Influenssarokotteesta kokemuksia!
Oletko ottanut lapsillesi ja tuliko mitään oireita? Itse pohdin, ottaisinko omalle kolme vuotiaalle.
Kommentit (6)
Esikoiselle otettu 2013 alkaen eikä ole kertaakaan tullut mitään oireita.
Influenssarokotteet on hyvin siedettyjä. Kanamuna-allergikoille voi tulla oireita.
Tänä vuonna rokotetaan rokotteella, jonka pistämisestä on ilmennyt tavallista useammin kipeä pistokohta, mutta menee parissa päivässä ohi. Itselläni oli vain kosketusarka päivän.
Olen ottanut influenssarokotteen aina sen jälkeen, kun olen sairastunut ykköstyypin diabetekseen. Ei se influenssa tässä ole se paha, vaan ne jälkitaudit - keuhkokuume ym. Olen riskiryhmässä kehnon vastustuskyvyn takia (liittyy diabetekseen).
Ikinä en ole influenssaa kyllä sairastanut. Kerran tulin kipeäksi, mutta taisi olla rokotukseen liittymätön pieni flunssa.
Itselle tuli vähän käsi kipeäksi, lapsi 2v oli samana päivänä hyvin väsynyt. Ei muita oireita.
Olen ottanut itse vuodesta 2007. Kaikki 4 lasta ovat saaneet rokotteen vuosittain, vanhin on nyt 16v. Meillä ei kukaan ole saanut rokotteesta minkään näköisiä haittoja pistokohdan kipua lukuun ottamatta (eikä sitäkään ole tullut joka vuosi). Olemme myös koko perhe saaneet sen pahamaineisen Pandemrix-sikainfluenssarokotteen, eikä siitäkään ole meille mitään haittoja ilmennyt.
Kerran influenssan sairastaneena ja, kiitos välittömästi aloitetun hoidon, siitä nipin napin hengissä selvinneenä en totisesti viitsi toista kertaa kokeilla. Enkä todellakaan toivo sitä lapsillenikaan. Rokote kuitenkin edes hieman lieventää taudin kulkua vaikka ei täysin estäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut itse vuodesta 2007. Kaikki 4 lasta ovat saaneet rokotteen vuosittain, vanhin on nyt 16v. Meillä ei kukaan ole saanut rokotteesta minkään näköisiä haittoja pistokohdan kipua lukuun ottamatta (eikä sitäkään ole tullut joka vuosi). Olemme myös koko perhe saaneet sen pahamaineisen Pandemrix-sikainfluenssarokotteen, eikä siitäkään ole meille mitään haittoja ilmennyt.
Kerran influenssan sairastaneena ja, kiitos välittömästi aloitetun hoidon, siitä nipin napin hengissä selvinneenä en totisesti viitsi toista kertaa kokeilla. Enkä todellakaan toivo sitä lapsillenikaan. Rokote kuitenkin edes hieman lieventää taudin kulkua vaikka ei täysin estäisikään.
Ja meillä siis minä ja kaksi nuorempaa lasta olemme astmaatikkoja. Koko perhe on tältä vuodelta jo rokotteen saanut, pistokohta tuli kipeäksi minulla ja yhdellä lapsista. Muilla ei mitään oireita/haittoja.
Miksi sua kiinnostaisi yksittäisten ihmisten kokemukset? Sama kuin kysyisit, että onko kokemuksia autoilla ajamisesta. Menisit mieluummin lukemaan rokotteen turvallisuustutkimuksista havaitut sivuvaikutukset, jolloin edes teoriassa voisit saada järkevää tietoa.