Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tuttuni on jäänyt elämässä yksin eikä hän itse ymmärrä syytä

Vierailija
12.11.2018 |

Aluksi vaikuttaa kivalta ja hauskalta tyypiltä. Hänen kanssaan viihtyy kunnes oppii tuntemaan, tai siis kunnes oppii, ettei hänessä ole mitään mihin tutustua ja hän on syvällinen kuin kahluuallas. Puheenaiheet on pelkkää työtä ja lähinnä valitusta siitä tai jotain juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää. Hän ei panosta kaveruuteen oikein mitenkään, ei ehdottele yhteistä tekemistä ja saattaa perua sovittuja juttuja sillä syyllä ettei nyt jaksa. Yllätyin täysin, kun hän sanoi pitävänsä minua yhtenä parhaista ystävistään, vaikka itse en kokenut hänen kanssaan mitään yhteyttä. En koe edes kunnolla tuntevani häntä.

Ja hän tosiaan vilpittömästi ihmettelee, että miksei ne kaverisuhteet oikein ota tuulta purjeisiin... veikkaan että hänen kaltaisia on todella paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lätiden just apn kaltaidelle ahnaasti juoruaiheita odottavalle tarkoituksella kaikke a super pinnallista. Hauska ukea sen kasvoja kun se ei saa mitään irti. Itse se tosiaan on köyhä kuin kahluuamme. Not interested. Käy sääliksi se.

Kannattaisiko hommata mielekkäämpiä kavereita?

Vierailija
22/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tuttusi tekee kyllä kauhean viisaasti, ettei avaudu syvällisistä asioistaan sinun kaltaisellesi sitä ahnaasti odottavalle henkilölle... Jos joku on tuttujaan kohtaan noin ilkeän tuomitseva, tuskin kannattaa antaa muuta kuin juuri sitä pinnallista lätinää hänelle?

Projisointia

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D

Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.

Vierailija
24/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lätiden just apn kaltaidelle ahnaasti juoruaiheita odottavalle tarkoituksella kaikke a super pinnallista. Hauska ukea sen kasvoja kun se ei saa mitään irti. Itse se tosiaan on köyhä kuin kahluuamme. Not interested. Käy sääliksi se.

Ei ap:n kaltaisia ihmisiä hommata, ne tunkee kyllä ihan pyytämättä seuraan.

Vierailija
25/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on täysin päinvastainen, mutta sähän olet nyt päättänyt että kyse on susta ja sä tunnet mut. Kannattais nostaa katse omasta navasta joskus.

Vierailija
26/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa on kokonaan yksin jäänyt. Kaikkia ei kiinnosta panostaa kaverisuhteisiin, elämässä on niin paljon muutakin sisältöä. Sinä sentään vaikutat todelliselta kultakimpaleelta ystäväksi.

Mä olen hauska ja kiinnostava ystävä joka näkee ystävien eteen vaivaa. Joskus hankala ja vaativa, mutta kukaan ei ole täydellinen. Et sinäkään.

Hänellä se muu sisältö on työtä josta lähinnä vaan valittaa. Ei harrastuksia eikä muita kavereita.

Aivan varmasti olet. Omasta mielestäsi. Tuskinpa täysin orpo kuitenkaan on. Toisille perhesuhteet menevät kaveruuksien edelle.

Ilmeisesti tiedät meidät paremmin kuin minä. Onnittelut.

Vai kalahtiko sittenkin omaan nilkkaan? ;)

Ystäväsi on harvinaisen fiksu siinä ettei avaudu sinulle asioistaan. Saisi muuten lukea ne täältä ;)

Vierailija
27/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa on kokonaan yksin jäänyt. Kaikkia ei kiinnosta panostaa kaverisuhteisiin, elämässä on niin paljon muutakin sisältöä. Sinä sentään vaikutat todelliselta kultakimpaleelta ystäväksi.

Mä olen hauska ja kiinnostava ystävä joka näkee ystävien eteen vaivaa. Joskus hankala ja vaativa, mutta kukaan ei ole täydellinen. Et sinäkään.

Hänellä se muu sisältö on työtä josta lähinnä vaan valittaa. Ei harrastuksia eikä muita kavereita.

Aivan varmasti olet. Omasta mielestäsi. Tuskinpa täysin orpo kuitenkaan on. Toisille perhesuhteet menevät kaveruuksien edelle.

Ilmeisesti tiedät meidät paremmin kuin minä. Onnittelut.

