Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautumista taas nettikirppiksistä!

Vierailija
12.11.2018 |

Tuovat kyllä ihmisten huonoimmat puolet esiin. Joo, tämä on pitkä rant, helpottaa vain kirjoittaa auki miten kusipäitä ihmiset ovat vaikka kukaan ei tätä lukisikaan. ... :-)

Eli tilanpuutteen takia oli pakko myydä aivan ihana lipasto. Ja vaikka itse sanonkin, niin todella ihana ja erikoinen lipasto. Ranskalainen pähkinäpuinen todella metka ja ihana lipasto, täyspuuta, tosi hyvä laatuinen, pientuotantona tehty. Hinta uutena 2000 euroa.

En millään olisi halunnut luopua, mutta kun tilaa ei vain ollut. Lipasto oli ollut minulla alle vuoden, joten ei tosiaan ollut kulunut käytössä.

Pätkäisin ensin hinnaksi 1/3 uuden hinnasta, eli reilu 600. Oletinkin, että tuossa on tinkimisvaraa ja eka ostaja yrittikin saada sen 400. Ilmoitin että no way, jolloin sovimme että 500 sillä ehdolla että hakee samana päivänä.

Kaiken piti olla klaari että tulee hakemaan samana iltana, kysyi vain sopivaa aikaa, jonka kerroin.

No, sittenpä naikkonen hävisi kuin tuhka tuuleen. Ei vastannut viesteihin tai puheluihin. Vihdoin sain hänet kiinni ja ilmoitin, että lipasto pitää hakea tänään jos haluaa kaupat, koska olen täysin varattu muissa jutuissa huomisen.

No sieltä tuli kiukutteleva ja nuriseva nainen. Vaati maksaa vain 450, kiukutteli kun piti hakea tänään, kiukutteli kun oli huono ilma, kiukutteli kun joutui minun kanssani kantamaan lipaston jopa 1,5 metriä autolle kun kuulemma hän joutuu sitten seuraavana päivänä sen takia sairaalaan välilevyjen takia (olin laittanut ilmoitukseen että kantajat tarvitaan ja on painava kun on täyspuuta). No sekin oli kiukuttelun kohde että on huono juttu kun on täyspuuta kun painaa.

Sitten oli vielä kalabaliikki saada se hemmetin lipasto autoon. Ilmoituksessa oli tarkat mitat, hän ei vain ollut huomannut niitä, joten lipasto ei meinannut mahtua.

Siis mistä näitä naikkosia tulee!?!? Sai 2000 lipaston 450 hintaan, eikä voinut muuta kuin valittaa. Ja jos on tuon verran varaa laittaa huonekaluun rahaan, niin tuskin se 50 tai edes 150 joka piti tinkiä olisi kaatanut taloutta.

Ja kuka ostaa huonekalun katsomatta mittoja! Tai huolehtimatta, että sen voi saada kuskattua!

Siis oikeasti, mistä noin tyhmiä ja röyhkeitä naisia tulee!!!!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin mies, niin olisin homo. Kuka kestää naisia!?

Vierailija
2/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän saanut kahden tonnin lipastoa, vaan hän sai käytetyn lipaston 450 eurolla, joka oli lipaston käypä arvo, koska siihen summaan kaupat syntyivät. Ei mun lapsen toppahaalarikaan ole kahdensadan euron haalari enää, kun se on kannettu kaupasta pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän saanut kahden tonnin lipastoa, vaan hän sai käytetyn lipaston 450 eurolla, joka oli lipaston käypä arvo, koska siihen summaan kaupat syntyivät. Ei mun lapsen toppahaalarikaan ole kahdensadan euron haalari enää, kun se on kannettu kaupasta pois. 

Muut olisivat maksaneet 600.

Vierailija
4/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se syy miksi heitän kaikki roskiin tai jätän tien varteen. 

Vierailija
6/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sittenpä naikkonen hävisi kuin tuhka tuuleen...siinä kohtaa olisi kannattanut myydä jo toisaalle sillä 600.

Vierailija
7/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten puutteelliset käytöstavat aina hämmästyttävät.

