asioita joihin olette kertakaikkisen KYLLÄSTYNEITÄ
...ja jotka eivät tunnu muuttuvan vaikka kuinka koitatte vaihtaa suhtautumistapaanne.
esim. itse oon totaalisen kyllästynyt feminismikeskusteluun. Kannatan feministien ajamia arvoja mutten jaksa ympäröivää keskustelua ja ainaista väittelyä
Kommentit (189)
FODMAP-ruokavaliooni. Ja vasta eka kuukausi menossa. :D
En saa syödä suosikkihedelmiäni (nektariinit, luumut, mango, omena), en maitosuklaata, hyvästit myös pistaasipähkinöille. Koko ajan pitää syynätä onko gluteenia, laktoosia, sipulia, sitä vitun omenaa...huoh. Usein jokin on esim.gluteenitonta, muttei kuitenkaan laktoositonta. Tai toistepäin.
Suolisto kyllä kiittää, ja se onkin ainoa syy, miksi jaksan jatkaa.
Pinnallisuuteen, someen, seksin tyrkkyttämiseen joka puolella, feminismiin ja varsinkin niihin jotka jauhaa jatkuvasti muunsukupuolisista ja sukupuoli/seksuaali asioista. En jaksa kun joku pahoittaa mielensä raivon partaalle kun käyttää väärää termiä jne. En jaksa. Olen itse trans, mutta elämääni mahtuu muutakin kuin siitä jauhamista.
Jatkuvasti katukuvassa näkyviin iänikuisiin paskaisiin kånken-reppuihin. Antaisivat minun olla voimatta pahoin edes yhden päivän, mutta ei. Aina jostain polkee huteralla klovni-jopollaan joku Yezzica-Yemina se paskainen hirvitys selässään.
Vierailija kirjoitti:
Artikkeleihin muunsukupuolisuudesta ja transsukupuolisuudesta. Onneksi ne ovat nyt vähän vähentyneet. Etenkin kaikki "Ruska, 16, on tiennyt jo vuosia olevansa muunsukupuolinen" on ihan voi jeesus...
Artikkelien määrä antaa mielikuvan että joka toisessa perheessä on pahoinvoiva Sirius-Neptunus vaikka todellinen määrä koko maassa on marginaalinen. En vähättele ulkopuolisuuden tunteita, mutta median motiivit kyseenalaistan. Onko tarkoitus edistää vähemmistöjen asemaa vai luoda lehtiä myyvä, moderni friikkisirkus?
Erittäin huonosti toimivasta järjestelmästä töissä. Mahdoton tehdä töitä kunnolla kun ohjelmassa jatkuvia pugeja ja käsittämättömyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt perinteisen median toimittajiin, tai oikeastaan toimittajien irvikuviin, jotka jättävät toimittajalle vieraalla tavalla kertomatta kansalaisille tietyistä asioista. Joitakin asioita taas vääristellään minkä ehditään. Valtaa ei enää vahdita lehdistön toimesta vaan suojellaan. Näen perinteisen median noiden muka-toimittajien vuoksi kansan vihollisena. Olen totaalisen kyllästynyt toimittajiin, jotka eivät käyttäydy kuin toimittajat. Raivostuttaa myös lukea median tuottamaa ns. ammattimaista tekstiä, joka kuitenkin liian usein sisältää käännösvirheitä, kirjoitusvirheitä, lyöntivirheitä ja joskus myös väärää tietoa. Eikö ammattimaista tekstiä luulisi oikoluettavan? Näinkö amatöörimäisellä tasolla on Suomen perinteinen media, ettei edes oikolukua ymmärretä harrastaa? Otsasuoni sykkii v*tutuksesta tätä kirjoittaessakin ja olisi varmaan ollut parempi ohittaa koko aihe. Nyt on taas hermo pinnassa.
Hesarin kulta-ajat Pekka Tarkkoineen ovat mennyttä maailmaa. Uutisten sykli on nykyään niin nopea, että esimerkiksi eilen tapahtunut joukkosurma on jo tänään hautautunut verkkolehtien syötteessä jonnekin minttu-räikkösen-kolttu-ja-kengät -tauhkan alle. Toimittajat joutuvat suoltamaan sisältöä jatkuvalla sykkeellä, ei siinä ehdi mitään oikolukuja tai faktantarkustuksia tekemään. Surullista.
Tämänhetkisen työpaikkani tulehtuneeseen ilmapiiriin. Paljon klikkejä ja vääristynyt valta-asetelma. Esimiehellä ei ole todellista valtaa ja hänen uskottavuuttaan kyseenalaistetaan jatkuvasti. Tosiasiassa hän on idealisti ja sympaattinen tyyppi, mutta ei osaa johtaa. Tämä mahdollistaa rivityöntekijöiden liiallisen kukkoilun.
Digitalisaatioon, joka paikka on täynnä typeriä koskutusnäyttöjä, appeja, somea, bluethoothia ja muuta turhuutta. Enää ei edes hirvimetsällä saa olla rauhassa kun pitää olla koiratutkat ja seurantasovellukset, tabletti ja whatsappi, GPS ja maastokartat, varmaan seuraavaksi joku tuo sinne dronen.
Työttömyys. Eilenkin sain vastauksen "valitettavasti valinta ei kohdistunut sinuun..." Hakijoita oli ollut reilusti yli 200 ja mulla ikää reilusti yli 50 v. Minkäs teet asian korjaamiseksi?
Töykeään käytökseen nettifoorumeilla ja kaikilla sosiaalisen median alustoilla. Siis kaikki toisen ihmisen nälviminen, haukkuminen, veetuilu jne. Jos tuntee itsensä niin paljon älykkäämmäksi kuin toinen, niin on hyvä ja ottaa vastuun myös siitä kuinka toisen kanssa kommunikoidaan kunnioittavasti.
Aamuihin. Kun kuskaa lapsia hoitoon, ja lapset kuraavat itsensä jo pihalla. Sen jälkeen kuraavat auton. Lopuksi vielä päiväkodin pihalla jokin kiukuttelu. Vettä tihkuttaa ja on harmaata. Sen jälkeen tekisi mieli painua pehkuihin, mutta työt kutsuu.
Siiseli kirjoitti:
Töykeään käytökseen nettifoorumeilla ja kaikilla sosiaalisen median alustoilla. Siis kaikki toisen ihmisen nälviminen, haukkuminen, veetuilu jne. Jos tuntee itsensä niin paljon älykkäämmäksi kuin toinen, niin on hyvä ja ottaa vastuun myös siitä kuinka toisen kanssa kommunikoidaan kunnioittavasti.
Komppaan. Tää koskee varsinkin suomenkielistä keskustelua netissä. On meinaan jännää, miten englanninkielisillä (kansainvälisillä) foorumeilla on ihan eri meininki. Niissä ollaan kannustavia, ei kritisoida turhasta, ei nälvitä, ei veetuilla tai käytetä ala-arvoista kieltä, jne...
Tää Vauva -keskustelupaikka on suhteelisen hyvä. Oikeastaan ainoa suomenkielinen foorumi, missä viihdyn. Muut suomalaiset foorumit on täynnä trolleja, joilla järkyttävää käytöstä.
Se että ketään ei tunnu kiinnostavan kun suomalainen asevalmistaja Patr ia valtion supporttaamana roudaa aseitaan lähi-idän konfliktia ylläpitämään ja ihmiset lähtevät sieltä sen seurauksena valtavina massoina pois muun muassa tänne Suomeen kun oman maan infrastruktuuri on tuhottu. Valitetaan maahanmuuttajista, mutta ei kohdisteta painetta pa triaa ja päättäjiä kohtaan joilla on narut käsissä lopettaa aseiden vienti sota-alueille. Aseiden valmistus on muutenkin järjetön ekologinen ongelma mutta miksi siitä ei puhuta.
Kaikki mikä liittyy Aku Hirviniemeen.
Some, kaikissa muodoissaan. En ymmärrä, miten kukaan enää jaksaa niitä miljoona kertaa nähtyjä kuvia naamoista ja turhanpäiväisiä päivityksiä. En seuraa enää ollenkaan ja veikkaanpa etten juurikaan menetä mitään.
Olen kyllästynyt omaan huonoon itsetuntoon, johon vaikuttaa ihan kaikki, eikä tuo nykymaailman pinnallisuus ainakaan edesauta sen itsetunnon parantamista terveelle tasolle. Yritän pysyä erossa triggeröivistä tissipersekuvista joita joka tuutista tungetaan ja joita oma mieskin kuolaa, mutta se vaan taitaa olla mahdollista. oisin niiiiin paljon onnellisempi, jos ei tarvis kattella niitä pakosti joka päivä ihan joka paikassa, vaan saisin itse valita milloin näitä kuvia haluan katsoa tai olla katsomatta. Aina niitä täydellisiä ihmisiä vaan hierotaan päin kasvoja. Miten tässä pitäs tyytyä tämmöseen keskivertoa huonompaan kehoon sitten ja kantaa se ylpeydellä uljaasti? huoh.
Kaikki nämä paratiisihotelli-temptation island-exiä rannalla- tositvpòrnosonnat, missä lauma muovisia tyrkkyjä lennätetään tropiikkiin sekoilemaan ja dokaamaan. Sitten kaikki tapahtumat vielä kerrataan iltalehdissä.
Pätkätöihin!