaattikeittoa tai lohikeittoa. Muutaman perunan kuorii hetkessä

Joskus ostan eineskeiton töissä lounaaksi.

Vierailija
218/261 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... voisiko olla niin, että ne uupuneet einesten syöjät ovat uupuneita juuri sen vuoksi, että syövät niitä eineksiä...

Vierailija
219/261 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitin tuossa aamutoimieni ohella just koululaisille lisukkeen iltapäivän ruokasalaattiin. Eilen kun latasin astianpesukoneen paistoin jauhelihan josta teen tämän illan askarten lomassa vuokaruokaa.

Se ruoka syntyy kyllä ihan helposti samalla kun siellä keittiössä/kotona muutenkin pyörii.

Vierailija
220/261 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miksi joku ostaa pinaattikeittoa tai kasvissosekeittoa... Pinaattiahan saa pakasteena eli sopan teko käy salamannopeasti. Ja ne kasviksetkin voi muuten pilkkoa joko jääkaappiin tai pakkaseen valmiiksi. Itse ostan esim syksyisin bataattia isot kasat, kun se on halpaa sesonkituotteena. Pilkon valmiiksi pusseihin oikeat määrät pakkaseen ja tekaisen siitä keiton.