Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vuonna 2018 asioita edelleen hoidetaan soittamalla?

Vierailija
12.11.2018 |

Eikö muka ole tarpeeksi sellaisia välineitä, jotka eivät vaadi välitöntä reaktiota ja kaiken muun keskeyttämistä? Koskee niin työtä kuin vapaa-aikaakin. Soittaminen on hätätilanteita varten.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut rakastavat höpöttämistä.

Vierailija
2/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joskus voi olla tilanne niinsanotusti päällä eli vastaus tarvitaan heti eikä vasta joskus päivien tai viikon päästä, kuten sähköpostiasioinnissa joskus tuppaa käymään. Ajatteles ap, joskus tosiaan lähes kaikki asiat hoidettiin puhelimella. :O Ihan kreisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on paljon asoita joihin haluaa vastauksen heti. Sähköpostit tuppaa hukkumaan, etenkin jos niitä lähettelisi kaikki. Vastaus on myös hitaampaa kun on kirjoitettava. Puhelimessa saa myös kysyttyä heti jos tulee jotain tarkentavaa mieleen ja vastaus tulee heti, eikä myöhemmin sitten kun joku siellä s-postin toisessa päässä huomaa seuraavan viestimassan sekaan hukkuneen viestisi ja muistaa vastata siihen.

Vierailija
4/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoideta, kun jättää aina vastaamatta.

Vierailija
5/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa voi esittää jatkokysymyksiä ja selvittää monimutkaisempiakin tilanteita, jotka vaativat keskustelua ja vastaukset vaikuttavat jatkokysymysten sisältöön.

Ärsyttää monet nuoremmat työntekijät, jotka eivät enää osaa hoitaa asioita puhelimitse, vaan jotain yksinkertaistakin asiaa veivataan edestakaisin tuntitolkulla sähköpostilla. Kun tarttuu luuriin, saa usein nopeasti ja tehokkaasti asian hoidettua kerralla kuntoon.

Vierailija
6/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on todella paljon asioita, joita ap ei ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Kivampi saada joku viesti tekstinä, jättää se päiväksi sivuun ja vastata joskus illalla tai seuraavana päivänä. Toki sen jälkeen on tullut jo 4-5 viestiä, että miksi et vastaa.

Vierailija
8/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ihan siltä innostuneelta konsultilta, joka kävi edellisessä työpaikassani jo 20 vuotta sitten kertomassa, miten on kätevämpää lähettää viereisessä huoneessa istuvalle työkaverille sähköpostia kuin käydä sanomassa asia. 

Kysyin siltä jo silloin, että mitenkäs työnjohto ja valvonta montun laidalla käy sähköpostitse...

Tosin myönnän minäkin, että monessa asiassa sähköposti on kätevä. Siitä kun jää aina dokumentti sovitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on niin paljon kätevämpi ja usein nopeampi. Saa heti selville millä fiiliksellä ihminen siellä linjan toisessa päässä on, eikä tarvitse arvailla helposti autistisia piirteitä saavista maileista mitä tämä töksäyttelijä nyt meinaa. Ihmisten välille syntyy aito kontakti. 

t. 24v työelämään astunut joka vihaa liibalaaba 20 viestin sähköpostipallotteluja, ellei asia ole sopiminen tmv. että siitä on jäätävä "dokumentaatiota"

Vierailija
10/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriajan varaaminen soittamalla ainakin on niin vaikeaa, etten yhtään ihmettele, jos ihmisillä mätänevät hampaat suuhun.

"Voit varata ajan soittamalla ma-pe klo 7.30-15. Pyrimme soittamaan sinulle takaisin saman päivän aikana, mutta voi mennä seuraavaankin päivään."

Jotenkin ihmettelen, tämä on varmaan ihan pikkujuttu, mutta ehkä ihan kaikki eivät välttämättä kovin kätevästi voi päivystää puhelimen ääressä klo 7.30-15 yhtä tai kahta arkipäivää? Jos joku vaikka KÄY TÖISSÄ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen monesti ihmetellyt. En itse juurikaan vastaile puhelimeen muuta kun vanhemmille sukulaisille, ja kyllä ottaa päähän kun joskus joku pankki tai muu vastaava ei tunnu millään ymmärtävän etten hoida mitään asioita puhelimitse. Se on joko sähköisessä asioinnissa tai paikan päällä, ei puhelimitse.