Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi tienata KOKOAIKAtyössä alle 2800€/kk?

Vierailija
13.11.2018 |

Ovatko paritonnia (brutto)palkkaa saavat jonkinlaisessa työkokeiluissa vai mitä? Siis eihän missään kunnon aikuisten ammatissa saa niin vähän. Sairaanhoitajan
saa yli 3000€/kk ja on ihan palkkakuopassa. Me ollaan matalapalkkainen pariskunta. Mies tienaa opettajana keskimäärin 4900€/kk, minä erikoisasiantuntijana 5500€. Mielestäni olemme pienituloisia koulutukseen nähden.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oikeastaan aika se ja sama saako palkkaa bruttona kolme vai kaksi tonnia. Käteen jäävässä erotuksessa on muutama hassu satanen. Se jos kaksi tuhatta saa ilman sen kummempaa stressiä ja töitä iltaisin kotona, niin eipä paljon kannata kolmen tonnin stressityöstä haaveilla. Tämä erotus konkretisoituu vasta kun sen itse kokee. Moni sanoo, että "no onhan se pari sataakin rahaa". On se rahaa juu. Ja kun oikein orjallisesti sen muistaa tallettaa, niin pääseehän sillä sitten kesälomalla Kamputseaan Kanarian saarten sijaan. Eikä sillä, onhan se varmasti suurempi elämys. Mutta ihan oikeasti... Se että mun auton ratissa on bemarin logo volkkarin logon sijaan on kiva ja siisti juttu. Mutta en mä nyt todellisuudessa ihan sen takia halua elämääni stressiä, painetta, pitkiä työpäiviä ja sen semmoista. 99% elämäni tunneista en kuitenkaan ole siellä Kamputsean lomamatkalla, enkä edes tuijota autoni ratin logoa. Jos se ero kahden ja kolmen tonnin palkassa olisikin oikeasti se tuhat euroa, niin sitten asiaa voisi miettiä toiselta kannalta. Se tonni kuussa alkaisi jo ihan oikeastikin näkyä elämässä, eikä vain siinä, että grillaanko brasilialaista vai kotimaista pihviä kesälauantaina.

Mikset sitten mene töihin joista jää käteen se 3000 euroa?

Vierailija
82/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tienaan. Sihteeri sairaalalla 11 vuotta. Brutto 2100, netto 1700. Ensimmäinen nettopalkkani 11 v sitten oli 800 e että ihan kivasti sentään noussut mutta eipä tuo nykyinenkään tunnu riittävän mutta minkäs teet, tyhmäksi syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää palkasta lisineen käteen n.2500/kk riippuen ylitöistä, iltavuoroista ja viikonlopputöistä. En ole jättänyt edes niitä kouluja kesken. Ja mäkin kuljen töihin joko fillarilla tai julkisilla. Ajokortti ja autokin on, mutta ei niillä keskusta-alueella tee mitään. Töissä olen vanhusten asumisyksikössä, KOKOPÄIVÄTYÖSSÄ. Ai kauhee!

Ihmettelen aina niiden ihmisten tyhmyyttä jotka kertoo palkkakeskusteluissa nettotulonsa

Vierailija
84/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hussilla AMKn käynyt bioanalyytikko. palkka päivätyössä kuukaudessa alle 2600€. Eikä edes mahdollisuutta vuorotöihin.

Vierailija
85/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perhepäivähoitaja saa lähtöpalkkana n. 1800 kuussa ja muutaman euron ruokakorvauksena eli se ruokaraha jos edes riittääkään, menee lapsille annettaviin ruokiin. Työaikaa (40 h vko) ei ole ruoan hankinta ja valmistelu tai toiminnan suunnittelu. Ja vastuu on isompi kuin monella muulla työpaikallaan!

Vierailija
86/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaahan moni alle tuon, provo tämä

Se usein unohdetaan että lomarahatkin on palkkaa ja jää ne laskematta mukaan, vuosiansio olisi se todempi

Ammattikoulu ja 60000/vuosi. Verottaja iskee aivan liikaa ja silti saa aina lukea kitinää ja vitinää, että pitäisi keskituloisten/hyvätuloisten verotusta vielä kiristää (noin 62% jää itselle minulla)

Vierailija
87/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua mistä revitääntuo 3000€kk palkka sairaanhoitajille. Teen kolmivuoroa, keskimäärin joka neljäs viikonloppu on vapaa (eli tulee paljon lisiä), kaksi yötä kolmen viikon jaksossa ja eniten iltoja. Palkkaa jää käteen nipin napin 2000€. Jos tällä työmäärällä ja väsymyksellä tienaisin sen 3000€ niin olisin onnellinen.

Näissä puhutaan aina BRUTTOPALKOISTA..

Ja sitten itse asiaan Yleisin palkka kokoaikaisilla on 2600-2699 euroa/kk. Mediaanipalkka taas on 2816 €/kk. Keskiarvo taas on 3087€/kk. Eli noin puolella kokoaikatyötä tekevistä on pienempi palkka kuin 2800€.

Vierailija
88/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oikeastaan aika se ja sama saako palkkaa bruttona kolme vai kaksi tonnia. Käteen jäävässä erotuksessa on muutama hassu satanen. Se jos kaksi tuhatta saa ilman sen kummempaa stressiä ja töitä iltaisin kotona, niin eipä paljon kannata kolmen tonnin stressityöstä haaveilla. Tämä erotus konkretisoituu vasta kun sen itse kokee. Moni sanoo, että "no onhan se pari sataakin rahaa". On se rahaa juu. Ja kun oikein orjallisesti sen muistaa tallettaa, niin pääseehän sillä sitten kesälomalla Kamputseaan Kanarian saarten sijaan. Eikä sillä, onhan se varmasti suurempi elämys. Mutta ihan oikeasti... Se että mun auton ratissa on bemarin logo volkkarin logon sijaan on kiva ja siisti juttu. Mutta en mä nyt todellisuudessa ihan sen takia halua elämääni stressiä, painetta, pitkiä työpäiviä ja sen semmoista. 99% elämäni tunneista en kuitenkaan ole siellä Kamputsean lomamatkalla, enkä edes tuijota autoni ratin logoa. Jos se ero kahden ja kolmen tonnin palkassa olisikin oikeasti se tuhat euroa, niin sitten asiaa voisi miettiä toiselta kannalta. Se tonni kuussa alkaisi jo ihan oikeastikin näkyä elämässä, eikä vain siinä, että grillaanko brasilialaista vai kotimaista pihviä kesälauantaina.

"Muutama hassu satanen" eli noin 550-600e on nettopalkassa eroa 2000e/kk ja 3000e/kk välillä. Sitten kun vielä ottaa huomioon että pakolliset menot ovat tyypillisesti kiinteitä ja haukkaavat huomattavan osan nettotuloista niin elintasoa kohottaviin "ylellisyyksiin" jää suhteellisesti paljon enemmän rahaa. Esim 1000e/kk pakollisilla menoilla ylimääräistä rahaa jää kaksinkertainen määrä.

Mikäli sen "muutaman hassun satasen" sijoittaisi pörssin keskituotolla kuukausittain vaikkapa 40-vuotisen työuran ajan niin eläkkeelle jäädessä olisi varallisuutta puolisentoista miljoonaa enemmän kuin pari tonnia kuussa tienanneella. 

Vierailija
89/89 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500e/kk bruttopalkka terveydenhoitajana.

Onneksi tajusin uudelleenkouluttautua hammaslääkäriksi.