Miten joku voi tienata KOKOAIKAtyössä alle 2800€/kk?
Ovatko paritonnia (brutto)palkkaa saavat jonkinlaisessa työkokeiluissa vai mitä? Siis eihän missään kunnon aikuisten ammatissa saa niin vähän. Sairaanhoitajan
saa yli 3000€/kk ja on ihan palkkakuopassa. Me ollaan matalapalkkainen pariskunta. Mies tienaa opettajana keskimäärin 4900€/kk, minä erikoisasiantuntijana 5500€. Mielestäni olemme pienituloisia koulutukseen nähden.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Farmaseutit, fyssarit, sairaanhoitajat päivätyössä, bioanalyytikot, lastentarhanopettajat, sosionomit yms saa 2500e/kk
Henkilöstöravintoloiden kokit,kassatarjoilijat,ravintolatyöntekijät,kaikilla alle 2000e
BRUTTONA.
Moi, oon käynyt amk:n ja tällä hetkellä tienaan 1300e/kk. Toki tämä on osa-aikatyö, mutta täysillä päivillä yltäisin varmaan 1500e-1800e kuukausipalkkaan.
Tämä siis kaupan alalla. Työvuorot pelkkää aamua, joten iltalisiä tai viikonloppulisiä ei tule.
Mulla jää palkasta lisineen käteen n.2500/kk riippuen ylitöistä, iltavuoroista ja viikonlopputöistä. En ole jättänyt edes niitä kouluja kesken. Ja mäkin kuljen töihin joko fillarilla tai julkisilla. Ajokortti ja autokin on, mutta ei niillä keskusta-alueella tee mitään. Töissä olen vanhusten asumisyksikössä, KOKOPÄIVÄTYÖSSÄ. Ai kauhee!
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusta. Meidän työpaikan siivooja tienaa alle 2000€/kk. Keski-ikäinen mies tulee bussilla töihin :D
Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että arvottaa ihmistä kulkuneuvon mukaan?
Laura Rätykö se on noussut suostansa kökkötraktoroimaan...???
2200 brutto. Mies miesvaltaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Helposti kun on kokki🙄
Täällä toinen kokki. 2250e/kk, perse hiessä saa töitä tehdä. Toki oma valinta, teen vain päivävuoroa, ei ole mitään lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 8000€/kk tienaavat on mielestäni ihmisroskia. Joskus oikeen repii hermoja, kun joutuu edes puhumaan alemmalle luokalle.
Karma ja musta enkeli.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan 2500€/kk. Teen toimistotöitä, olen melkein valmis maisteri.
Täällä melkein valmis maisteri. Sain hanttihommia 12e/h.
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusta. Meidän työpaikan siivooja tienaa alle 2000€/kk. Keski-ikäinen mies tulee bussilla töihin :D
Tämä on mielestäni lähinnä hienoa!Hän käy kuitenkin työssä,eikä makaa sossurahojen turvin kotona!
Kaikki päiväkodissa töissä olevat tienaa alle sen, lastenhoitajat 1000€ vähemmän. Kokit, tarjoilijat, kaupan työntekijät, koko ravintola ja huoltoasema-ala. Lähestulkoon jokainen työpaikka, jossa ajatellaan työntekijöiden pärjäävän almuilla.
Tuntuu naurettavalta painaa 8-9h päivä tuntipalkalla päiväkodissa, kun sieltä saatavalla rahalla ei ees pärjäisi ellei toinen puoliso tienaisi tehtaalla nappia painamalla 4x enemmän. Se on kattokaa se tuottavuus. Jännä, että lasten kasvatustyötä ei katsota tuottavaksi... Eiks se sit ois ihan sama kasvattaa kaikista rikollisia?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen suojatyö sulla on, joku naurettava erikoisasiantuntija? Onko tuollaiseen siantuntemukseen muka joku koulutuskin? No joo, ehkä jossain karjakkokoulussa. Itse en viitsisi alle kymppitonnin kuukausipalkalla edes pieraista työpaikalle päin. Onneksi tienaankin 14t euroa kuussa.
Voisitko käyttää osan suurista tuloistasi jonkinlaiseen käytöskoulutukseen? Kanssasi työskentelemään joutuvat olisivat varmasti kiitollisia, jos omaksuisit edes muutaman inhimillisen piirteen.
Työntekijää riistetään ja Soini piereskelee sinisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päiväkodissa töissä olevat tienaa alle sen, lastenhoitajat 1000€ vähemmän. Kokit, tarjoilijat, kaupan työntekijät, koko ravintola ja huoltoasema-ala. Lähestulkoon jokainen työpaikka, jossa ajatellaan työntekijöiden pärjäävän almuilla.
Tuntuu naurettavalta painaa 8-9h päivä tuntipalkalla päiväkodissa, kun sieltä saatavalla rahalla ei ees pärjäisi ellei toinen puoliso tienaisi tehtaalla nappia painamalla 4x enemmän. Se on kattokaa se tuottavuus. Jännä, että lasten kasvatustyötä ei katsota tuottavaksi... Eiks se sit ois ihan sama kasvattaa kaikista rikollisia?
Lastenhoitaja on kutsumusammatti, joten siitä ei tarvitse maksaa yhtään enempää. Ja oot ihan väärällä alalla, jos alat kasvattaa muksuista rikollisia.
sinulle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki alle 8000€/kk tienaavat on mielestäni ihmisroskia. Joskus oikeen repii hermoja, kun joutuu edes puhumaan alemmalle luokalle.
Karma ja musta enkeli.
Sulle toivon HIV ja syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti kun on kokki🙄
Täällä toinen kokki. 2250e/kk, perse hiessä saa töitä tehdä. Toki oma valinta, teen vain päivävuoroa, ei ole mitään lisiä.
Parhaimmillani tienasin kokkina yli 3 000 kuussa - melkein asuin työmaalla.
Alle 3000 e/kk ansaitsevat eivät käytännössä maksa verojakaan, eli ovat ite asiassa nettosaajia lapsi-, asumis- ynnä muine tukineen. Loisia siis.
Kuka hitto edes saa 3000e? Tuntuu ettei sitä enää nykyään saa edes korkeakoulutuksella! Pitää olla vuorotyö että saa!