Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtui Sellon Hesessä - isä ja poika 9-10v.

Vierailija
12.11.2018 |

Isä ja poika n. 9-10v. Aivan normaalin näköisiä. He seisovat jonossani takani. Kuulin heidän keskustelunsa:

Poika: Voisinko mä ottaa kerroshampurilaisen?
Isä: Sä otan sitä mitä mä sulle tilaan.
Poika (alistuneesti): Okei.

Siis mitä, millainen ihminen ei anna lapsen itse valita ravintolassa ruokaansa? Tuli kurja fiilis pojan puolesta.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua tuossa hirvittää se että miksi joku syö Hesessä, kun tuolla Sellossa on Burger King ihan vieressä.

Munkin mielestä on ihan kauheaa. Samalla tavalla miten jotkut voi kuunnella raskasta metallia tai katsoa snookkeria? Miten ihmiset julkeavat pitää eri asioista kuin mistä minä itse pidän :(

Vierailija
42/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ollut rahaa kuin tiettyyn juttuun. Jotkut ovat tosi tiukilla Espoossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten lapsille asetetaan rajoja?

Sanomalla, että otetaan joku tästä tarjouskuponkijutusta tai antamalla maks rahasumma. Määräily on eri asia kuin rajat. Jos lapsi haluaa jotain, mille on allerginen, se pitää luonnollisesti kieltää, enkä näe pahana jos limut on pääsääntöisesti kielletty.

Vierailija
44/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. jospa sillä Iskällä olikin ylläri mielessä ja tilas pojalleen parasta, sellasta mitä ei älynnyt pyytääkkään.

Vierailija
45/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että

A, ihmisten ei pistäis salakuunnella muiden keskusteluja.

B, ihmisten ei pitäis vedellä johtopäätöksiä kun eivät tiedä asian kokonaisuutta.

Vierailija
46/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että lasten kanssa ei kannattaisi lähteä yhtään mihinkään, kun aina joku on korvat hörössä kuuntelemassa ja tekemässä omat päätelmänsä. Joo tiedän, ei pitäisi välittää muista ihmisistä, mutta en ole vielä onnistunut niin paksua nahkaa kasvattamaan itselleni. 

Se on vain sitä, että ahdistaa ihmisten tyhmyys. Niin kuin ap, joka ei joko ymmärrä mistään mitään tai provoaa tahallaan lapsiperheistä ja niiden kamaluudesta. Minä olen satavarma, että poika ei ole aikaisemmilla kerroilla syönyt sitä kerrosateriaansa tai on muuten käyttäytynyt huonosti ennen tuota tilannetta. Sitä ei vain moni pysty ymmärtämään, että vanhempien ei aikaisemminkaan ole tarvinnut olla jeesuksia lastensa kanssa, miksi tarvitsisi nykyäänkään? Välillä on oltava tiukka ja vähäsanainen, muuten sitten ollaan taas valittamassa kun lapset pyörittää vanhempiaan kuus-nolla, eikö nykyvanhemmat osaa kasvattaa? 

Vierailija
47/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että lasten kanssa ei kannattaisi lähteä yhtään mihinkään, kun aina joku on korvat hörössä kuuntelemassa ja tekemässä omat päätelmänsä. Joo tiedän, ei pitäisi välittää muista ihmisistä, mutta en ole vielä onnistunut niin paksua nahkaa kasvattamaan itselleni. 

Se on vain sitä, että ahdistaa ihmisten tyhmyys. Niin kuin ap, joka ei joko ymmärrä mistään mitään tai provoaa tahallaan lapsiperheistä ja niiden kamaluudesta. Minä olen satavarma, että poika ei ole aikaisemmilla kerroilla syönyt sitä kerrosateriaansa tai on muuten käyttäytynyt huonosti ennen tuota tilannetta. Sitä ei vain moni pysty ymmärtämään, että vanhempien ei aikaisemminkaan ole tarvinnut olla jeesuksia lastensa kanssa, miksi tarvitsisi nykyäänkään? Välillä on oltava tiukka ja vähäsanainen, muuten sitten ollaan taas valittamassa kun lapset pyörittää vanhempiaan kuus-nolla, eikö nykyvanhemmat osaa kasvattaa? 

Onneksi sinä et alennut moiseen päätelmien tekemiseen, et ainakaan sataprosenttisella varmuudella.  :)

Vierailija
48/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten lapsille asetetaan rajoja?

Sanomalla, että otetaan joku tästä tarjouskuponkijutusta tai antamalla maks rahasumma. Määräily on eri asia kuin rajat. Jos lapsi haluaa jotain, mille on allerginen, se pitää luonnollisesti kieltää, enkä näe pahana jos limut on pääsääntöisesti kielletty.

Mitä sulle on määräily? Jotain kieltämistä vai? Kurjaa sellainen kieltely.