Ja varsinkin tuo, ettei viitsitä katsoa mittoja ilmoituksesta tai että yritetään vaatia myyjä kantamaan ja kuskaamaan vaikka ilmossa olisi kaikki nämä selkeästi.

Ja tuo ettei viitsitä ilmestyä paikalle sovittuna aikana.

Nämä ovat niin klassikoita nettikirppareissa, ettei tajua miten ihmiset eivät vain opi / välitä.

Vierailija
8/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sittenpä naikkonen hävisi kuin tuhka tuuleen...siinä kohtaa olisi kannattanut myydä jo toisaalle sillä 600.

Täsmälleen.

Vierailija
9/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varsinkin tuo, ettei viitsitä katsoa mittoja ilmoituksesta tai että yritetään vaatia myyjä kantamaan ja kuskaamaan vaikka ilmossa olisi kaikki nämä selkeästi.

Nämä ovat niin klassikoita nettikirppareissa, ettei tajua miten ihmiset eivät vain opi / välitä.

Ja kuka oli tämän tarinan käytöksen mahdollistaja? Jos ei tule paikalle ja tämän jälkeen ei vastaa tämä ostaja unohdotaan. Mutta toisaalta tuskin tälle parin tonnin lipastolle oli ostajia jonoksi asti :D

Vierailija
10/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin oikeassa. Sitä kai on turhan kohtelias, niin kun on yhden kanssa sovittu niin ei viitsi liian helposti lähteä tekemään ohareita. Varsinkin kun sitten saattaa saada raivon niskaan että miten voi myydä muualle vaikka oltiin sovittu.

Mutta onneksi on paljon asiallisesti käyttäytyvinkin ihmisiä.

Onkohan kaupan myyjillä tällaista, että vastaan tulee välillä aivan käsittämättömän huonosti käyttäytyviä ihmisiä vai käyttäytyvätkö ihmiset kaupoissa paremmin?

Vierailija
11/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka oli tämän tarinan käytöksen mahdollistaja? Jos ei tule paikalle ja tämän jälkeen ei vastaa tämä ostaja unohdotaan. Mutta toisaalta tuskin tälle parin tonnin lipastolle oli ostajia jonoksi asti :D

Totta, olin liian kohtelias. Ja oli kyllä jonoa. Siis ei tuo noin pahasti mennyt että teki oharit, kinasi ja kiukutteli vain kaikesta mahdollisesta ja ajankohtaa ei meinannut saada sovittua.

Mutta joo, olin liian kohtelias. Mutta välillä sitten jos itse on jämpti, niin vastaan tulee raivoa.

Pointti kai se, että miksi hemmetissä pitää tehdä asioista monimutkaisia ja käyttäytyä huonosti?

Vierailija
12/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo heti kättelyssä kaupankäynti on ongelmallista (esim ei vastailla viesteihin, vaaditaan lisäkuvia ja lisäkysymyksiä jo ilmoituksessa mainituista asioista, jahkaillan ja jaaritellaan, mikään noutoaika ei tunnu sopivan), niin kannattaa heti skipata ja myydä seuraavalle. Tuollaisten ihmisten kanssa kaupankäynti on samaa kuin hakkaisi päätä seinään ja hankalat ihmiset on niitä hankalia loppuun asti. Itse olen myyjänä oppinut jo "valitsemaan" kelle myyn. Siinä e merkitse mitään, kuka oli ensimmäinen kysyjä tai muuta vastaavaa. Minä myyn sille kenen kanssa saan kaupat sovittua helpoiten.

Vierailija
13/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa kokemus nettikirppareista on, kun myin talvitakin.

En ollut edes tajunnut, miten suosittu se olisi, mutta jonoa tuli heti montakymmentä ihmistä.

Päätyi siihen, että jonottajat riitelivät toista päivää keskenään siitä kuka takin saa (tyyliin oliko jonkun varaus pätevä sananmuodon takia tms.) ja vetivät yp:t mukaan.

Jäi tasan viimeiseksi nettikirpparikokemukseksi.

Vierailija
14/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on juuri torissa paljon tavaraa myynnissä. Olen ennenkin myynyt paljon torin kautta, mutta onneksi aika vaivattomasti, myös ostajana on sujunut kaupat aika hyvin. 

Siksi olenkin koko ajan pelännyt, koska tulee se hankala ostaja vastaan, kun aika paljon olen saanut tavaraa menemään ilman sen suurempaa vaivaa. No posti sähläsi parin paketin kanssa ja sitä jouduin pari viikkoa setvimään, mutta tämäkään ei ollut ostajasta kiinni.

Myin esim. pinnasängyn, kysyin milloin nainen voi noutaa sängyn. Hän kertoi, ettei ole autoa ja kysyi, voisinko tuoda sängyn hänelle. Tämä sopi muuten, mutta minulla ei ollut muuten mitään asiaa tuolle suunnalle, mutta nainen tarjoutui maksamaan hiukan enemmän siitä, että toisin sängyn hänelle. Olikin oikein kiitollinen kun toin, oli kuulemma kysynyt muiltakin ja ei käynyt, vaikka oli tarjoutunut maksamaan lisää.

Myin myös joitakin Playstation pelejä, sovin ostajien kanssa treffit huoltamon pihaan, kaikki tulivat sovittuna aikana, tasarahan kanssa.

Jos on tarvinnut postittaa tuotteita, ostajille on käynyt se, että postitan minulle helpoimmasta paikasta.

Yksi hankala ostaja meinasi tulla, mutten vastannut hänelle. Minulla on ilmoituksissani vain sähköposti, annan numeroni vasta, kun tarvitsee sopia tapaaminen tai ostaja vaikuttaa täyspäiseltä, sen verran paljon kuullut kauhutarinoita.

Olin saanut yöllä n. klo 02 sähköpostin, jossa joku kertoi olevansa kiinnostunut tuotteestani. Viesti oli englanniksi, mutta vaikka osaan hyvin englantia, en oikein saanut selvää siitä, ilmeisesti englanti ei ollut yhteydenottajan äidinkieli. Tämä ei kuitenkaan olisi haitannut, mutta hän oli laittanut samasta tuotteesta minulle yhteensä 5 viestiä, lyhyillä aikaväleillä. Viestien välillä oli vain 10 minuuttia, kahden viestin välillä jopa vain 3 minuuttia. Viestit muuttuivat nopeasti aggressiivisiksi, että miksi en vastaa, syrjinkö häntä koska hän ei kirjoita suomea, hän HALUAA sen tuotteen jne.

Sanon nyt vielä, että kun myyn tavaraa, katson sähköpostini monta kertaa päivässä, etteivät ostajat joudu odottelemaan vastaustani, koska minulla tosiaan sitä numeroa ilmoituksessa ei ole.

Vierailija
15/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt pääasiassa huonekaluja/sisustustavaraa torin kautta ja kaikki mennyt pääasiassa hyvin. Yksi raivostuttava piirre tosin on ostajien myöhästely! Ei siinä mitään jos nouto on sovittu klo 17 ja hieman ennen tulee viestiä että ruuhkaa, saapuvat 17.30. Ok, voin elää asian kanssa. Mutta nyt useampi henkilö on jättänyt asian ilmoittamatta! Olen itse laittanut viestiä perään mutta mitään ei kuulu, sitten yllättäen saattavat soittaa klo 19 että ovat nyt paikalla, saako noutaa 🙄 Kerran olen jo kerennyt poistumaan kotoa ja siitähän riemu repesi, olin kuulema ajatuttanut heitä turhaan.. Voi voi, myin ihan hyvällä omatunnolla tuotteen seuraavana päivänä toiselle.

Vierailija
16/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa pistää ehtoja "en varaile, omat kantajat mukaan" jos ihmisestä ei mitään kuulu niin siirrä seuraavalle.

Vierailija
17/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ainoa kokemus nettikirppareista on, kun myin talvitakin.

En ollut edes tajunnut, miten suosittu se olisi, mutta jonoa tuli heti montakymmentä ihmistä.

Päätyi siihen, että jonottajat riitelivät toista päivää keskenään siitä kuka takin saa (tyyliin oliko jonkun varaus pätevä sananmuodon takia tms.) ja vetivät yp:t mukaan.

Jäi tasan viimeiseksi nettikirpparikokemukseksi.

Kannattaa laittaa ensimmäiselle/ nopein ostaja. Etsi mieluiten kirppari ilman sääntöjä, nii ei tarvitse niistä edes alkaa tapella.

Vierailija
18/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin saanut yöllä n. klo 02 sähköpostin, jossa joku kertoi olevansa kiinnostunut tuotteestani. Viesti oli englanniksi, mutta vaikka osaan hyvin englantia, en oikein saanut selvää siitä, ilmeisesti englanti ei ollut yhteydenottajan äidinkieli. Tämä ei kuitenkaan olisi haitannut, mutta hän oli laittanut samasta tuotteesta minulle yhteensä 5 viestiä, lyhyillä aikaväleillä. Viestien välillä oli vain 10 minuuttia, kahden viestin välillä jopa vain 3 minuuttia. Viestit muuttuivat nopeasti aggressiivisiksi, että miksi en vastaa, syrjinkö häntä koska hän ei kirjoita suomea, hän HALUAA sen tuotteen jne.

Mulle kävi vähän vastaava ihan suomalaisen  miehen kanssa, kun olin laittanut tuotteen Toriin myyntiin. Illalla oli tullut asiallinen tiedustelu, ja kun seuraavan kerran päivällä avasin sähköpostini, oli iltaisen tiedustelun  (jonka näin nyt ekaa kertaa) perään tullut KAKSI vihamielistä sähköpostia, kuinka "ei kannata laittaa tuotteita myyntiin jos ei ole mielenkiintoa niitä kuitenkaan myydä". :D Sanomatta selvää, että tuon kanssa en tehnyt kauppoja ainakaan, ei käynyt mielessäkään enää antaa tuollaiselle höyrypäälle kotiosoitettani noutoa varten...

Vierailija
19/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi vähän vastaava ihan suomalaisen  miehen kanssa, kun olin laittanut tuotteen Toriin myyntiin. Illalla oli tullut asiallinen tiedustelu, ja kun seuraavan kerran päivällä avasin sähköpostini, oli iltaisen tiedustelun  (jonka näin nyt ekaa kertaa) perään tullut KAKSI vihamielistä sähköpostia, kuinka "ei kannata laittaa tuotteita myyntiin jos ei ole mielenkiintoa niitä kuitenkaan myydä". :D Sanomatta selvää, että tuon kanssa en tehnyt kauppoja ainakaan, ei käynyt mielessäkään enää antaa tuollaiselle höyrypäälle kotiosoitettani noutoa varten...

Juu kyllä näitä suomalaisissakin on, ilmeisesti aika paljonkin. On se kumma, kun kaiken pitäisi tapahtua nyt heti, ei kaikki istu sähköpostia tuijottamassa 24/7, josko kilahtaisi sähköpostia. Harmittaahan se tietysti, jos haluaa nopeasti tavaran tai on kiire saada se, mutta silloin se haetaan kaupasta, jos ei voi edes yön yli odottaa. Sitten näille tosiaan pitäisi uskaltaa antaa oma kotiosoite, kun sähköpostiosoitteenkin kanssa on jo tuollaista raivoamista. Tuota minun tapaukseni vauhkopäätä en olisi uskaltanut mennä yksin edes tapaamaan, jos olisin vienyt tuotteen. Tuote tosin on vieläkin myynnissä, mutta mieluummin sitten pidän itselläni kuin myyn tuollaisille.

Vierailija
20/25 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä mahtuu. Itsellä on myynnissä lastentarvikkeita. No tuli tarjous että maksaa uudesta (hinta oli jo alle puolet uuden hinnasta) puolet hintapyynnistä ja sitten selitykset että syy tarjoukseen on se ettei ole kuin just sen verran rahaa. Vaimo ja kolme lasta on kotona, tarjoaja itse opiskelee ja rahatilanne huono. Jotenkin samalla suretti mutta myös ärsytti. Ihanko viimeiset rahat laitat tuollaiseen turhakkeenseen...Sillä rahalla kuienkin saa monen päivän ruuat. Toisaalta antaisi vähävaraiselle ilmaiseksikin. Jotenkin tuo vaan ärsytti, hankkia sitten nyt vielä lisää lapsia tuohonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän