Miten joku voi tienata KOKOAIKAtyössä alle 2800€/kk?
Ovatko paritonnia (brutto)palkkaa saavat jonkinlaisessa työkokeiluissa vai mitä? Siis eihän missään kunnon aikuisten ammatissa saa niin vähän. Sairaanhoitajan
saa yli 3000€/kk ja on ihan palkkakuopassa. Me ollaan matalapalkkainen pariskunta. Mies tienaa opettajana keskimäärin 4900€/kk, minä erikoisasiantuntijana 5500€. Mielestäni olemme pienituloisia koulutukseen nähden.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päiväkodissa töissä olevat tienaa alle sen, lastenhoitajat 1000€ vähemmän. Kokit, tarjoilijat, kaupan työntekijät, koko ravintola ja huoltoasema-ala. Lähestulkoon jokainen työpaikka, jossa ajatellaan työntekijöiden pärjäävän almuilla.
Tuntuu naurettavalta painaa 8-9h päivä tuntipalkalla päiväkodissa, kun sieltä saatavalla rahalla ei ees pärjäisi ellei toinen puoliso tienaisi tehtaalla nappia painamalla 4x enemmän. Se on kattokaa se tuottavuus. Jännä, että lasten kasvatustyötä ei katsota tuottavaksi... Eiks se sit ois ihan sama kasvattaa kaikista rikollisia?
Lastenhoitaja on kutsumusammatti, joten siitä ei tarvitse maksaa yhtään enempää. Ja oot ihan väärällä alalla, jos alat kasvattaa muksuista rikollisia.
:'D Voi kuule. En olisi päivääkään tällä alalla, ellen oikeasti pitäisi lapsista ja haluaisi heille hyvää. Mutta niin kuin itsekkin sanoit, ei haluta maksaa, niin saadaanpahan oikeasti lapsista pitäviä hoitajia. Sairasta!
Yksityisellä puolella sairaanhoitajan palkka voi olla 2200e/kk. Itse olen kunnalla ja brutto on 2400e.
2070, sis. kokemuslisät, päivätyö laitoshuoltajana.
Sähköpostilistalla oli hiljan museoalan projektitutkijan työpaikka. Ei tämäkään hyvältä kuulosta, tai no, onhan peruspalkka kuutisen euroa nykyistäni parempi:
"Työaika on 36 h 15 min viikossa ja palkka perustuu yksityisten museoiden työehtosopimuksen 2. vaativuusryhmään (1.872,60 euroa). Peruspalkan lisäksi voidaan maksaa henkilökohtaista lisää kokemuksen ja koulutuksen mukaan."
En tajua mistä revitääntuo 3000€kk palkka sairaanhoitajille. Teen kolmivuoroa, keskimäärin joka neljäs viikonloppu on vapaa (eli tulee paljon lisiä), kaksi yötä kolmen viikon jaksossa ja eniten iltoja. Palkkaa jää käteen nipin napin 2000€. Jos tällä työmäärällä ja väsymyksellä tienaisin sen 3000€ niin olisin onnellinen.
Olen kunnan hommissa, esimiesaaemassa sosiaalialalla. Täydet kokemuslisät ja henkilökohtainen palkanlisä peruspalkan päälle - silti ei bruttopalkka nouse yli 3000€. Mieheni rakennusalalla tienaa 5500€ + autoetu eikä hänellä ole loppututkintoa. En silti voisi kuvitella tekeväni muuta työtä. Teen työtä, jonka merkityksen näen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 8000€/kk tienaavat on mielestäni ihmisroskia. Joskus oikeen repii hermoja, kun joutuu edes puhumaan alemmalle luokalle.
Niinpä. Eniten vitutt** kun menee kampaajalle ja ei voi vaan puhua ja sitten se fleda on mitä on , tai kahvilassa seisot mykkänä ja jono kasvaa takana. PRKL, ei ole rikkaan elämä helppoa rupusakin keskellä!
elättejä kirjoitti:
Alle 3000 e/kk ansaitsevat eivät käytännössä maksa verojakaan, eli ovat ite asiassa nettosaajia lapsi-, asumis- ynnä muine tukineen. Loisia siis.
Oletko koskaan kuullut arvonlisäverosta?
Vierailija kirjoitti:
En tajua mistä revitääntuo 3000€kk palkka sairaanhoitajille. Teen kolmivuoroa, keskimäärin joka neljäs viikonloppu on vapaa (eli tulee paljon lisiä), kaksi yötä kolmen viikon jaksossa ja eniten iltoja. Palkkaa jää käteen nipin napin 2000€. Jos tällä työmäärällä ja väsymyksellä tienaisin sen 3000€ niin olisin onnellinen.
Jos sulle kää 2000€ käteen, niin sun bruttopalkkasi on jotain noin 2800€. Eli lähes 3000.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko paritonnia (brutto)palkkaa saavat jonkinlaisessa työkokeiluissa vai mitä? Siis eihän missään kunnon aikuisten ammatissa saa niin vähän. Sairaanhoitajan
saa yli 3000€/kk ja on ihan palkkakuopassa. Me ollaan matalapalkkainen pariskunta. Mies tienaa opettajana keskimäärin 4900€/kk, minä erikoisasiantuntijana 5500€. Mielestäni olemme pienituloisia koulutukseen nähden.
Millainen erityisasiantuntija ei tunne yhteiskunnallisia asioita sen vertaa, että voi kysyä tällaista. Puoliso opettaja, jonka pitäisi myös tietää asioita. Pakko olla provo.
elättejä kirjoitti:
Alle 3000 e/kk ansaitsevat eivät käytännössä maksa verojakaan, eli ovat ite asiassa nettosaajia lapsi-, asumis- ynnä muine tukineen. Loisia siis.
Ai jaa. No mun 2327e bruttopalkasta jää käteen 1764e eli minnehän ne 563e/kk sitten menee jos ei veroihin ja sivukuluihin?
Mitään tukia en yhteiskunnalta ole saanut sitten opintotuen joka loppui v. 96..
Aika monessa tessissä alimmat palkat on kympin tunti ja jopa alle, varsinkin epäpätevyys vähennyksellä. Noista saa 1600e/kk TÄYDELLÄ työajalla, mutta kun sekään ei ole itsestään selvyys, vaan voidaan tarjota 20 tai 30 tuntia viikossa, jos sitäkään.
Tässä maassa palkat laahaa pahasti perässä. Hinnat nousee, mutta palkat ei. Sitten ihmetellään kun porukka ei tee lapsia. No ei ole varaa!
Vierailija kirjoitti:
No minä en nyt kyllä ymmärrä sinun palkkaasi. Olen itse sairaanhoitaja ja vuorotyössä palkka menee kevyesti 3 tonnin yli. Päivätyössä sain tuon, minkä sinä sanot saavasi vuorotyöstä. Kuulostaa erikoiselta.
Mun tuntipalkka ilman lisiä on 17e/h. Hoitoala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti kun on kokki🙄
Täällä toinen kokki. 2250e/kk, perse hiessä saa töitä tehdä. Toki oma valinta, teen vain päivävuoroa, ei ole mitään lisiä.
No sulla parempi,kuin meidän paikan kokilla joka saa 1980e BRUTTONA. Päivätyö myös ja viikonloput vapaat. Itellä sama ja ikälisät on jo kaikki kehissä.
Vierailija kirjoitti:
Ette tienaa. Sinä kökötät jossain Turun Varissuolla tai Kuopion Petosessa ummehtuneen hajuisessa vuokrakaksiossa, johon olet juuttunut ihmisen kanssa, jota itse asiassa vihaat. Halusit vain päteä netissä edes ihan vähän.
Niin tosiasia näyttää olevan se, että vaikka tavaroiden ja palvelujen hinnat, ovat jatkuvasti nousseet, palkat eivät ole. Palkat ovat jääneet junnaamaan paikoillaan, mutta toisille aloille on luotu jopa sen tyyppisiä töitä, että palkat ovat käytännössä laskeneet.
Olin vuosia sitten eräällä matalapalkka-alalla töissä, jossa vaatimuksena oli maisterin tutkinto. Palkka oli vähän yli 9 euroa/h. Lehdessä kerrottiin, kuinka Helsingin kaupunki hoitaa rottaongelmia palkkaamalla kesyhillereitä (eli frettejä) metsästämään rottia 10 e tuntipalkalla.
Olipa tosi mahtavaa että julkisella sektorilla arvostetaan työntekijöinä eläimiä enemmän kuin ihmisiä!
Vikaa näyttää olevan siinä mitä nykymaailmassa arvostetaan.
Kaksi amk tutkintoa minulla on. En ole vielä koskaan ollut työssä, jossa saisin edes 2000€/kk. Aina kokoaikatyössä. Ja kyllä tähän tulisi muutama kirosana myös.
Helposti. Kuinka idiootti pitää olla, että luulee yhteiskunnassa olevan vain kovapalkkaisia asiantuntijatöitä? Monella alalla voi olla alle kympin tuntipalkkoja. Jos on päivätyö, niin eipä siinä ihan 2800 euroa kuussa tienaa.