Vai kalahtiko sittenkin omaan nilkkaan? ;)

Ystäväsi on harvinaisen fiksu siinä ettei avaudu sinulle asioistaan. Saisi muuten lukea ne täältä ;)

En mä häntä tyhmäksi missään vaiheessa sanonutkaan. Sä vaikutat vähän yksinkertaiselta, kun luulet tietäväsi täysin mistä on kyse ;)

Vierailija
28/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D

Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.

Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.

Vierailija
29/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää"? Mitkä on syvällisiä aiheita mistä pitäisi puhua? Entä jos haluaa puhua vaikka kuolemasta, onko se liian syvällistä?

No puhe pelkästään siitä mitä näkee. Vaikkapa jotain kahvilan ikkunasta. Tai siitä pullasta kahvin kanssa.

Ei ideoita, haaveita, teorioita, fiiliksiä, suunnitelmia... Ei mitään luovia juttuja meneillään, ei pelkoja eikä epävarmuuksia. Nämä ovat normaaleja puheenaiheita muiden kavereiden ja ystävien kanssa.

No minä taas olen saanut kakkaa niskaan juuri sen takia, että olen liian "syvällinen". Otan kaiken kuulema niin tosissani, ajattelen liikaa, mietin ihan ihme juttuja ja olen muutenkin jotenkin vaikea ja outo. Olen siis juuri tuollainen haaveilija-fiilistelijä-teoreetikko. En jaksa kamalasti arkipäiväisempiä puheenaiheita, vaikka esimerkiksi työpaikalla osaan kyllä pitää small talkia yllä tilanteen niin vaatiessa. Usein olen myös törmännyt siihen ajatusmalliin, että syvällinen keskustelu = kaikki omat henkilökohtaiset asiat läväytetään päin toisen naamaa. Sekään ei sitten kauheasti kaikkia miellytä, kun en esimerkiksi välitä kenenkään rakkaus- saati seksielämän ruotimisesta...

Vierailija
30/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.

Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.

Ihmekös tuo, että jää yksin kun ei mitään minkään asian eteen jaksa tehdä.

Vierailija
31/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää"? Mitkä on syvällisiä aiheita mistä pitäisi puhua? Entä jos haluaa puhua vaikka kuolemasta, onko se liian syvällistä?

No puhe pelkästään siitä mitä näkee. Vaikkapa jotain kahvilan ikkunasta. Tai siitä pullasta kahvin kanssa.

Ei ideoita, haaveita, teorioita, fiiliksiä, suunnitelmia... Ei mitään luovia juttuja meneillään, ei pelkoja eikä epävarmuuksia. Nämä ovat normaaleja puheenaiheita muiden kavereiden ja ystävien kanssa.

No minä taas olen saanut kakkaa niskaan juuri sen takia, että olen liian "syvällinen". Otan kaiken kuulema niin tosissani, ajattelen liikaa, mietin ihan ihme juttuja ja olen muutenkin jotenkin vaikea ja outo. Olen siis juuri tuollainen haaveilija-fiilistelijä-teoreetikko. En jaksa kamalasti arkipäiväisempiä puheenaiheita, vaikka esimerkiksi työpaikalla osaan kyllä pitää small talkia yllä tilanteen niin vaatiessa. Usein olen myös törmännyt siihen ajatusmalliin, että syvällinen keskustelu = kaikki omat henkilökohtaiset asiat läväytetään päin toisen naamaa. Sekään ei sitten kauheasti kaikkia miellytä, kun en esimerkiksi välitä kenenkään rakkaus- saati seksielämän ruotimisesta...

No nyt tuli asiaa.

Nämä täällä tulkitsevat syvällisiä keskusteluja arvostavat ihmiset jonkinlaiseksi juorunnälkäiseksi mässäilijäksi, mikä itsellä ei käynyt edes mielessä.

Toivottavasti löydät kaltaisiasi ihmisiä joiden kanssa koet turvalliseksi pitää jalat pikkuisen maanpinnan yläpuolella ja he pitävät susta juuri sellaisena kuin olet! :)

Vierailija
32/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.

Katsos se, että hän ei nöe vaivaa sun ns ystävyytees, mikä ei todellakaan ole arvokas, ei tarkoita sitä, etteikö hänellä ole kymmeniä mielenkiintoisempia tuttavuuksia ja ystävyyksiä Katsos maailma on avoin ja vain parin klikkauksen päässä monta paljon fiksumpaa ihmistä, joilla on jopa jotain ajatuksiakin / eikä tuollaista keskenkasvuista teiniläppää. Grow up, b***ch. Lol. Sulla tuskin on ainuttakaan oikeaa ystävää. Paistaa läpi, että olet tuollainen ihm isjäte. Kulissit kunnossa, mutta kukaan ei tykkää susta. Se sun kamu yritti vaa kato piristää sua, kun hokas sullei oo oikeita kamuja. Kylmäävät vibat sulla. Hrrrrr.

Vierailija
33/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nönnerö sä olet, kun et voi suoraan hänelle tätä kertoa?

Vierailija
34/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin mä kertoa jos kysyy. En mä ole mikään mun tuttujen elämänvalmentaja.

Vierailija
35/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos se, että hän ei nöe vaivaa sun ns ystävyytees, mikä ei todellakaan ole arvokas, ei tarkoita sitä, etteikö hänellä ole kymmeniä mielenkiintoisempia tuttavuuksia ja ystävyyksiä Katsos maailma on avoin ja vain parin klikkauksen päässä monta paljon fiksumpaa ihmistä, joilla on jopa jotain ajatuksiakin / eikä tuollaista keskenkasvuista teiniläppää. Grow up, b***ch. Lol. Sulla tuskin on ainuttakaan oikeaa ystävää. Paistaa läpi, että olet tuollainen ihm isjäte. Kulissit kunnossa, mutta kukaan ei tykkää susta. Se sun kamu yritti vaa kato piristää sua, kun hokas sullei oo oikeita kamuja. Kylmäävät vibat sulla. Hrrrrr.

Näköjään ihan omat kuviot tulilla siellä. Voit sä sun olkinukkeja kylmistellä mielin määrin, ei kuulu mulle.

Vierailija
36/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.

Vierailija
37/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.

”No ap tässä terve!! Eipä olla juteltu kuukausiin, mutta mulla olis sulle kuule tämmönen juttu. Muistatko, kun joskus keväällä ohimennen tuumasit, ettei ole paljonkaan kaverisuhteet pysyneet? No mä kato ajattelin sulle nyt kertoa mistä se mun mielestä johtuu...” ja munasarjat tiskiin kuin voittaja.

Joo hyvä idea.

Vierailija
38/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on jotain samaa, kuin ap:n valittamassa ystävässä. Valitan työstäni ja terveydestäni ym. Ymmärrän, että olen varmasti joillekin raskasta seuraa ja välillä pyytelen anteeksi tätä valitustani. Yhteydenpito ihmisiin on tällä hetkellä aika heikkoa, koska en yksinkertaisesti jaksa. Työssä saan sosialisoida niin paljon, että se vetää energiat alas. Välillä olen jonkun ystävä-tapaamisenkin jälkeen aivan poikki, vaikka olisi ollut ihan perusmukava tapaaminen. Mulla on kyllä muutama ystävä ja yksi heistä valittaa kans minulle jatkuvasti terveydestään ja myönnän että se on aika raskasta kuulijalle, mutta hän onkin aikamoinen puheenvuorojenpitäjä ja viesteillä pommittaja.

Joidenkin kanssa puhun syvällisiä, mutta välillä huomaan, ettei olisi kannattanut. Varsinkin uudempien ihmisten kanssa on parempi pysyä pinnallisemmissa ja turvallisemmissa aiheissa. Niin monta kertaa nähty millaisia juoruakkoja naiset ovat. Vääristellään, muunnellaan, keksitään omia. Draamaillaan, diagnosoidaan, mustataan mainetta. Avautuminen ei siis todellakaan usein kannata. Lisäksi esim. jos kärsii masennuksesta, niin se kaventaa näköaloja. Ei jaksa haaveilla, suunnitella tai miettiä tulevaisuutta. Ei jaksa kehitellä vapaalla mielenkiintoisia projekteja ja harrastuksia.

Vierailija
39/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri lopetti pitämästä yhteyttä, kun mä sen mielestä panostin niin vähän häneen. Oltiin oltu ystäviä 20 vuotta. Sinä vuonna mulla oli työuupumus, kaksi kuolemantapausta perheessä ja avioero. En vaan pystynyt mihinkään, eikä hän vaivautunut kysymään.

Ehkä sitten olen huono panostamaan.

Vierailija
40/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Nämä ap.n kaltaiset omasta mielestään todella kiinnostavat ihmiset, usein omaavat laajan "kaveri"piirin. Se ei johdu siitä että olisivat kiinnostavia, vaan nimenomaan siitä, että eivät ymmärrä että eivät kaikkien mielestä ole.

Ap.n "kaveri" on fiksu, jos pitää keskustelun pintapuolisena, vaikuttaa sen verran epämiellyttävältä ihmiseltä, että itsekkin pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi