Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paketti kadonnut - kauppa syyttää matkahuoltoa ja Matkahuolto kauppaa, kuka vastuussa?

Vierailija
12.11.2018 |

Eli minulta on kadonnut paketti, jonka piti saapua lähimpään K-kauppaan. Pakettia ei kuitenkaan löytynyt kaupasta ja sieltä sanottiin, että paketti ei todennäköisesti ole koskaan saapunutkaan heille. Matkahuollolta taas sanottiin että paketti on "aivan varmasti" saapunut kauppaan.

Nettikaupasta paketti on seurantatietojen mukaan lähtenyt, eikä paketti ole asiakaspalvelijan mukaan palautunut sinne.

Mihin edes otan seuraavaksi yhteyttä? K-kauppa syyttää paketin katoamisesta matkahuoltoa ja Matkahuolto k-kauppaa.

Turhauttaa!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kannattaisi opetella valehtelemaan paremmin.

Valitettavasti tämä pakettien katoaminen on ihan arkipäivää nykyään.

Vierailija
42/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vetäytyi radiohiljaisuuteen kun huomasi sössivänsä?

Eipä tuossa oikein montaa mahdollisuutta ole, joissa ap olisi voinut sössiä. Jos on ottanut kauppaan yhteyttä, olisihan siellä tietenkin sanottu, jos koko tilausta ei ole sieltä kaupasta tehty. Miksi ihmeessä kauppa sanoisi, että tilaus on laitettu matkaan, jos koko tilausta ei sieltä löytyisi? Milläs muulla tavalla ap olisi voinut tämän sössiä? Itse en kyllä keksi. 

Ap on tilannut ja paketti on matkalla, mutta ei vielä perillä lajiteltuna noutopisteeseen. Eikä ap:lle ole siksi tullut vielä paketin saapumisilmoitusta, jota vastaan paketin saa henkkarit todistettuaan. Siten.

Eipäs, kun viimeinen tieto seurantatiedoissa on, että "luovutettu vastaanottajalle", ja tiedoista puuttuu kokonaan rivi "ilmoitettu vastaanottajalle". Lisäksi seurantatiedoissa lukee, että paketti olisi luovutettu vastaanottajalle minuutti sen jälkeen kuin se olisi saapunut kauppaan!

Ap

Se paketti on taatusti siellä hyllyssä, mutta ne on sohlanneet jotain siinä kirjausvaiheessa. Varsinkin just noissa k-kaupoissa ne ei vaan osaa käyttää niitä niiden järjestelmiä. Ne laitteet ei oikeasti voi vaatia sellaista määrää takomista mitä se yhden paketin luovuttaminen näyttää aina vaativan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että kaupasta on annettu tuo sinun pakettisi väärälle henkilölle, ja paketti on nyt hänellä?

Itselleni kävi kerran niin, että minulle annettiin postista toisen henkilön paketti mukaan. Huomasin tämän vasta kotona kun avasin paketin ja sisältö ei ollut mitä piti. Tsekkasin paketin tarkemmin ja kas, vastaanottajan nimen kohdalla oli aivan eri henkilön tiedot! Kuskasin paketin takaisin postiin, siellä tosin onneksi oma pakettini oli vielä odottamassa hyllyssä.

Vierailija
44/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerran tilasin nettikaupasta omaan postilaatikkoon elokuvan, joka ei saapunut, lasku kyllä tuli. Soitin firmaan josta tilasin, etten ole saanut elokuvaa. Lähettivät uuden, kiitin ja maksoin. Alkuperäisestä lähetyksestä ei tietoa minne meni, eikä kiinnosta.

Vierailija
45/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että kaupasta on annettu tuo sinun pakettisi väärälle henkilölle, ja paketti on nyt hänellä?

Itselleni kävi kerran niin, että minulle annettiin postista toisen henkilön paketti mukaan. Huomasin tämän vasta kotona kun avasin paketin ja sisältö ei ollut mitä piti. Tsekkasin paketin tarkemmin ja kas, vastaanottajan nimen kohdalla oli aivan eri henkilön tiedot! Kuskasin paketin takaisin postiin, siellä tosin onneksi oma pakettini oli vielä odottamassa hyllyssä.

Tätäkin k-kauppias ehdotti, mutta epäili että varmaan joku olisi ilmoittanut jos olisi saanut väärän paketin. Hän kyseli myös, josko olisin käynyt kyselemässä pakettia ennen saapumisilmoitusta, mikä selittäisi järjestelmän kirjausvirheen. En varmasti ole, kun ei ole tapana kysellä paketteja joista ei ole tullut ilmoitusta (paitsi tietysti nyt kun paketti oli jo myöhässä ja seurantatiedoissa näkyi tuo outo homma). Enkä muutenkaan juuri asioi kyseisessä kaupassa.

Ap

Vierailija
46/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiinhan pääsee töihin kuka tahansa joten en ihmettele jos joku sieltä varasti. Eihän niiltä mitään rikosrekisterä pyydetä ......

Vierailija
47/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin k-kauppias ehdotti, mutta epäili että varmaan joku olisi ilmoittanut jos olisi saanut väärän paketin. Hän kyseli myös, josko olisin käynyt kyselemässä pakettia ennen saapumisilmoitusta, mikä selittäisi järjestelmän kirjausvirheen. En varmasti ole, kun ei ole tapana kysellä paketteja joista ei ole tullut ilmoitusta (paitsi tietysti nyt kun paketti oli jo myöhässä ja seurantatiedoissa näkyi tuo outo homma). Enkä muutenkaan juuri asioi kyseisessä kaupassa.

Ap

Miksi kauppias puhui saapumisilmoituksesta kun sitä ei sinulla ollut? Koska paketti oli tullut seurannan mukaan K-kauppaan?

Vierailija
48/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas että ärsyttää ihmiset, jotka joka ketjussa huutelevat provoa ja etsivät aloittajan tarinasta epäloogisuuksia. Voin vain kuvitella millaista näiden kanssa on keskustella tosielämässä.

"Mulle sattui eilen sellanen juttu, että ostin marketista ripsivärin enkä sitten nähnyt sitä siellä kassan laarissa pakatessani, ja tajusin vasta kotona jättäneeni sen maksetun ripsarin kauppaan! Ärsyttävää!"

"En usko! Miten et olis muka nähnyt sitä siellä laarissa? Ei ole mahdollista! Valehtelet!"

Vierailija
49/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas että ärsyttää ihmiset, jotka joka ketjussa huutelevat provoa ja etsivät aloittajan tarinasta epäloogisuuksia. Voin vain kuvitella millaista näiden kanssa on keskustella tosielämässä.

"Mulle sattui eilen sellanen juttu, että ostin marketista ripsivärin enkä sitten nähnyt sitä siellä kassan laarissa pakatessani, ja tajusin vasta kotona jättäneeni sen maksetun ripsarin kauppaan! Ärsyttävää!"

"En usko! Miten et olis muka nähnyt sitä siellä laarissa? Ei ole mahdollista! Valehtelet!"

Selkeempää on vaan uskoa kaikki sinisilmäisesti, tyhmien tapa.

Vierailija
50/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri myin torissa vanhaa tavaraa ja vein R-kioskille kerralla viisi pakettia. Sain kahden päivnä päästä puhelun, että kioski oli sotkenut kahden paketin pakettikortit, että mitä tehdään. Sitä sitten selvitin kaksi viikkoa, heti olin yhteydessä näiden pakettien vastaanottajiin asiasta.

Toinen vastaanottajista ehti saada väärän paketinkin, mutta onneksi ei koitunut hänelle suurta vaivaa antaa se heti takaisin kioskille. Kaksi viikkoa tosiaan meni asian selvittämiseen, minä sitä selvitin Matkahuollon ja R-kioskin kanssa. Korvauksia sain jonkin verran, jotka jaoin näiden vastaanottajien kanssa.

Vierailija
51/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kauaa aikaa kun sattui minulle aivan samanlainen juttu.

K-market väitti ettei ole tuote heille vielä saapunut ja Matkahuolto taas sanoi että perillä on.

Otin yhteyttä kauppaan, mistä olin tuotteen tilannut. Samantien tuli ilmoitus, että paketti haettavissa. En vain tiedä ken oli lopulta "syyllinen". Eli K-market ja Matkahuolto ovat sössineet aiemminkin!

Vierailija
52/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoihin palveluihin olet päättänyt rahasi laittaa. 🙄

Jos jossakin tämä palsta on luotettava niin se on mitä kekseliäimmissä asioissa syyllistäminen!

Vierailija
53/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ovat sählänneet jotakin kirjausvaiheessa, jos heti muka on luovutettu. Toinen mahdollinen vaihtoehto on, että joku työntekijä varasti paketin, pyydä kauppiasta näyttämään turvakameran nauhat, vaikkei varmaan niitä näytä. Pyydä tietoa, kuka oli vuorossa/otti paketit ja muut vastaan. Uhkaa ottaa yhteyttä poliisiin, jos ei asia selviä, selvästi on heille tullut. Joskus pitää vaatimalla vaatia omaa omaisuuttaan ja kas, se löytyy.

Vierailija
54/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli äitiyspakkaus Matkahuollon toimituksena ja jessus kun ne meinasi niinkin suuren paketin hukata!!! Sain saapumisilmoituksen ja menin noutamaan ja siinä lähikaupassa sitten ihmeteltiin kun ei ollut siinä hyllyssä mitä piti. Spekuloimme jo että olivat vahingossa antaneet väärän pakkauksen vahingossa jollekulle toiselle, niitä kun tulee viikossa useampi, mutta sitten jotenkin oudosti myyjä löysikin sen paketin jostain takahuoneesta missä sen ei pitäisi edes heidän systeeminsä mukaan olla. Noutoa odottavien kun pitäisi olla aina tietyssä hyllyssä, mitä myyjäkin minulle ihmetteli. En siis ihmettele yhtään mitään enää.

Vierailija
55/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli minulta on kadonnut paketti, jonka piti saapua lähimpään K-kauppaan. Pakettia ei kuitenkaan löytynyt kaupasta ja sieltä sanottiin, että paketti ei todennäköisesti ole koskaan saapunutkaan heille. Matkahuollolta taas sanottiin että paketti on "aivan varmasti" saapunut kauppaan.

Nettikaupasta paketti on seurantatietojen mukaan lähtenyt, eikä paketti ole asiakaspalvelijan mukaan palautunut sinne.

Mihin edes otan seuraavaksi yhteyttä? K-kauppa syyttää paketin katoamisesta matkahuoltoa ja Matkahuolto k-kauppaa.

Turhauttaa!

Nettikaupan ongelma, siihen asti kunnes paketti on luovutettu sinulle. Eli vaadit pakettia myyjältä.

Vierailija
56/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaaja.

Niin, kuljetuksen tilaajan eli Nettikaupan vastuulla viimekädessä.

Vierailija
57/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa saanut toisen ihmisen paketin K-supermarketista. Ensimmäisen virheen huomasin vasta bussissa, koska olin syöpähoitojen vuoksi todella uupunut. Palasin seuraavalla bussilla kauppaan, palautin paketin ja sain oman pakettini.

Seuraava virhe tapahtui hiljattain. Onneksi huomasin väärän nimen jo palvelupisteessä, joten oikaisu sujui nopeasti.

Varastaminen ei ole harrastukseni, joten kyseiset ihmiset saivat pakettinsa.

Vierailija
58/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kauppias puhui saapumisilmoituksesta kun sitä ei sinulla ollut? Koska paketti oli tullut seurannan mukaan K-kauppaan?

Hyvä kysymys. Mutta tuo, että olisin muka kysellyt pakettia ennen saapumisilmoituksen tuloa selittäisi kuulemma saapumisilmoituksen puuttumisen (siis sen, että rivi "ilmoitettu vastaanottajalle" puuttuu). Eli tämän "kirjausvirheen". Seurannan mukaan paketti olisi tullut K-kauppaan, ja luovutettu vastaanottajalle minuutin päästä, ilman että saapumisilmoitusta olisi laitettu. Tällainen tulee kuulemma niissä tapauksissa, kun paketti luovutetaan ennen saapumisilmoitusta. Kuulemma kirjataan myös useampi paketti samanaikaisesti saapuneeksi, eli voi olla että pakettia ei K-markettiin ole koskaan saapunutkaan. Tätä K-kauppias piti todennäköisimpänä.

Tiedä sitten. Outo juttu kaiken kaikkiaan.

Ap

Vierailija
59/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen allekirjoitus ja henkilötunnuksen loppuosa oli merkitty paketin luovutuksen yhteydessä?

Vierailija
60/75 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä paketteja muuten häviää ihan p*rkeleesti matkahuolto/postnordilla. Joku vetää välistä.

Tässä tapauksessa ilmeisesti kauppa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä