Eräs tuttuni on jäänyt elämässä yksin eikä hän itse ymmärrä syytä
Aluksi vaikuttaa kivalta ja hauskalta tyypiltä. Hänen kanssaan viihtyy kunnes oppii tuntemaan, tai siis kunnes oppii, ettei hänessä ole mitään mihin tutustua ja hän on syvällinen kuin kahluuallas. Puheenaiheet on pelkkää työtä ja lähinnä valitusta siitä tai jotain juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää. Hän ei panosta kaveruuteen oikein mitenkään, ei ehdottele yhteistä tekemistä ja saattaa perua sovittuja juttuja sillä syyllä ettei nyt jaksa. Yllätyin täysin, kun hän sanoi pitävänsä minua yhtenä parhaista ystävistään, vaikka itse en kokenut hänen kanssaan mitään yhteyttä. En koe edes kunnolla tuntevani häntä.
Ja hän tosiaan vilpittömästi ihmettelee, että miksei ne kaverisuhteet oikein ota tuulta purjeisiin... veikkaan että hänen kaltaisia on todella paljon.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää"? Mitkä on syvällisiä aiheita mistä pitäisi puhua? Entä jos haluaa puhua vaikka kuolemasta, onko se liian syvällistä?
No puhe pelkästään siitä mitä näkee. Vaikkapa jotain kahvilan ikkunasta. Tai siitä pullasta kahvin kanssa.
Ei ideoita, haaveita, teorioita, fiiliksiä, suunnitelmia... Ei mitään luovia juttuja meneillään, ei pelkoja eikä epävarmuuksia. Nämä ovat normaaleja puheenaiheita muiden kavereiden ja ystävien kanssa.
voi jee sellasta on porvoon luovuus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D
Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.
Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.
Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.
Ihmekös tuo, että jää yksin kun ei mitään minkään asian eteen jaksa tehdä.
Mikä nönnerö sä olet, kun et voi suoraan hänelle tätä kertoa?
Voin mä kertoa jos kysyy. En mä ole mikään mun tuttujen elämänvalmentaja.
"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.
”No ap tässä terve!! Eipä olla juteltu kuukausiin, mutta mulla olis sulle kuule tämmönen juttu. Muistatko, kun joskus keväällä ohimennen tuumasit, ettei ole paljonkaan kaverisuhteet pysyneet? No mä kato ajattelin sulle nyt kertoa mistä se mun mielestä johtuu...” ja munasarjat tiskiin kuin voittaja.
Joo hyvä idea.
Nyt taitaa ap olla se joka ei osaa olla ystävä. Mitäpä jos keväällä olisit hänelle sanonut että "ootko huomannut että aika vähän olet ylläpitänyt meidän ystäväsuhdetta, tai sellainen olo minulle on jäänyt".
Katsos kun normaalit ihmiset ja varsinkin ystävät keskustelevat keskenään, eivätkä juorua selän takana.
Me mitään ystäviä olla eikä vauvafoorumi ole mitään selän takana juoruamista.
Ei ehkä juoruamista mutta pahan puhumista.
Ette selvätikään ole ystäviä, ikävää että tuttavasi pitää sinua ystävänänsä, ehkäpä voisit olla suorempi, etkä johdattaa harhaan?
Tiedän kyllä paljon kaltaisiasi, esitetään kaveria ja puhutaan pahaa kun henkilö itse ei ole paikalla. Se nyt tasan kertoo enemmän sinusta, kuin siitä puhumastasi henkilöstä.
Hieman käy sinua sääliksi, että koet tarvetta palstalla jatkaa epämiellyttävän luonteesi esiintuomista, ymmärtämättä itse miten ikävä ihminen olet.
Tuo sun kuvailema ihminen kuulostaa epämiellyttävältä. Ei varmaan kannata jatkaa sen kanssa keskustelua enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D
Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.
Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.
Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.
Ihmekös tuo, että jää yksin kun ei mitään minkään asian eteen jaksa tehdä.
Mikä nönnerö sä olet, kun et voi suoraan hänelle tätä kertoa?
Voin mä kertoa jos kysyy. En mä ole mikään mun tuttujen elämänvalmentaja.
"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.
”No ap tässä terve!! Eipä olla juteltu kuukausiin, mutta mulla olis sulle kuule tämmönen juttu. Muistatko, kun joskus keväällä ohimennen tuumasit, ettei ole paljonkaan kaverisuhteet pysyneet? No mä kato ajattelin sulle nyt kertoa mistä se mun mielestä johtuu...” ja munasarjat tiskiin kuin voittaja.
Joo hyvä idea.
Nyt taitaa ap olla se joka ei osaa olla ystävä. Mitäpä jos keväällä olisit hänelle sanonut että "ootko huomannut että aika vähän olet ylläpitänyt meidän ystäväsuhdetta, tai sellainen olo minulle on jäänyt".
Katsos kun normaalit ihmiset ja varsinkin ystävät keskustelevat keskenään, eivätkä juorua selän takana.
Me mitään ystäviä olla eikä vauvafoorumi ole mitään selän takana juoruamista.
Ei ehkä juoruamista mutta pahan puhumista.
Ette selvätikään ole ystäviä, ikävää että tuttavasi pitää sinua ystävänänsä, ehkäpä voisit olla suorempi, etkä johdattaa harhaan?
Tiedän kyllä paljon kaltaisiasi, esitetään kaveria ja puhutaan pahaa kun henkilö itse ei ole paikalla. Se nyt tasan kertoo enemmän sinusta, kuin siitä puhumastasi henkilöstä.
Hieman käy sinua sääliksi, että koet tarvetta palstalla jatkaa epämiellyttävän luonteesi esiintuomista, ymmärtämättä itse miten ikävä ihminen olet.
Tuo sun kuvailema ihminen kuulostaa epämiellyttävältä. Ei varmaan kannata jatkaa sen kanssa keskustelua enempää?
Miksi ei? Provohan tämä vain oli.
No tuo on täysin eri asia.