Töissä ahdistaa, vapisuttaa ja on ihan fyysisesti paha olo
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ap kertoa, mistä alasta ja ammatista on kyse?
Kun täällä on jatkuvasti näitä avauksia, joissa työ ahdistaa paniikkiin asti.
Olen varmaan poikkeuksellisen onnekas, kun olen koko ikäni (melkein 60 vuotta) ollut pelkästään mukavissa töissä kivoissa työpaikoissa. En pysty kuvittelemaan tuota tilannetta, että vapisuttaa ja tulee fyysisesti paha olo, siis työstä.
Ok, alapeukuttajat, ymmärretty. Täällä ei saa siis edes kysyä mitään, jos itse viihtyy työssään.
t. Sama
Viestisi koettiin tahdittomaksi. Käytkö sä aviokriisikeskusteluissakin julistamassa, että "Minä olen ollut vain onnellisissa parisuhteissa" ja sairauskeskusteluissa kertomassa, että itse olet ollut terveenä?
AP, tsemppiä! Älä anna työn sairastuttaa itseäsi.
Ok, pyydän anteeksi, jos kuulostin omahyväiseltä. En tarkoittanut olla, ymmärrän että ei ole omaa ansiotani, että olen saanut olla vain mukavissa töissä.
Mutta yritin ihan oikeasti kuvitella tilannetta, jossa työpaikka saa aikaan noin voimakkaan ahdistuksen, enkä onnistunut. Ryhdyin vain kysymään, kun ihan joka päivä saa täältä lukea samantapaisia avauksia, joihin en ennen ole reagoinut.
Tuohon varmasti tarvitaan oma kokemus. Ja törmääminen aivan pirullisiin esimiehiin ja kollegoihin, ilmeisesti. Täytyy koputtaa puuta.
En ole ap. Mutta ei tarvitse olla mitään erityisen kamalaa. Kun on esim. jatkuvia muutoksia vuosi toisensa jälkeen eikä ole sellaista oloa, että osaisi työnsä, vaikka olisi ollut siellä miten monta vuotta, koska jatkuvasti uudistetaan ja muutetaan, niin sekin voi alkaa ahdistaa.
Tuohonhan se näyttää olevan menossa, työtaakka kasvaa jatkuvasti mutta palkka ei. Porukka vähenee ja jäljellejäävien pitäisi vaan hoitaa homma. Ei oikein meinaa jostain syystä motivoida. 10 vuotta samassa duunissa lienee muutenkin jo tarpeeksi ja itselläkin vaan tuntuu tihenevän nämä epätoivon ja synkkyyden hetket töissä. Pitäisi varmaan ne loparit ottaa, että saa päätä jotenkin kondikseen niin, että voisi jopa miettiä mikä muu voisi kiinnostaa. Nyt sitä on kuin zombi vain jatkuvasti.