Vierailija
49/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin että lupasin purgerit lapsille. No käyn töissä jossa palkka on 8e tunti joten se tekee kuussa tonnin.

No tili löi tyhjää ja piti tarjota pojille puolikas hampurilainen ja itse jäin kokonaan ilman. Vähän noloa oli, mutta edelleen meillä on tässä maassa porukkaa jonka mielestä 8e tunti on sellainen palkka joka on laillisen sopiva.

Minusta oli todella nöyryyttävää kokeilla uudestaan ja uudestaan työssäkäyvänä että saisko tarjottua lapsille ruokaa.

Kyllähän pojat häpeävät työssäkäyvää isäänsä. Sain kyllä kuulla tästä.

Äänestäkää vaan porvareita niin tuo palkkani vielä puolittuu.

Vierailija
50/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari-isä kirjoitti:

Meillä meni niin että lupasin purgerit lapsille. No käyn töissä jossa palkka on 8e tunti joten se tekee kuussa tonnin.

No tili löi tyhjää ja piti tarjota pojille puolikas hampurilainen ja itse jäin kokonaan ilman. Vähän noloa oli, mutta edelleen meillä on tässä maassa porukkaa jonka mielestä 8e tunti on sellainen palkka joka on laillisen sopiva.

Minusta oli todella nöyryyttävää kokeilla uudestaan ja uudestaan työssäkäyvänä että saisko tarjottua lapsille ruokaa.

Ninno, kovasti ovat SDP+Keskusta+Kokoomus+Vihreät hakemassa Suomeen halpatyövoimaa. Kannattaa vähän katsoa niitä tehtyjä päätöksiä puolueittain, eikä vain omien mielikuvien perusteella. Puhuvat nimittäin yhtä, ja tekevät toista. Suomessa on tasan yksi puolue, joka välittää tavallisista pulliaisista. Ja se ei ole vasemmisto.

Vierailija
51/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari-isä kirjoitti:

Minä äänestän oikeistoa ja mielestäni eurooppalainen keskiarvo  palkallesi olisi noin 4 euroa tunti tai espanjan malli eli 3e tunti.

Olisit tyytyväinen tuosta määrästä mitä saat.

Ei köyhät käy hampurilaisilla. Köyhien pitää syödä näkkileipää kotonaan. Se teidän pitää tajuta ja oppia säästämään.

Vierailija
52/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tosta? Lapsenhan kuuluu tehdä juuri niinkuin vanhemmat sanoo. Ei minunkaan lapset saa tilata juuri sitä mitä haluaa.

Vierailija
53/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vien lapseni pikaruokalaan, ollaan sovittu etukäteen mitä otetaan. Lisäksi olen uteliaiden kyttääjien vuoksi sopinut lapseni kanssa hänen pyytävän jonossa jotakin ja minä vastaan juurikin tuohontyyliin, että otat mitä minä sanon tai ei et saa mitään.

Vierailija
54/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on varmaan ainoa maa jossa lapset päättää kaupassa tai ravintolassa mitä syö ja että mitä koko perhe syö. Muissa maissa tuo on ihan normaalia että vanhemmat tilaa sen minkä näkevät lapsilleen parhaaksi.

terv. 12:ssa eri maassa asunut

Minä en kyllä näe mitään ihailtavaa siinä, että lapsi ei saa tehdä pieniäkään päätöksiä. Suomi on myös siitä harvoja maita, että jotkut opiskelevat nuoret miehet osaavat tehdä ruokaa itse ja valita raaka-aineet kaupasta sitä varten. Ne, jotka eivät osaa, ovat ne, joille on lapsena kaikki annettu valmiina, näin ainakin omassa tuttavapiirissä. Joissakin maissa mies päättää mitä vaimo tekee, mieti sitä. 

Minun viimeisimmät kaksi suomalaista miesystävää eivät ole osanneet kokata mitään, mutta kaksi aiempaa miestä osasivat erittäin hyvin vaikkeivät olleet ravintola-alalla, toinen hollantilainen ja toinen ranskalainen :)

Vierailija
55/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tietää taustoja. Eli ehkä kotona oli jo sovittu jotain ja jankkaa vielä siinä jonossa. 

Ei lasun paikka. 

Jep. Ja vielä ihmetellään miksei ihniset hanki lapsia. No ei kai, kun joka nurkalla ollaan analysoimassa koko perhetilannettanne muutaman sivusta kuullun lauseen perusteella.

Minun taaperon taas järjesti uhmaraivarin kaupassa. Olin erittäin hämmästynyt, ettei av:lle syntynyt heti avauksia nykypäivän huonosti kasvatetuista 2 -vuotiaista.

Tuollainen puhetyyli "sinä otat sen minkä mä tilaan" ei kyllä ole perusteltavissa oikein mitenkään, vaikka sellaiseen itsekin sortuisi joskus. Oikeasti jos lapsen kanssa on taustalla vääntö asiasta, voi aivan ystävällisesti muistuttaa että muistatko että asia puhuttiin jo, ja nyt minä tilaan minkä tilaan. Tylytyksestä tulee paha olo sen kohteelle ja ulkopuoliselle, ei sitä voi mitätöidä pois. Isällä kasvun paikka siinä miten kohdella lasta kunnioittavasti.

Jos siitä on muistutettu jo kymmenen kertaa, niin 9-vuotiaalle riittää kyllä lyhytsanainen muistutus. Vai teidän sivustakuulijoidenko takiako pitäisi joka kerta selostaa koko tarina alusta loppuun?

Vierailija
56/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari-isä kirjoitti:

Silloin kun itse tienasin minimipalkan, meillä ei todellakaan käyty syömässä burgereita (tai muutakaan) "ulkona". Kaikki ruoka tehtiin kotona, huomioitiin tarjoukset, ja toisaalta ruoan täyttävyys ja terveellisyys. Kitkuteltiin ja selvittiin, minimillä mentiin 15 vuotta. Omalla työllä ja sinnikkyydellä saatiin tulotaso nousemaan, vaikka lähtökohdat lapsuudesta oli tosi huonot. Nyt on varaa jo välillä fine diningiinkin. Tosin esim. edelleen kuljen 10 vuotta sitten kirpputorilta ostetussa talvitakissa (8€), se kun on vieläkin oikein hyvä, eikä tarvetta toiseen/uuteen ole tullut.

Ota onni omiin käsiin, äläkä syytä muita. Menot tulojen mukaan, ja tavoitteeksi kasvattaa niitä tuloja jos tuo ei riitä.

Vierailija
57/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se pitäisi aina toimia. Joillain menee pieni ikuisuus kun hädin tuskin puhumaan oppineelta aletaan kyselemään että otetaanko nyt mehulla vai maidolla ja mikä lelu otettais, jne.

Itse tehokäyttäjänä tiedän jo ovesta astuessa täsän minkä aterian otan.

Vierailija
58/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joskus käyty tuollainen keskustelu kun en ole tahtonut kassajonossa alkaa selvittää, että rahaa on tasan 10egeä eli saa sen 2xlasten ateria. Sittenpä niitä tuijotuksia vasta saakin osakseen. Ja ei, en ole tukipummi tai päihdeongelmainen jonka lapset kaipaa sääliä. Joskus vaan auto hajoaa ennen tilipäivää tai muuta mukavaa.

Alapeukku ihan sen takia, että nimittelet ihmisiä.

Vierailija
59/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: miksi viette lapsenne ylipäätänsä hampurilaiselle? Itse en ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi näin toimisin. Epäterveellistä, huonoa esimerkkiä, heikot ravintoarvot -> lapsi hyppii seinille kotona, ei ole oikeastaan edes kovin edullista (käydä esim neljästään syömässä) ja tämä ylipainoinen kansa (valitettavan monet lapset myös) ei tosiaankaan tarvitse näitä paikkoja. Olen itsekin käynyt nuorempana näissä paikoissa ja tykkäsin. Helppo ja epäterveellistä, kiva esim baarin jälkeen. Mutta en koskaan omien vanhempieni kanssa, enkä ihan pikku kummassa lapsilleni tämmöisiä elämäntapoja opeta. 

Vierailija
60/102 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: miksi viette lapsenne ylipäätänsä hampurilaiselle? Itse en ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi näin toimisin. Epäterveellistä, huonoa esimerkkiä, heikot ravintoarvot -> lapsi hyppii seinille kotona, ei ole oikeastaan edes kovin edullista (käydä esim neljästään syömässä) ja tämä ylipainoinen kansa (valitettavan monet lapset myös) ei tosiaankaan tarvitse näitä paikkoja. Olen itsekin käynyt nuorempana näissä paikoissa ja tykkäsin. Helppo ja epäterveellistä, kiva esim baarin jälkeen. Mutta en koskaan omien vanhempieni kanssa, enkä ihan pikku kummassa lapsilleni tämmöisiä elämäntapoja opeta. 

Nää on taas näitä, joiden ortorektinen paatti kaatuu kerran vuodessa syödyn burgerin takia. Omille lapsilleni olen opettanut "kaikkea kohtuudella"- periaatteen. Pääsääntöisesti syödään terveellisesti, mutta silloin tällöin väliin mahtuu - hui kamala - niitä epäterveellisiäkin herkkuja. Voisin vannoa tämän toimivan paremmin kuin se, kun burgerista tehdään vähän sellainen kielletty pahe. Kun lapset kasvavat ja äidin valvonta pettää, sitä kiellettyä on päästävä mättämään oikein urakalla.

Ja niin, mäkkärillä (Hese yäk) kaikki perheenjäsenet saavat syödä juuri sitä, mitä haluavat. Jos rahaa olisi tasan kymppi, ei sinne burgerista edes mentäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi