Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi tienata KOKOAIKAtyössä alle 2800€/kk?

Vierailija
13.11.2018 |

Ovatko paritonnia (brutto)palkkaa saavat jonkinlaisessa työkokeiluissa vai mitä? Siis eihän missään kunnon aikuisten ammatissa saa niin vähän. Sairaanhoitajan
saa yli 3000€/kk ja on ihan palkkakuopassa. Me ollaan matalapalkkainen pariskunta. Mies tienaa opettajana keskimäärin 4900€/kk, minä erikoisasiantuntijana 5500€. Mielestäni olemme pienituloisia koulutukseen nähden.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienyrittäjä ja nostan  palkkaa 2500€ kuukaudessa ja pärjään loistavasti, toki puolisollani on paremmat tulot.

Vierailija
62/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan haaveita taas...ei  kukaan yli 5t tienaava ole noin tyhmä. Paitsi eräs Laura. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Minä tienaan kokoaikaisesta kolmivuorotyöstä bruttona 1900 e/kk.

Onneksi valmistun pian ja sitten en nosta persettäni penkistä alle kolmeen tonniin.

Vierailija
64/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh ei saa yli 3000

Vierailija
65/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani kokopäivätyössä sosiaalityöntekijänä on alle 2800 euroa kuukaudessa, enkä tietääkseni ole työvoimapoliittisessa toimenpiteessä.

Vierailija
66/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani runsaat 1900 e /kk. Koulutus: hum. kand. Mutta kiva työ ja rahat riittää!

Vierailija
67/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Psykiatrinen sairaanhoitaja, päivätyö, työaika 38 h 45 min. vko (ruokailut omalla ajalla), kuukausipalkka 2403,55 euroa. Erikoissairaanhoidossa olen saanut aiemmin n. 2500e/kk plus lisät ja terveydenhoitajana n. 2400e/kk.

Lähihoitajan/lastenhoitajan duuneissa kokopäivätyön palkka jää helposti alle 2000 euron.

Vierailija
68/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eikö kaikki olekaan samassa työpaikassa kuin sinä??😱😱😱

Vierailija
69/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli provo mutta vastaan silti:

Nuoriso- ja vapaa-ajan ohjaaja. Koulun käynyt ja hyvät arvosanat. Ylimääräisiä kursseja myös harrastuksien pohjalta. Palkka 1800€/kk- verot. Täysi työaika. Neuvonta-alan tes jossa ei makseta lisiä. Teen ilta/ yö työtä eikä lisiä. Työpäivät saattaa joskus olla 15h mutta ei kerry ylityökorvauksia.

Ja ei, en enää opiskelisi nuoriso-ohjaajaksi.

Vierailija
70/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Maisterin papereilla, yli 3 vuotta oman alan työkokemusta, tienaan asiantuntijatyössä bruttona 1800 €/kk. Ja hyvinkin kokoaikaisena, töitä noin 50 h viikossa, ylitöistä ei makseta mutta tehtävä on.

Ja niin vain viiden vuoden säästämisen päätteeksi ostin juuri itselleni asunnon. Nyt saattaa tuurilla jäädä jotain joskus taskuunkin tämän kituuttamisen päätteeksi.

Vierailija
71/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutusta. Meidän työpaikan siivooja tienaa alle 2000€/kk. Keski-ikäinen mies tulee bussilla töihin :D

Te maalaisserkut olette kyllä huvittavia :D :D Vain rikkaat ajavat tojotalla ja banjot soi.

Vierailija
72/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutusta. Meidän työpaikan siivooja tienaa alle 2000€/kk. Keski-ikäinen mies tulee bussilla töihin :D

Minäkin tulen bussilla töihin, ja säälin niitä jotka istuvat liikenteessä ja tappelevat parkkipaikoista. Kerran kuussa tulen autolla, kun on jotain jatkomenoja jotka vaativat autoa, ja aina se keskustan etanaliikenne ärsyttää.

Meillä ei tarvitse tapella parkkipaikoista kun on ihan oma nimetty parkkiruutu töissä. Eipä kyllä ole ruuhkiakaan.

Minua säälittää ne jotka joutuvat odottamaan pakkasessa bussia ja kulkemaan minuuttiaikataululla, ettei vain myöhästy. Tästä poikkeuksena toki pääkaupunkiseutu jossa julkiset kulkee tauotta, mutta meillä pitäisi odottaa puoli tuntia aina seuraavaa bussia. Tämän vuoksi tarjoankin usein kyytejä autottomille työkavereille.

Vierailija
73/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 1400-1500e/kk vaatemyyjä ja kokopäiväinen

Vierailija
74/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan alle 2500e/kk.

Vierailija
75/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole yhtään ammattia missä tienaisi 37,5h/vko alle 3000e/kk.

Vierailija
76/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana kuukausipalkka 2103 euroa ja sentit päälle. Bruttona.

Vierailija
77/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikeastaan aika se ja sama saako palkkaa bruttona kolme vai kaksi tonnia. Käteen jäävässä erotuksessa on muutama hassu satanen. Se jos kaksi tuhatta saa ilman sen kummempaa stressiä ja töitä iltaisin kotona, niin eipä paljon kannata kolmen tonnin stressityöstä haaveilla. Tämä erotus konkretisoituu vasta kun sen itse kokee. Moni sanoo, että "no onhan se pari sataakin rahaa". On se rahaa juu. Ja kun oikein orjallisesti sen muistaa tallettaa, niin pääseehän sillä sitten kesälomalla Kamputseaan Kanarian saarten sijaan. Eikä sillä, onhan se varmasti suurempi elämys. Mutta ihan oikeasti... Se että mun auton ratissa on bemarin logo volkkarin logon sijaan on kiva ja siisti juttu. Mutta en mä nyt todellisuudessa ihan sen takia halua elämääni stressiä, painetta, pitkiä työpäiviä ja sen semmoista. 99% elämäni tunneista en kuitenkaan ole siellä Kamputsean lomamatkalla, enkä edes tuijota autoni ratin logoa. Jos se ero kahden ja kolmen tonnin palkassa olisikin oikeasti se tuhat euroa, niin sitten asiaa voisi miettiä toiselta kannalta. Se tonni kuussa alkaisi jo ihan oikeastikin näkyä elämässä, eikä vain siinä, että grillaanko brasilialaista vai kotimaista pihviä kesälauantaina.

Vierailija
78/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38.45 h/vko. Lastenhoitaja päiväkodissa. 1800€ brutto. Mitä enemmän sitä miettii sitä pöljemmältä tuntuu painaa täysiä päiviä, omat pienet lapset hoidossa hoitamassa muiden lapsia rahalla, jolla ei nykysuomessa elä.

Vierailija
79/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani verojen jälkeen aina ollut 1350 euroa. Revitkää siitä...

Vierailija
80/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oikeastaan aika se ja sama saako palkkaa bruttona kolme vai kaksi tonnia. Käteen jäävässä erotuksessa on muutama hassu satanen. Se jos kaksi tuhatta saa ilman sen kummempaa stressiä ja töitä iltaisin kotona, niin eipä paljon kannata kolmen tonnin stressityöstä haaveilla. Tämä erotus konkretisoituu vasta kun sen itse kokee. Moni sanoo, että "no onhan se pari sataakin rahaa". On se rahaa juu. Ja kun oikein orjallisesti sen muistaa tallettaa, niin pääseehän sillä sitten kesälomalla Kamputseaan Kanarian saarten sijaan. Eikä sillä, onhan se varmasti suurempi elämys. Mutta ihan oikeasti... Se että mun auton ratissa on bemarin logo volkkarin logon sijaan on kiva ja siisti juttu. Mutta en mä nyt todellisuudessa ihan sen takia halua elämääni stressiä, painetta, pitkiä työpäiviä ja sen semmoista. 99% elämäni tunneista en kuitenkaan ole siellä Kamputsean lomamatkalla, enkä edes tuijota autoni ratin logoa. Jos se ero kahden ja kolmen tonnin palkassa olisikin oikeasti se tuhat euroa, niin sitten asiaa voisi miettiä toiselta kannalta. Se tonni kuussa alkaisi jo ihan oikeastikin näkyä elämässä, eikä vain siinä, että grillaanko brasilialaista vai kotimaista pihviä kesälauantaina.

2000 euron ja 3000 euron välinen erotus on nettotuloina 500 euroa. Jos sekään ei tunnu missään niin voihan sinun palkkaasi laskea pariin tonniin jolloin verotuskin on pienempää eikä harmita niin paljon.