Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs tuttuni on jäänyt elämässä yksin eikä hän itse ymmärrä syytä

Vierailija
12.11.2018 |

Aluksi vaikuttaa kivalta ja hauskalta tyypiltä. Hänen kanssaan viihtyy kunnes oppii tuntemaan, tai siis kunnes oppii, ettei hänessä ole mitään mihin tutustua ja hän on syvällinen kuin kahluuallas. Puheenaiheet on pelkkää työtä ja lähinnä valitusta siitä tai jotain juuri sillä hetkellä tapahtuvaa turhaa lätinää. Hän ei panosta kaveruuteen oikein mitenkään, ei ehdottele yhteistä tekemistä ja saattaa perua sovittuja juttuja sillä syyllä ettei nyt jaksa. Yllätyin täysin, kun hän sanoi pitävänsä minua yhtenä parhaista ystävistään, vaikka itse en kokenut hänen kanssaan mitään yhteyttä. En koe edes kunnolla tuntevani häntä.

Ja hän tosiaan vilpittömästi ihmettelee, että miksei ne kaverisuhteet oikein ota tuulta purjeisiin... veikkaan että hänen kaltaisia on todella paljon.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D

Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.

Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.

Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.

Ihmekös tuo, että jää yksin kun ei mitään minkään asian eteen jaksa tehdä.

Mikä nönnerö sä olet, kun et voi suoraan hänelle tätä kertoa?

Voin mä kertoa jos kysyy. En mä ole mikään mun tuttujen elämänvalmentaja.

"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.

”No ap tässä terve!! Eipä olla juteltu kuukausiin, mutta mulla olis sulle kuule tämmönen juttu. Muistatko, kun joskus keväällä ohimennen tuumasit, ettei ole paljonkaan kaverisuhteet pysyneet? No mä kato ajattelin sulle nyt kertoa mistä se mun mielestä johtuu...” ja munasarjat tiskiin kuin voittaja.

Joo hyvä idea.

Nyt taitaa ap olla se joka ei osaa olla ystävä. Mitäpä jos keväällä olisit hänelle sanonut että "ootko huomannut että aika vähän olet ylläpitänyt meidän ystäväsuhdetta, tai sellainen olo minulle on jäänyt".

Katsos kun normaalit ihmiset ja varsinkin ystävät keskustelevat keskenään, eivätkä juorua selän takana.

Vierailija
42/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäVä_nainen kirjoitti:

Mussa on jotain samaa, kuin ap:n valittamassa ystävässä. Valitan työstäni ja terveydestäni ym. Ymmärrän, että olen varmasti joillekin raskasta seuraa ja välillä pyytelen anteeksi tätä valitustani. Yhteydenpito ihmisiin on tällä hetkellä aika heikkoa, koska en yksinkertaisesti jaksa. Työssä saan sosialisoida niin paljon, että se vetää energiat alas. Välillä olen jonkun ystävä-tapaamisenkin jälkeen aivan poikki, vaikka olisi ollut ihan perusmukava tapaaminen. Mulla on kyllä muutama ystävä ja yksi heistä valittaa kans minulle jatkuvasti terveydestään ja myönnän että se on aika raskasta kuulijalle, mutta hän onkin aikamoinen puheenvuorojenpitäjä ja viesteillä pommittaja.

Joidenkin kanssa puhun syvällisiä, mutta välillä huomaan, ettei olisi kannattanut. Varsinkin uudempien ihmisten kanssa on parempi pysyä pinnallisemmissa ja turvallisemmissa aiheissa. Niin monta kertaa nähty millaisia juoruakkoja naiset ovat. Vääristellään, muunnellaan, keksitään omia. Draamaillaan, diagnosoidaan, mustataan mainetta. Avautuminen ei siis todellakaan usein kannata. Lisäksi esim. jos kärsii masennuksesta, niin se kaventaa näköaloja. Ei jaksa haaveilla, suunnitella tai miettiä tulevaisuutta. Ei jaksa kehitellä vapaalla mielenkiintoisia projekteja ja harrastuksia.

Ei sen ystäväsuhteen kuulukkaan toisen kontolle jäädä, eikö ystävien pitäisi pystyä jakamaan sekä suru että ilo.

Länsimaissa eletään niin minä keskeisesti, että mikäli ihmisellä on huono jakso elämässä, eikä tästä ihmisestä pystytä hyötymään, hänet hylätään huonona ystävänä. Varsinkin naiset. Kaikkien pitää suorittaa, antaa, hyödyttää, unohdetaan se ihminen siellä. Niin hulluksi on mennyt, että ilman harrastuksia ei ole persoonaa, kas kun jopa koiralla on identiteetti, luonne ja persoona vaikka ei vuorikiipeile tai pyöräile.

Ja ei, en tarkoita että negatiivisessa seurassa kuuluisi aikaa viettää, mutta mikäli keskustelun aihe mm."työstä valittaminen" ei kiinnosta voi siitä sanoa ja/tai ihan vain vaihtaa aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin masentuneena todella pintapuoleista seuraa. Usein peruin tapaamisia ja unohdin ottaa yhteyttä takaisin. Lopputulemana pinnallisempien kaverisuhteiden loppuminen. Nämä tutut olivat kaikki samasta porukasta. Jälkeenpäin kuulin juoruja kuinka minulla ei ole kavereita jne. Johtuen siitä etten ole heihin yhteydessä, eivätkä he minuun. Yksi outo syy oli myös etten linkediniin ole haalinut kuin muutamia.

On minulla hyviä kavereita noin 10... heidän kanssaan on välillä hiljaista, välillä ei. Nuo ystävyyssuhteet ovat pysyneet vaikka jollakin osapuolella on haasteita elämässä.

Vierailija
44/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet A, voisitko puhua minulle suoraan, etkä näin...

Vierailija
45/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nb. Jos et osaa käyttää kielikuvia, älä yritä käyttää niitä.

Vierailija
46/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös hyvin sosiaalisia työttömiä ja sitten työelämässä olevia joiden vapaa-aika kyllä melko lähellä sitä mitä syrjäytymiseksi mielletään työttömillä?

Vierailija
47/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaverisuhteet ei ota tuulta purjeisiin"

What the fuck?

😂😂😂

Vierailija
48/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä herne nenässä näppistä naputtelevia seinäruusuja kuvitellen, että kyse on Juuri Hänestä :D

Yksin jääneet katkerot on tulenarka aihe. Yleensä niillä on myös kehnoimmat piikit, harjoituksen puutteesta.

Eli teit aloituksen ilkeyttäsi etkä siksi että olisit huolissasi yksinäisestä ystävästäsi? Olet helmi ihmiseksi.

Mä mitään huolissaan ole. Tein aloituksen juurikin siksi, että hänen kaltaisensa ihmiset lukisivat ja ehkä menisivät itseensä. Painavin asia aloitusviestissä oli ettei hän panostanut kaveruuteen mitenkään vaikka henkilöä (minua) muka niin hyvänä ystävänä pitikin.

Joo, sen sijaan yrität verkkovalmentaa koko Suomea.👍

Vierailija
49/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös hyvin sosiaalisia työttömiä ja sitten työelämässä olevia joiden vapaa-aika kyllä melko lähellä sitä mitä syrjäytymiseksi mielletään työttömillä?

Mitä sillä vapaa-ajalla pitäisi tehdä jos on työelämässä ja kuuluu noihin joiden vapaa-aika on melko lähellä sitä mikä miellettäisiin työttömillä syrjäytymiseksi?

Vierailija
50/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille suoraan. Tuskin kysyy. Ihmettelee vaan.

Vierailija
51/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen melko syrjäytynyt vapaa-ajallani. Ei kertakaikkiaan jaksa lähteä tapahtumiin. Inhoan tungosta ja kovaa meteliä, tuuppimista, jonottamista ym. En lähde yhteenkään ihmisiä keräävään tapahtumaan vapaa-ajallani, ellen jostain syystä aivan todella johonkin halua. Tämäkin varmasti rajoittaa mun sos.suhteita. Olen työni puolesta melkoisen kyllästynyt ihmisiin, varsinkin toisiin naisiin. Jos olisi mökki, ajaisin varmasti sinne aina vapaapäivänä ja möllöttäisin siellä yksin hiljaisuudessa. Toisaalta osaan myös tarvittaessa keskustella ja olla sosiaalinen.

Vierailija
52/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...vilpittömästi ihmettelee miksei kaverisuhteet ota tuulta purjeisiin..." sä vaan haluat länkyttää pashaa siitä sen selän takana, kun ei ole munasarjoja sanoa naamakkain.

”No ap tässä terve!! Eipä olla juteltu kuukausiin, mutta mulla olis sulle kuule tämmönen juttu. Muistatko, kun joskus keväällä ohimennen tuumasit, ettei ole paljonkaan kaverisuhteet pysyneet? No mä kato ajattelin sulle nyt kertoa mistä se mun mielestä johtuu...” ja munasarjat tiskiin kuin voittaja.

Joo hyvä idea.

Nyt taitaa ap olla se joka ei osaa olla ystävä. Mitäpä jos keväällä olisit hänelle sanonut että "ootko huomannut että aika vähän olet ylläpitänyt meidän ystäväsuhdetta, tai sellainen olo minulle on jäänyt".

Katsos kun normaalit ihmiset ja varsinkin ystävät keskustelevat keskenään, eivätkä juorua selän takana.

Me mitään ystäviä olla eikä vauvafoorumi ole mitään selän takana juoruamista.

Vierailija
53/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka on kiva mutta sen kanssa ei voi puhua kuin arjesta.

Ruoasta ja työstä.

Vierailija
54/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole A mutta kannattaisiko mennä itseen jos tuo ”perutaan sovittuja tapaamisia syyllä ettei nyt jaksa” kolahti suhun?

Vierailija
55/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka on kiva mutta sen kanssa ei voi puhua kuin arjesta.

Ruoasta ja työstä.

Varo, tai kohta itseensä ottaneet ja loukkaantuneet mammat hyökkää kynsin ja hampain sun suuntaan.

Vierailija
56/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaverisuhteet ei ota tuulta purjeisiin"

What the fuck?

😂😂😂

Siis eikäää 😂😂😂😂 en kestä!!! Mitä siis niinku vitsiii??? 😂😂😂

Vierailija
57/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen sijaan yrität verkkovalmentaa koko Suomea.👍

Joo no sä voit vaikka poistua jos ei nappaa.

Vierailija
58/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole A mutta kannattaisiko mennä itseen jos tuo ”perutaan sovittuja tapaamisia syyllä ettei nyt jaksa” kolahti suhun?

Vakavasti masentuneena ei oikein jaksa mitään. Viimeiset voimar menee siihen ettei hyppää junan alle...

Vierailija
59/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nb. Jos et osaa käyttää kielikuvia, älä yritä käyttää niitä.

Jos et vaan tajua niin älä mua syytä.

Vierailija
60/64 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hyvä idea.

Me mitään ystäviä olla eikä vauvafoorumi ole mitään selän takana juoruamista.

Ei ehkä juoruamista mutta pahan puhumista.

Ette selvätikään ole ystäviä, ikävää että tuttavasi pitää sinua ystävänänsä, ehkäpä voisit olla suorempi, etkä johdattaa harhaan?

Tiedän kyllä paljon kaltaisiasi, esitetään kaveria ja puhutaan pahaa kun henkilö itse ei ole paikalla. Se nyt tasan kertoo enemmän sinusta, kuin siitä puhumastasi henkilöstä.

Hieman käy sinua sääliksi, että koet tarvetta palstalla jatkaa epämiellyttävän luonteesi esiintuomista, ymmärtämättä itse miten ikävä ihminen olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme