Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte tätä pimeyttä?

Vierailija
11.11.2018 |

Siis tää on ihan kamalaa! Vuosi vuodelta tuntuu että oon yhä syvemmässä horroksessa pimeään vuodenaikaan. Marraskuu kaikista pahinta aikaa, tekis mieli vaan nukkua vuorokauden ympäri. Vaikuttaako muihin samalla tavalla?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa tämä viileys tuskaisen kuuman kesän jälkeen. Kesällä oli asunnossa pahimmillaa + 29 astetta, nyt onneksi vain +21 astetta.

Viileys on eri asia kuin pimeys. Älä sekoita näitä asioita keskenään.

Todellakin! Ei tää viileys millään tavalla poista pimeydestä johtuvaa väsymystä.

Vierailija
82/85 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle joulukuu on pahin. En halua mennä ulos pimeällä. Töissä tietysti on pakko käydä, mutta muuten en halua mennä mihinkään. Joulusta en ole pitänyt enää vuosiin. Silloin vaan miettii, että taas on mennyt yksi vuosi elämästä.

Miksi alapeukut?

Meille joulunrakastajille on ihan todella vaikea tajuta, ettet pidä joulusta - sehän on vuoden ihanin juhla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti, mutta ei oo muuta vaihtoehtoa kun kestää tai kuolla pois. Ensimmäisinä kevätpäivinä taas sitten huomaa miten puolet vuodesta on vaan sinnitellyt eteenpäin. Auringonvalo on kyllä elinehto ihmisille siinä missä kasveillekin!

Älkääs nyt höpsötelkö ihmiset, meillä oli juuri niin tavattoman lämmin, valoisa ja piiitkä kesä -  että kyllä sillä latingilla jaksaa taas pitkään taapertaa tässä ihanan lempeässä hämärän hyssyssä. Ja joulukin tulossa, ihanaa. 

No kivat sulle jos jaksat. Jotkut vaan ihan oikeesti reagoi voimakkaammin valon puutteeseen. Mulle henkilökohtaisesti tää syksy on jostain syystä ihan poikkeuksellisen vaikea. Johtuukohan sitten juuri tuosta suuresta erosta kun kesä oli niin poikkeuksellinen. Tää ei todellakaan ole mikään itse valittu asia että elimistö reagoi näin vahvasti.

Vierailija
84/85 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meinaa jaksaa. Vuosi vuodelta pahenee. Ollapa kuin muumit, saisi vaan ryhtyä talviunille ja herätä kevään tuloon<3

Joo, tää näköjään on ihan tyypillistä ihmisille jotka reagoi voimakkaasti valon vähyyteen että mitä enemmän ikää tulee sen vaikeampi on pimeää kestää. Mulla myös sama.

Vierailija
85/85 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suositella antibiootteja vuodenaikamasennukseen? No, yksinkertaisesti siitä syystä että immuunipuolustus ei ole tarpeeksi tehokas harventamaan haitallista mikrobistoa yksinään, vaan ne mikrobit täytyy heikentää jollakin tapaa, että saa ne siivottua pois tehokkaammin. Proteiinisynteesin esto on yksi tapa, ja sitähän antibiootit tekevät kun sitoutuvat esim. mikrobien ribosomeihin.

Antibiootit tehoavat myös muihin mikrobeihin kuin bakteereihin, se on ihan humpuukia väittää että antibiootit toimivat vain bakteereihin. Esim. doksisykliiniä käytetään malarian estolääkityksenä, ja malariaa aiheuttaa loinen. Viruksilla ei ole ribosomeja, mutta niihinkin antibiootit vaikuttavat joillakin tapaa.

Joopa joo! Kohta antibiootit ei enää tehoa yhtään mihinkään kun niitä vedetään kuin karkkeja joka vaivaan. Antibioottien käyttö pitäisi rajata ihan välttämättömään jotta bakteerikannat ei muuttuisi resistenteiksi. Muuten meillä on kohta superkantoja joihin mikään lääke ei tehoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä